Ik heb een ontzettend lieve collega, een meid van 24. Ze woonde bij haar ouders, maar heeft onlangs een huis gekocht voor zichzelf, vol verwachting ingericht en klaargemaakt.. en nu durft ze er niet te wonen. Sowieso komt nu alle vermoeidheid van de afgelopen periode eruit, dus ze is erg vermoeid en emotioneel. Maar daarnaast is ze bang voor de geluiden en de eenzaamheid van haar huisje. Nu heb ik gisteren een gesprek met haar gehad en ze vertelde dat het niet alleen de angst voor het nieuwe huis is, maar dat ze zich zo alleen voelt. Ze heeft maar 1 vriendin en geen vriendje, terwijl ze dat wel zou willen. Dus er zit veel meer onder.. Ik wil haar graag helpen, maar ik weet niet hoe. Ik heb haar voorgesteld om haar in te schrijven op een datingsite, op zich stond ze er wel voor open maar ze durft het niet zo. Dus gaan we het samen doen. Daarnaast zou ze wel meer vriendinnen willen, dus hebben we eens nagedacht hoe we haar in contact kunnen brengen met mensen. Maar ik kom niet verder dan de sportschool, of een hobbyclubje ofzo. Ze is geen type om uit te gaan. Ze houdt van paardrijden en lezen/tv kijken etc. Ook legt ze wat moeilijk contacten, ze is best gesloten. Het is wel een leuke meid om te zien en heel lief, alleen ze heeft in het begin een beetje een muur om zich heen. Hebben jullie nog tips?
waarom worden jullie geen vrienden? aangezien jullie blijkbaar goed door een deur kunnen, mischien kunnen jullie jullie band wel wat uitdiepen? en dat je samen met haar leuke dingen gaat ondernemen als een hobbyclubje of een sport (zumba ofzo heel leuk!) WEl heellief dat jehaar wilt helpen. hopelijk hebje hier iets aan....
Ik denk toch dat het goed is als ze over haar drempel heenstapt en zich gewoon inschrijft bij zijn datingbureau. Zoals je dat meisje omschrijft lijkt ze wel een beetje op mij. Het enige verschil is dat ik wel een man heb, en leren kennen via het internet dus. Buiten dat ben ik ook een moeilijk iemand in het maken van contacten en heb ik ook weinig vriendinnen. Ook ik ben geen uitgaansmens. Maar een datingbureau was voor mij een grote uitkomst. Je chat/ msnt eerst wat en als dat klikt, deel je elkaars telefoonnummers uit. Klikt het niet, dan laat je het gewoon niet zover komen en zeg je dat eerlijk op zo'n chat. Succes. Lief dat je haar mee wilt helpen.
ik zou dr niet inschrijven bij een dating site ... vaak zijn ze alleen maar opzoek naar meer.. bij de jongere dames.. mischien is op een forum ziten en zo contacten maken een iedee? of kijk hier eens... Penvrienden
Misschien is het een goede eerste stap als ze zich aanmeldt bij een leuk forum! En misschien kan ze een huisdier nemen? Een gezellige hond of kat?
Er zijn ook "dating sites" voor het zoeken van leuke vriendschappen. Misschien dat wat? Ik heb er iig een leuk contact bij weg. Van dating sites ben ik ook niet zo gecharmeerd. Ondanks dat ik mn man via zo'n site "gevonden" heb (ik zeg altijd dat ik hem via postorder heb ). Ik was nml (naja was...ben) nieuwschierig en wilde eens bekijken hoe zo'n dating iets nou ging. Na tig emails van "horney man" heb ik die hele site links laten liggen. Was toch al niet echt opzoek en zeker niet naar zoiets. En toen kreeg ik n erg onzeker over koment mailtje van mn huidige man. En die heb ik heel toevallig geopend want anderen mikte ik altijd meteen weer weg (was een erg fijne want kon me er niet uitschrijven!). En van teen kwam tander. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: Als je dan van de 50 emails 1 mail hebt van een man die niet naar een one night stand opzoek is...weet ik niet of dat wel een goed idee is voor jou onzekere collega!?
