Meerdere dames die er last van hebben??? Kan echt de hele dag wel dooreten... het hongergevoel blijft pfff...probeer zo gezond mogelijk te eten niet dat ik straks 30 kilo ofzo ben aangekomen... maar heb gewoon de hele dag lekkere trek... N
@Neomi: ik had dat beide keren aan het begin van de zwangerschap ook, na 20 weken ofzo werd het weer normaler. Ben nu 12 kilo aangekomen en 34 weken zwanger, dus dat valt best mee... Het hoort er denk ik ook een beetje bij!
Ik heb het ook zo afentoe, probeer dan gewoon een broodje of fruit te eten! Maar zo afentoe mag je best wat lekkers hoor Ben je trouwens helemaal niet misselijk ??
@ aatje 25: Nee niet misselijk voel me eigelijk prima...in het prille begin wel erge buikpijn en misselijkheid daarom heb ik ook een vroege echo gehad... Tja nu 2 goeie echos gehad en het enige zwangerschapskwaaltje is dus mijn erorme eetlust
ik had dat ook rond die periode en dat begon in de 8ste week ofzo ik nam gewoon een boerham (had een pindakaastik hihih) en dan was t weg op een gegeven moment had ik daar geen last meer van van die extra trek. Nu juist helemaal geen extra trek zeker savonds niet
ik heb dit ook heel erg!! heb gewoon de hele dag honger/trek. In het begin snoepte ik ook erg veel tussendoor, maar daar ben ik mee gestopt want ik kwam best veel aan. Eet nu tussendoor een boterham of fruit!
Hahaha wat onzettend grappig ik herken dit zo! Toen ik rond de 9 tot 15 weken zwanger was had ik ook zo'n honger en vooral in lekkere dingen,, ik heb mezelf meerdere keren betrapt met de chocolade pasta pot en een lepel! haha! hier 26 weken zwanger en 5 kilo aangekomen.
tot week 15 had ik geen eetlust en kwam ik niks aan nu heb ik me eetlust helemaal weer terug en alles wat ik zie heb ik zin in ik moet nu echt gaan uitkijken want ben nu totaal 5 kilo aangekomen lijkt netjes maar voor me gevoel moet ik op gaan passen
Super dat je helemaal niet misselijk bent en dat het goed gaat! Geniet lekker van het eten joh en het kleine wondertje in je buik! Als het goed is gaan de kilo's er wel weer vanaf
Ik had dit in de eerste weken ook heel erg en maakte me ook een beetje zorgen om mijn gewicht. Ik at alles wat los en vast zat, had voortdurend honger of was de misselijkheid aan het weg eten. Dan weer een appel, dan weer een plak ontbijtkoek en inderdaad...ook veel lekkere en ongezonde dingen. Ik bleef eten Wat mij heel erg heeft geholpen, is de opmerking van mijn verloskundige: "...als jij een appel eet, dan heeft je lichaam dat na 20 minuten alweer verteerd dus logisch dat je dan weer iets extra's nodig hebt. Je MOET gewoon iedere 2 uur een boterham, dat heb je nu nodig. En als jouw lichaam besluit om tijdens de zwangerschap 20 kilo aan te komen, dan gaat dat écht gebeuren en is er helemaal niks wat je daar tegen kan doen." Sindsdien eet ik regelmatig een boterham (en zeker na de 20e week) en gaat het stukken beter. Maar ongezonde en lekkere dingen laat ik nog steeds niet staan hoor Heb er alleen minder behoefte aan, omdat ik door de boterhammen minder 'honger' heb en dus minder 'gaten hoef te vullen'. Misschien heb je er iets aan. En verder: niet teveel over nadenken, gewoon genieten!
Ja hier ook! Net zoals bij m'n 1e helemaal gek van stokbroodjes gezond! Op een gegeven moment stopt het wel, ik ben bij m'n 1e zwangerschap 10kg aangekomen.
Heel bekend hoor, had ik de eerste 12/13 weken ook. Kon de hele dag wel eten, vooral groente (witlof vond ik ineens het lekkerste wat er was!) en fruit vond ik heeeerlijk. Bovendien hielp steeds iets eten geweldig goed tegen de misselijkheid. Ik bunkerde nog meer dan mijn man haha! Nu is dat gelukkig weer een beetje rechtgetrokken.
Ik eet me ook helemaal suf. Pak tussen de middag nu 4 ipv van 3 boterhammen en tussendoor probeer ik fruit te nemen of een cracker of iets dergelijks. Maar ik kan wel 6 of 7 boterhammen op 's middags. Zolang we het bij gezond eten houden is het niet erg.