verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by BoBam, May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik stop 4 weken voor de uitgerekende datum met werken, heeft de baas al meer bepaald dan mij, maar goed, heb ik nou 10 of 12 week na de bevalling nog verlof?
    Ik had ergens gelezen dat het 12 was,maar kan het verder nergens vinden. En me baas die doet toch alles zo dat het hem het beste uitkomt.
    Dus help! Wie weet het?
    :rolleyes:

2. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Je hebt totaal recht op 16 weken verlof.
    Dus als je 4 weken voor de bevalling stopt,heb je daarna dus nog 12 weken.

En dat je baas bepaald heeft dat je 4 weken van te voren stopt,mag helemaal niet.
    Jij mag zelf bepalen of je 6,5 of 4 weken voor de bevalling stopt.Natuurlijk moet dit wel in overleg met je baas.

Hoop dat je er iets aan hebt.
    '
    Monique

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

dank je, nou 12 week erna is toch ook lekker! Kijk er nou al naar uit haha
    Ik neem mijn vakantie er ook nog mooi vooraan dat ik met verlof ga. Heerlijk was het maar zo ver!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hou dan ook even in de gaten dat als je bijv. een week later dan de uitgerekende datum bevalt, je verlof een week langer duurt... Dus ipv 16 weken totaal, 17 weken in totaal. Als je eerder bevalt, heb je altijd recht op totaal 16 weken.

Overigens gaat je zwangerschapsverlof via het UWV, en van hun krijg je na de bevalling ook een brief met daarin de datum dat je weer zou moeten beginnen.

Voor meer info: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/zwanger-pas-bevallen/duur-WAZO/

5. BoBam

BoBam Niet meer actief

oke mooi, bedankt, echt heel irritant als je baas zelf niks zegt.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit is niet als je 4 weken van te voren stopt met werken.
    Als je dan 2 weken later bevalt, heb je evengoed maar 10 weken na de bevalling. Je hebt nl altijd recht op 10 weken verlof na de bevalling.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    In alle gevallen heb je recht op max 16 weken. Dus als je 4 weken van te voren met verlof gaan, en na 3 weken bevalt, heb je dus nog 13 weken na je bevalling. Beval je bv. 2 weken later dan je uitgerekende datum, dan heb je nog 10 weken erna. Het is dus niet zo dat die 2 weken erbij geteld worden en je dan dus 18 weken zou hebben ... helaas ;)

Grtz,
    Suus

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Op één uitzondering na: Als je 6 weken van te voren verlof neemt, heb je 10 weken er na. Dat is het minimum.
    Dus stel je bevalt 2 weken te laat, dan heb je nog steeds 10 er na en kom je uit op 18 totaal.

9. BoBam

BoBam Niet meer actief

pff ingewikkeld allemaal!

10. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    Je hebt na de bevalling zowieso 10 weken verlof, dus ook als je overtijd gaat.

Dus als je 6 weken van tevoren stopt en vervolgens 2 weken overtijd gaat is je totale verlof 18 weken.

Stop je 6 weken van tevoren en komt de kleine 2 weken eerder heb je nog 12 weken

Je hebt minimaal 16 weken verlof.

11. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,024
    0
    36
    Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof?U hebt recht op minstens zestien weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof.

Hoe lang de verlofperiode feitelijk duurt, is afhankelijk van de datum waarop uw baby daadwerkelijk wordt geboren.
    Ook voor meerlingen is het recht op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof minstens 16 weken: het verlof is niet per kind.

Zwangerschapsverlof
    De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. U moet in ieder geval vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen.

Bevallingsverlof
    U hebt na de bevalling altijd recht op minstens tien weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht.

Baby te vroeg geboren
    Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U hebt dan vijf weken zwangerschapsverlof en elf weken bevallingsverlof. In totaal hebt u dus zestien weken verlof.

Baby te laat geboren
    Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal hebt u dus achttien weken verlof.

U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal hebt u achttien weken verlof.

Om zelf uit te rekenen:
    http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction ... _id=391817

12. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Hier stond een vraag maar heb het zelf al gevonden ;)

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Je verlofperiode is verdeeld in zwangerschapsverlof en bevallingsverlof.

Je zwangerschapsverlof zijn de weken voor je uitgerekende datum.
    Je bevallingsverlof begint pas na je bevalling.

Ik ben pas 10 dagen overtijd bevallen. Als ik 4 weken voor mijn uitgerekende datum met verlof was gegaan, dan hadden die overige 12 weken na mijn bevalling van starts gegaan. Die 10 dagen die ik overtijd heb gelopen, tellen niet meer bij de bevallingsverlof.

Share This Page