Een datingsite lijkt mij ook niet goed voor iemand die zo schuchter is. Ze zou dan te graag willen waardoor ze heel gevoelig is voor misbruik. Maar idd laat via internet dingen aan haar zien waar ze mensen kan leren kennen. Forums, of oproepjes van mensen die ook alleen zijn. En zo te lezen, zou jij misschien ook wel eens iets leuks met haar kunnen gaan doen buiten werktijd.
Volgens mij ben jij al aardig op weg om haar te helpen. Ik denk dat een luisterend oor al heel fijn is voor haar. Hopelijk doet ze iets met je tips. En misschien kun jij eens iets met haar gaan ondernemen inderdaad. Maar je moet je niet verplicht voelen omdat je met haar te doen hebt. Aan medelijden heeft ze ook niet zoveel denk ik. Ze zal het uiteindelijk toch zelf moeten doen.
Ik heb me ingeschreven bij een christelijk datingbureau. Daar kreeg je niet te maken met 'horny man'. Dus misschien kan ze dat ook doen. Christelijke datingsite ChristianMatch (hier ken ik mijn man van). Crosspoint.net - Christelijke dating site met chat voor alleenstaanden en er zijn er nog wel meer.
Datingsites kunnen ook prima werken voor verlegen mensen. Juist deze mensen ontmoeten vaak hun wederhelft via zo'n site.
je zegt dat ze paardrijden leuk vind maar rijd ze ook???? ik heb aan paardrijden heel veel vriendinnen over gehouden. succes
Tnx voor jullie tips! Sommige van jullie stelden voor dat ik meer met haar zou moeten ondernemen buiten werktijd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat wel wil en kan. Niets ten nadele van haar hoor, maar ik heb niet echt een "klik" met haar in die zin dat ik vriendinnen met haar zou kunnen worden. Als collega is ze leuk en we kletsen wel wat af, maar privé heb ik niet zoveel met haar te delen. We zitten ook in hele andere fases; ik zit volop in de kids en mijn relatie, terwijl zij nog in de fase van alles opbouwen zit. Daarnaast heb ik een behoorlijk druk sociaal leven waarin ik vaak niet eens tijd kan maken voor iedereen die ik wil, dus als ik dan keuzes moet maken denk ik dan zit ik liever met een van mijn vriendinnen bij te kletsen.. Ik heb haar wel voorgesteld om eens een keertje bij mij te komen als ik met mijn vriendinnen samen ben, maar ik weet niet of ze daar wel echt op zat te wachten, want ik ga voornamelijk om met (Turkse) moeders of Turkse meiden. Op zich kan je dan natuurlijk wel vriendschap sluiten, maar uhm.. ja klinkt misschien raar ik kan niet precies uitleggen wat ik bedoel, maar hopelijk begrijpen jullie het. Maar het neemt niet weg dat ik haar gewoon wel wil helpen... Ik zal haar in ieder geval eens adviseren om zich in te schrijven op fora, misschien dat ze daar iets aan heeft. En ik weet niet of je namen van datingsites hier mag neerzetten, maar willen jullie me anders wat sitenamen pb'en? Ze rijdt ook paard, vertelde ze.
En op mij! Ook ik ben vrij gesloten en rustig. Absoluut geen uitgaanstype. Ik heb eigenlijk ook geen vriendinnen. Ben een echte kat-uit-de-boomkijkster. Meer een denker dan een prater. Het toeval wil dat ook ik mijn vriend heb leren kennen via een datingsite (Relatieplanet). Ook ik moest eerst over een drempel heen om het aan te durven. Toch heb ik mij op een avond gewoon ingeschreven, vond het doodeng. Maar er ging een wereld voor mij open, hahaha. Ik heb leuke mailcontacten gehad met diverse mannen. Door heel veel te vragen kom je er achter hoe iemand in elkaar steekt en of hij te vertrouwen is / bij je past. Daarna heb ik (toen ik met mijn vriend aan het mailen was) telefoonnummers uitgewisseld, waarna wij hebben afgesproken voor een druk cafe. (Ik zie hem nog staan met zijn bosje bloemen.. heel lief!). Nu zijn wij al meer dan 4 jaar erg gelukkig samen. Ik vind het erg lief dat je je zo bekommert om je collega! Verder heb ik geen tips, maar datingsites (volgens mij mag je die hier gewoon noemen) zijn in elk geval een goed advies. Ik heb goede ervaringen met Lexa en Relatieplanet.
