Rustig kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Verliefd91, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallo allemaal,

Ik maak me weer eens zorgen! 😞 ons kindje is nooit heel druk geweest, maar dit weekend is t helemaal rustig in de buik.. Gister ochtend even wat gevoeld, en toen pas gisteravond na heel lang porren een paar schopjes.. Maar met dit termijn zou ik t toch een stuk vaker moeten voelen? Iemand die me gerust kan stellen?

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Als je je echt zorgen maakt gewoon de vk bellen zeg ik altijd.

Sommige kindjes draaien naar een andere positie waardoor je ze minder voelt enz.
    Hier afgelopen week ook heel rustig voor zijn doen maar schijnt rond de 30weken normaal te zijn aangezien de ruimte minder word.
    En daarnaast ligt ons mannetje in dwarsligging met zijn rug naar m'n buik toe dus echt schepjes voel ik niet meer gedraai en dan weer een kont die uit steekt en dan weer z'n billen

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Mijn kindje heeft rustige en drukke dagen maar ik voel hem eigenlijk de hele dag wel. Met 28 weken moet je je kindje min. 10 x per dag voelen op verschillende momenten als je bezig bent en 10x in 2 uur als je je concentreerd op de bewegingen (beste liggend op je linkerzijde) en dan telt elke suptiele beweging. Probeer ook iets kouds te drinken of een paar slokken cola ofzo

Bel je vk zou ik zeggen want die kan alleen jou gerust stellen of anders naar het ZH sturen voor een CTG

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij mij is het grote nadeel dat mijn placenta voor ligt en precies ol de plek waar haar beentje zitten.
    Dus ik moet mij goed concentreren en mijn best doen om haar soms te voelen en met name in de ochtend voel ik haar dus het minst en soms helemaal niet.
    Pas in de middag lijkt ze actiever te worden en 's avonds voel ik haar echt beter. Dit ritme heeft ze bij mij nu al een tijdje en dit hou ik dus ook aan, en volgens mijn vk is dit voor haar een normaal ritme.
    Ik snap je onzekerheid dus Als je het echt niet vertrouwd bel je vk, een echo is zo gemaakt ;)

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben afgelopen woensdag naar de poli gegaan (ik loop in het zkh/Alnatal) omdat ik na een paar drukke dagen een paar rustige dagen had. Ik voelde hem niet of nauwelijks meer. CTG gekregen en absoluut niets aan het handje. Baby was gedraaid in een houding waardoor ik hem bijna niet kan voelen, precies verscholen achter de dikke placenta die ik aan de voorkant heb liggen.
    De gyn benadrukte dat ze juist willen dat je komt! Liever een keer te vaak gekeken, dan te weinig!

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb het ook op dit moment. Paar x echo gehad en wat jmay zei: ze waren idd gedraaid en/of met voetjes n handen naar binnen gekeerd.
    Als je het niet vertrouwd altijd bellen.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Als je je zorgen maakt gewoon de VK bellen. Mijn zoontje was ook heel rustig in mijn buik en voelde ik sommige dagen ook weinig. Vaak ging ik dan ook in mijn buik prikken en plat liggen.
    Meestal tijdens het eten en dat ik in bed lag werd hij eventjes actief. Zolang ik hem elke dag voelde maakte ik me niet druk.
    Het zegt overigens niks, hoe rustig in mijn buik was, zo druk is hij nu haha. Hij zit geen 1 seconde stil :D

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb hetzelfde en ook de placenta aan de voorkant liggen.
    Afgelopen donderdag nog een check up gehad en kleine meid deed t prima maar het liefs zou ik nou weer bellen maar voel me dan een flinke zeur....

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    en hoe is het nu ?

10. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Vandaag wel ietsje meer gevoeld als gister, maar nog heel weinig. Ga er maar even van uit dat ik t wel heb gevoeld dus dat t goed zit, blijft het zo rustig, mar t bijna geen schoppen noemen, bel ik morgen wel eventjes voor de zekerheid.. Ga nu Sinterklaas vieren bij mijn ouders en even niet de hele tijd aan ons kindje getrappel denken,, misschien wil ik wel te graag..

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij mij lag de placenta voor en ik voelde tot het eind van de zwangerschap minimale bewegingen. Moest er echt voor gaan zitten. Ik ben behoorlijk vaak extra op controle geweest. Dat hebben ze liever dan dat je thuis met je eigen angsten gaat zitten. Dus als je twijfelt, gewoon bellen voor een extra controle :) succes!

12. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Het is voor mij een heel herkenbaar verhaal.
    Soms voel ik de baby 2,5 dag heel minimaal en dan ineens heeft ze weer een paar drukke dagen.
    Ze kunnen inderdaad nog lekker draaien en naar binnen schoppen, dus er hoeft niks aan de hand te zijn.

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ook heel weinig, vaak hielp het dan even op mijn zij te gaan liggen.

Deel Deze Pagina