Geen vrienden, alleen maar alleen met mijn 2 kinderen thuis. Kan niet veel doen omdat het financieel niet kan. Voel mij zo rot de laatste tijd. Probeer ik wat nieuwe vrienden te maken, blijken ze vaak te liegen en op te scheppen over hun eigen successen maar een beetje steun of medeleven tonen, luisterend oor bieden ho maar. Wat een teleurstelling iedere keer. Hoe moet ik nieuwe vrienden zoeken/maken? Zijn er meer mensen die zo zich voelen?
hoe oud zijn je kindjes.. misschien een paar keer lekker naar een speeltuin in de buurt, wellicht zijn daar ook ouders met kindjes, en kun je een praatje maken ofzo..
hier ook. ik heb een paar hele lieve vriendinnen hoor en als ik ze ooit nodig heb dan zijn ze er maar het probleem is hun zijn zo met andere dingen bezig dan mij ( uitgaan, feesten enz.) logisch natuurlijk ze zijn allemaal jong en studeren allemaal. ik zou het ook heel leuk vinden om meer vriendinnen te hebben met kinderen. maar hoe doe je dat? die andere vriendinnen ken ik allemaal van school maar hoe maak ik nu nieuwe vriendinnen?
Zijn 6 en 4 jaar. Ja ik weet het ook niet meer hoe je nieuwe vriendinnen maakt. Nog moeilijker maakt het dat ik nogal rustig en soms iets verlegen ben in het begin. Geen flauw idee wat te zeggen dan! Ik kom trouwens uit Arnhem.
Als je het moeilijk vind om op vreemden af te stappen, kun je hier misschien een oproepje plaatsen om met wat moeders en kinderen af te spreken. Vaak is het makkelijker om vanachter je computer het eerste contact te leggen en heb je het idee dat je de moeders al een beetje kent. Probeer ook positief te zijn, je komt in je openingspost een beetje negatief over (en dat is heel begrijpelijk, als je je zo eenzaam voelt) Vaak haken mensen snel af als iemand die ze net leren kennen zo somber is. Succes en ik hoop dat je snel wat goede vriendinnen vind!
ik voel me vaak ook zo,ik heb wel sinds 5 maanden twee lieve vriendinnen,maar t was eerst ook moeilijk omdat ik vroeger altijd de verkeerde vriendinnen had,en liegen vindt ik t ergste ,dat heb ik heel vaak mee gemaakt. jammer dat je zo ver woont anders leek t me wel gezellig. ik voel me wel steeds minder eenzaam sinds ik op zwangerschaps pagina zit. hier zitten heel veel lieve meiden die me vaak een super gevoel geven. groetjes
Misschien hier eens vertellen waar je woont en hoe oud je kindjes zijn. Wie weet wonen er wel mensen van ZP bij je in de buurt met kindjes in vergelijkbare leeftijd. Kunnen de kinderen spelen terwijl jullie theeleuten
Hoi trotsemama, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zit sinds enkele maanden ook thuis met mijn kindjes thuis en ik verveel me soms ook wel. Dan houd ik mezelf voor dat het leven niet altijd een groot feest kan zijn en dat dingen ondernemen ook geld kost. Wat betreft je vrienden, weet je zeker dat ze zo liegen en zo opscheppen over hun succes? Of praat je dit jezelf ook een beetje aan omdat je in een negatieve spiraal zit? Misschien zijn ze wel gewoon trots op hun leven en blij met wat ze bereikt hebben. Als je zelf slecht in je vel zit en onzeker bent dan straal je dat ook uit naar de buitenwereld. Het gras aan de andere kant is altijd groener. Probeer de situatie te accepteren en bel gewoon je vrienden. Heb ik ook gedaan. Ik heb onzekerheden over mijn vriendschappen gewoon uitgesproken en dat heeft soms voor ruzie en verwijten gezorgd, maar ook voor hechtere vriendschappen. Met dit weer ga ik lekker buiten aan de wandel en naar de plaatselijke speeltuin. Lekker brutaal andere moeders met kinderen aanspreken en je merkt dat mensen het juist leuk vinden om contact te hebben. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar de situatie is erg herkenbaar voor mij. Als je zelf niets doet aan de eenzaamheid en andere mensen hier de schuld van geeft, zal er niets veranderen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.
ik had dat op een gegeven moment ook... al mn oude vrienden leiden een heel ander leven... ik zat thuis met mn twee meisjes... manlief werkt veel... totdat mijn meisjes naar school en de peuterzaal gingen... daar heb ik 2 hele lieve vriendinnen ontmoet waarmee ik nu veel onderneem... en onze kindjes ook allemaal met elkaar... in die tussentijd kan je een speeltuin opzoeken, zwembad... kinderboerderij... lopen altijd moeders die tegen hetzelfde aanlopen! gewoon doen!
Jammer dat je niet in de buurt van mij woont.........ik heb precies hetzelfde hoor. Ik had vroeger een grote vriendinnenclub maar die is helaas uit elkaar gevallen. Ik heb nu nog 1 goede vriendin over, zij heeft 1 kindje. Ik zou ook wel meer vriendinnen willen en ben ook al bezig om via de site Vriendin nieuwe vriendinnen te vinden, misschien ook een idee voor jou?
Ja dat herken ik wel een beetje, ik ben verhuist en ken dus hier bijna niemand. Met werken sinds 5 maanden gestopt dus collegas zijn er ook niet meer. Heb wel een oud collega waar ik nog mee om ga en 1 vriendin maar dat word ook steeds minder. Zal stiekem blij zijn als ons meisje naar de kleuterschool gaat ( al duurt dat nog 2 jaar) Het is niet dat ik me eenzaam voel maar denk wel eens, waar zijn al die vrienden in de loop van de jaren gebleven.
Wat vervelend dat je je zo alleen en rot voelt. Ik herken het wel een beetje maar dan van de andere kant. Mijn leven was eerst ook best moeilijk en heb er keihard voor gewerkt om te bereiken waar ik nu ben. Daardoor heb ik nu ook andere mensen leren kennen en tegen sommige kennissen gedag gezegd. Wat me vaak opvalt als ik andere mensen leer kennen, dat ze een heel levensverhaal bij zich dragen. Dat is verder oke, maar als je zelf eindelijk een leuk positief leven hebt, heb je niet altijd zin om over dat soort dingen te praten. Zeker als je iemand nog niet zo lang kent. Als het echte vrienden worden dan sta je natuurlijk voor een ander klaar. Vaak merk ik dat ik andermans ellende gewoon niet wil horen, maar liever gezellig aan de koffie zit of een praatje maak. Ik wil je dan adviseren om niet gelijk vanalles op tafel te gooien, word vaak gezien als gezeur. Maar op een rustige manier contact op te bouwen. Als je problemen hebt waar je over wilt praten is het misschien handiger om dat bij een psycholoog of maatschappelijkwerk neer te leggen. Pas als je wat langer leuk contact hebt met iemand dan kan je voorzichtig praten over minder leuke dingen. Ook zou ik de vriendschappen duidelijk onderverdelen. Zoals kennis, goeie kennis, vriendschap, goeie vriend. Ook ook per persoon de verwachtingen bijstellen. Zo voorkom je dat je weer teleurgesteld word. In Arnhem zijn verschillende moedergroepen, misschien kan je daar leuke contacten opdoen.
Ga lekker na school met de kids leuke dingen doen, hoeft geen geld te kosten. Kinderboerderij, speeltuin, strandje/meertje, lekker bos in wandelen enz. Je komt altijd wel mensen tegen met kindjes waar jou kindjes mee kunnen spelen en maak een gesprek met hun ouders!