Ik zweet alle zonnebrand van m'n gezicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

Inmiddels ziet mijn hoofd eruit als een rode kool... Ik zweet alle zonnebrand van mijn gezicht af! Ik smeer ruim voordat ik de zon in ga. Het maakt niet uit of het nivea, Garnier of ah huismerk is, of speciaal geschikt voor t gezicht. Ik zweet het er blijkbaar allemaal af.

Ik heb het nog steeds snel warm en zweet snel, dus bij warmte ook op m'n gezicht... Ik heb inmiddels flinke vlekken met zwangerschapsmasker in m'n gezicht (niet zwanger) en het wordt alleen maar erger en erger.

Iemand een tip voor zonnebrand die wel blijft zitten?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Uit de zon of binnen blijven...
    Nee zonder gekheid. Een petje op, zonnebril, nog vaker insmeren. Misschien met p20 of vision, die hebben andere filters dan "normale" zonnebrand, het is niet perse huidvriendelijker, maar het is beter dan verbranden! Vaak is het toch blijven smeren, ieder uur, en een dikke laag, en zeker nu tussen 11-15 u zo min mogelijk in die felle zon!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Smeer je elk uur? Zeker als je veel in de zon zit is elk uur wel aan te raden. In de schaduw en af en toe er door heen lopen om de 2 uur. Er moet dan genoeg intrekken voor een korte bescherming.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    En als je het eerder opsmeert en langer laat intrekken? En dan meerdere dunne laagjes aanbrengen.

5. rums

rums Niet meer actief

Heb je zonfluide op je gezicht gesmeerd speciaal voor het gezicht? Dit is namelijk anders dan gewone zonnebrandcrème ik zweet dat er niet af. Het trekt goed in.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb zonfluide van biodermal, speciaal voor 't gezicht, ideaal! Zweet ik niet af. Maar verder geldt toch; vaaaaak smeren, beter niet in de volle zon, zeker op 't heetst van de dag in de schaduw blijven.

7. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad biodermal. Wel prijzig maar als je geluk hebt dan heeft kruidvat een 1+1 gratis actie

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Niet in de zon gaan zitten en vaker smeren. 1x per dag is niet voldoende als je in de zon zit.
    Welke factor smeer je?

Zeker met een zwangerschapsmasker niet in de zon zitten, en zelfs al zit je in de schaduw, toch smeren met een hoge factor.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dat komt omdat zonnebrand over het algemeen heel vettig is qua substantie. Vooral als je een hogere factor smeert, dan heeft de crème veel te veel "slip" zodra je gaat zweten.

De Anthelios Fluide van La Roche Posay is heel lichtgewicht, trekt snel in en die zweet je er niet zomaar vanaf :D

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Misschien zoiets als dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Facekini

;):D

Maar zelf gebruik ik altijd zonnebrand olie, dat trekt bij mij sneller in. Zou inderdaad gaan uitproberen van verschillende soorten en merken om te kijken welke op jou huid het beste houd. En vaak smeren.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    P20, gebruik ik hier in ons hete klimaat altijd. Google maar, super spul! 🙂

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb vroeger vision gebruikt, maar na een onverwachte mooie vlek in mn gezicht (voor een zwangerschap) heb ik het niet meer gebruikt.

Ik gebruik factor 50 of evt 30. Ik ga nooit "bakken" in de zon, maar moet soms toch naar buiten, zoals fietsen. Petje is geen optie want dan word ik nog warmer.
    De rest van mijn lijf lijkt de zonnebrand wel te accepteren want ik ben daar nog niet verbrand. Maar het zweet druipt gewoon van mn gezicht af (nog meer na zonnebrand).

Wel vreemd dat ik ook zo verbrand, want voor de zwangerschap had ik eigenlijk zelfs aan factor 8 wel ruim voldoende. Sterker nog, dan had ik me ws niet eens ingesmeerd voor een stukje fietsen (en had dan ook niet verbrand).

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Zonnebrand is altijd heel vettig. Ik heb het ook met een creme die vettig is. Als ik dan begin te zweten, drupt er allemaal gezichtscrème van me af.
    Probeer anders een olie. Dit wil wel sneller intrekken.
    Helaas door hormonen veranderd de samenstelling van je huid en kun je eerder last hebben van bijvoorbeeld verbranden.
    Het kan ook zijn dat je nu een zwangerschapsmasker hebt opgelopen door dat je niet een hele hoge factor hebt gebruikt voor de zwangerschap. Als er dan al pigment verstoring is opgetreden kun je hier eerder last van hebben.

14. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    miss een tip maar de biodermal is in de aanbieding bij de Etos volgens mij 50 % korting.....

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou die kinderzonnecreme van vision eens proberen. Die met schuim!!! Ik zet er uitroeptekens bij omdat ik echt bedoel : met schuim!!! :)
    Die trekt heel snel in en is niet vettig.

Wel niet op je lip doen. Je proeft die de hele dag en die smaak is niet lekker :)

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
  17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De biodermal is overal in de aanbieding zie ik idd! Hebben ze daar ook een gezichtsvariant van? Het is echt alleen m'n gezicht?

Het grappige is, er is een plek op mijn bovenarm die ik niet kan insmeren (ivm pleister altijd aan een van de twee armen die anders loslaat), en zelfs dáár ben ik niet verbrand (nog nooit).

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik ken het probleem. Sinds 3 jaar gebruik ik de speciale face lijn van ultrasun. Geen last meer van eraf zweten

Deel Deze Pagina