Mijn goede voornemen voor de komende weken is de foto map ordenen. Nu sla ik alle foto's van de kinderen in een map. Gesplits per jaar en dan per maand. Maar.... dat is zo'n puinzooi!! Er staan geregeld 8 foto's die net ietsje anders zijn. Ik ben op zoek naar een computerprogramma die mij kan helpen met uitzoeken. We hadden eerst ACDsee maar dat werkte toch ook niet goed. Het liefst wil ik dat hij dubbele foto's zelf detecteerd en mij dan de keuze geeft welke te houden. Er staan inmiddels zo'n 15000 foto's op die schijf dus durf er haast niet aan te beginnen maar moet toch eens beginnen.... Wie heeft een tip voor een goed programma hiervoor?
Ik volg, mijn map afbeeldingen op de pc is 1 warboel. Denk dat ik vanaf 2011 al niets meer heb bijgehouden, alleen nog maar toegevoegd. Heb al 4 jaar als goede voornemen eens fotoboeken te laten afdrukken en dan te beginnen met de vakantie boeken maar het komt er nooit van.
@GossipGirlxoxo Mijn man ontdekt net dat het met z'n tablet (android) beter zal gaan lukken omdat daar veel apps te vinden zijn die dus kunnen wat ik nu mis. En dan kan ik inzoomen op foto's zoals ik met m'n mobiel kan. Dus ws gaan wij dat doen. Hij gaat nu een geheugenkaart bestellen van 512gb. Daar gaan alle foto's dan op. Moeten we alleen nog even bedenken hoe we de foto's dan makkelijk ergens kunnen back uppen. Wij willen dat niet in een cloud
Ik heb onlangs een cursus gedaan en al onze foto’s geordend en boeken gemaakt. Ik kan morgen even kijken hoe de programma’s heten die ik heb gebruikt…
Ik heb alles eerst ontdubbeld met Duplicate Cleaner Pro (kost wel een klein bedrag) van Microsoft. Volgens mij heb je ook zoiets voor Apple maar dat moet je even googelen. Dit allemaal opgeslagen in een map en vervolgens met het programma Photo Move (kost ook klein bedrag) alle foto's gelabeld. Het programma zet dan alles op volgorde dus heb je een chronologie. Daarna moet je wel zelf handmatig door sommige mappen heen want er zitten altijd bestanden bij waar de tijdsaanduiding niet kloppend is dus dan gooit dat programma ze in één map. Die heb ik dan weer handmatig gesleept.
Oh ja wat een klus is dat hè! Ik heb pasgeleden het babyboek van mijn zoon gemaakt. Alles in mapjes maar ook alle whatsapp foto’s van vrienden en familie komen er dan bij. Zo onoverzichtelijk.
Ja dat maakt het zo vreselijk onoverzichtelijk. Ik merk wel dat nu m'n oudste bijna 7 is, ik wel makkelijker babyfoto's weg gooi omdat ik nu de emotie minder voel als de foto minder mooi is. Dus daar ga ik maar mee aan de gang
Ik heb alles per jaar en vervolgens opgesplitst per kind/allerlei en uitjes en vakanties. Foto's waar ze beide opstaan doe ik dan bij beide in het mapjes. Hetzelfde met uutjes/vakanties. Maar ik vind het ook lastig. Heb voor beide een ingeplakt babyalbum met foto's van tot ze 2 maanden oud zijn. De rest wil ik in digitale albums doen. Maar ja, hoe? Per kind albums met alleen Foto's waar ze zelf ook op staan en de gedeelde uitjes/vakanties? Zitten ze bij het uit huis gaan te wachten op 10+ foto albums? En dan nog, dan heb ik voor beide albums maar geen naslagwerk voor mezelf.... ik vind het maar lastig. Ik gebruik geen programma's want dat vertrouw ik niet zo. Ben als de dood dat hij teveel Foto's verwijderd of alles nog erger door elkaar gooit
Ik wil een film maken met fragmenten van 0 tot 18 ofzo. Steeds wat erbij en dan afgewisseld met foto's en dan 1 boek van 0 tot ooit. Denk ik. Maar voordat ik hiermee aan de slag kan moet er echt eerst orde komen.
Ik heb een externe harde schijf met heeeeel veel mapjes. Super overzichtelijk! Bijv: Map: Foto's In die map: Dochter, Zoon, vakanties, bruiloften, werk, eigen jeugd enz. In map dochter: Geboortedag, newbornshoot, eerste week, maand 1, maand 2 (tot 1 jaar) dan 1-2 Jr, 2-3 Jr. Enz In map bruiloften: onze bruiloft, bruiloft l+f, enz.. In map vakanties is alles genummerd bijv. 1. Zanzibar 2021, 2. Friesland 2022 Het is wel echt veel werk en helemaal als je iets achter loopt (zoals ik nu ) maar zo fijn als er overzicht is! Enige wat ik nog lastig vind is na geboorte zoon.. eigelijk zijn dat gezins foto's.. of in beide mappen zetten of een nieuwe map maken van gezin jaar 2022 bijv en die weer in mappen van kwartalen verdelen, dat is makkelijker met fotoboeken maken.
Ik moet ook weer gaan ordenen en een babyboek van de jongste maken. Ik maak een babyboek van het 1e jaar en daarna 1-5 jaar een boek, 5-10 jaar een boek etc. Ik wil ze eigenlijk 2x afdrukken, krijgen ze er een mee als ze uit huis gaan, 4 a 5 boeken is wel te doen. Per jaar een jaarboek vind ik zelf wat veel.
Update: inmiddels zijn de foto gekopieerd naar sd kaart van 512gb. Die kan in de tablet en dan ga ik programmaatjes uitproberen om te helpen met uitzoeken. Bewust gekozen voor tablet omdat ik dan ook rustig op de bank kan zitten en die sneller en fijner werkt dan laptop en er meer mogelijk lijkt qua apps. En dat ik het gewoon met m'n vinger kan bedienen en geen muis nodig heb. Morgen ga ik beginnen. Ik hou jullie op de hoogte
Heb je alles op 1 externe schijf staan en verder nergens? Hou er wel rekening mee dat die dingen een houdbaarheidsdatum hebben. Je zal niet de eerste zijn die dacht zijn bestanden veilig te hebben staan en met een gecrashte externe schijf zit. Misschien wist je het al, maar even voor de zekerheid.
Dat zou dan het idee zijn. Mijn ouders kijken heel graag in foto boeken en voor mijzelf maak ik ze eigenlijk niet.
Goed idee en wat stom dat ik hier zelf niet aan gedacht hebt Ben zelf al tijden bezig met hoe ik moet gaan doen. Voor beide kinderen ieder hun eigen albums en dan voor mezelf alles in een familie album (duur). Of voor iedereen hetzelfde familiealbum maar dan zit de kinderen met veel foto's van hun zus die afgezworen heeft, kinderfeestje had enz. Maar met de optie van jou heeft elk kind een eigen album en met een 1+1 gratis optie heb ik alsnog van elk kind een boek en alle foto's bij elkaar.