Donderdagmiddag kwam ik in het ziekenhuis voor een echo en kreeg ik te horen dat ik mocht stoppen met progynova en utrogestan. Ik heb een tp gehad in een kunstmatige cycles dus ben wel afhankelijk van de medicijnen. Ik heb dus dinsdag mijn laatste progynova en utrogestan in genomen. Maar nu vraag ik me toch af of dit wel goed is aangezien iedereen tot 12 weken moet gebruiken. We hadden wel een positieve hartactie gezien en d eBay bewoog al. Ik ben nu 9 weken en 4 dagen.
Ik moest stoppen met 8 weken. Dit voelde voor mij ook niet helemaal goed. Ik ben toen nog 2 weken doorgegaan en heb daarna afgebouwd (met 12 wk gestopt). Het kan prima met jouw termijn en bij mij ook, anders zouden ze het niet adviseren, maar ik begrijp dus je gevoel.
Ik ben nu dan sinds donderdag gestopt en heb geen bloeding of iets gekregen dus zal dan denk ik toch wel goed zijn idd. Maar is dan de placenta wel al in orde zodat de baby gewoon zijn voeding blijft krijgen. Niet dat we straks een echo gaan krijgen en dat er straks wat mis is met de baby En het hartje niet meer klopt ofzo. Waarschijnlijk zullen de artsen wel weten van hoe of wat maar het is toch allemaal geheel kunstmatig gegaan.
Ik moest mijn vorige zwangerschap ook stoppen na de eerste echo. Ik vond het doodeng maar heb het wel gedaan. Inmiddels is mijn zoontje 17 mnd dus alles is prima gegaan!
Ja hoor, ik ben ook met utrogestan gestopt , wel al bij 5 weken zwangerschap. Nu gebruik ik het weer vanaf week 16 vanwege verkorte baarmoederhals. Maar kan echt geen kwaad om te stoppen. Effect is niet bewezen dat doorgaan tot week 12 helpt, zei de gynaecoloog bij mij. Ik vond het ook lastig...
Ja. Ik ben doorgegaan uit angst voor een miskraam. (heb daarvoor 2 miskramen gehad zonder utrogestan)