@ Be Happy, dan lijken wij dus ook een beetje op elkaar. @ Ecosa, ik heb namen van datingsites doorgegeven, maar mag dat niet dan?
hoi dames, datingsites werken prima idd! Als je aan de meeste vraagt,'waar heb je hem leren kennen?' via een datingsite.haha dus ja..En ik ben ook geen uitgaanstype,ik zei altijd ,ik blijf altijd alleen,ik krijg geen vriend enz... Tot ik (wat helemaal niet de bedoeling was) een oproepje plaatse om voor mem msn,nieuwe mensen te leren kennen. Gezellig chatten. Nou , dus toen kreeg ik ookl een e-mail van me vriend...Eerste date was bij de V&D in Breda.Was erg lief,rustig type.Helemaal net als ik! En zo paar keer afgesproken. Bioscoop geweest,uit eten. Toen ik hem wat beter leerde kennen, bij hem thuis geweest. Want ik woonde nog thuis. We kennen elkaar inmiddels alweer 2,5 jaar,en super verliefd! Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten, hou heel veel van hem,en hij van mij! En ook verwachten we onz eerste kindje! Waar we het al vroeg in de relatie over hadden,maar gelukkig had hij ook een kinderwens! En sinds vorig jaar mei wonen we samen. Heb natuurlijk wel aantal mannen gekend via de mail, maar dan zag je gelijk wat voor iemand het was,maar 1 ding..snap je..en dat hoeft voor mij niet! Gewoon rustig aan,elkaar leren kennen! en niet denken bij de een 2e date:'nou ,ik vind nooit de ware' Zeggen dat je zoiets niet moet opzoeken, en dat t dan vanzelf komt! Nou dat klopt wel een beetje..ik had ook een totaal ander oproepje geplaatst! En qua vriendinnen ken ik ze ook op 1 hand tellen,maar dat vind ik niet erg,hoeft voor mij allemaal niet,vind het best zo! komt heus wel goed! liefs Suzanne
En het voordeel van een datingsite vind ik ook dat je de mannen kan uit zoeken precies zoals je wilt hebben, aan de hand van hun profiel. Als er bijv. staat 'rook je? Ja" en je wilt liever geen rokende man, dan ga je niet achter die persoon aan. Maar in mijn geval was mijn man degene die reageerde op mijn profiel, die sprak hem aan. Erg grappig allemaal. Van het één kwam het ander. Er waren alleen wel een paar dingen waar ik eigenlijk bij afknapte toen hij uit zijn auto stapte: hij was allereerst twee uur te laat, waarvan ik zoiets had van: had even gebeld, want ik zat al zo in de zenuwen om hem in het echt te zien. Plus: hij had een lelijke trui aan, ook een afknapper, en hij had net een sigaretje gerookt en er kwam een hele walm achter hem aan toen hij de auto uitstapte, en toen hij me dus drie zoenen op de wangen gaf, stonk hij helemaal naar rook. Maar de rest was zo leuk van het afspraakje, dat we nu zelfs getrouwd zijn, bijna anderhalf jaar. En hij rookt ook niet meer gelukkig.
Waar woont ze? Misschien kan ze een leesclubje starten of een filmclubje. Of eventueel bij eentje gaan. Alhoewel ik persoonlijk eentje zelf zou opstarten. Ik wil dat ook gaan doen, dus misschien als ze bij mij in de buurt woont, kunnen we samen één opstarten, als ze dat wil tenminste.