Onrijpe baarmoedermond en inleiding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Florentina, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florentina

31 jan 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames :),

Aankomende donderdag ben ik 39 weken zwanger en willen ze (mocht het voor donderdag niet spontaan verweken) de baarmoedermond rijp proberen te maken aangezien alles nog hartstikke dicht zit.
    Het plan is om een ballonkatheter bij mij in te brengen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en na hoeveel tijd was de baarmoedermond wel rijp?
    Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen en wat je zoal in de tussen tijd deed en natuurlijk hoe de inleiding verder verliep tot aan de bevalling.
    Dit is mijn eerste kindje en vind het hartstikke spannend. Ik weet dat het bij iedereen anders is maar heb nu helemaal geen flauw idee wat ik een beetje kan verwachten.

Alvast heel erg bedankt! Liefs Florentina

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik zou gisteren ingeleid worden met een ballon, echter begonnen de weeën spontaan in de nacht

Meestal begint alles binnen 24 uur op gang te komen maar kan ook iets langer duren.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi Florentina,

Hier geen ervaring met een ballonkatheter, maar bij mij was alles ook nog potdicht op 40+5. Die dag naar de gyn gegaan en alles nog muurvast. Diezelfde nacht begonnen met weeën en de volgende dag bevallen (snelle en vrij makkelijke bevalling). Is er een reden waarom ze dit bij jou al op 39 weken willen doen?

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb een ballon gehad en bij mij duurde het 24 uur totdat ik 3 cm had. Daarna hebben ze mijn vliezen gebroken en op weeënopwekkers gezet. Om 9.00 vliezen gebroken en om 18.58 is mijn meisje geboren. De eerste dag ben ik vooral veel gaan wandelen door het ziekenhuis en de tuin e.d. Ze zeiden dat dat goed was voor de ontsluiting.
    Tijdens de bevalling stagneerde ik echter bij 7 cm omdat mijn meisje verkeerd lag. Gelukkig een ks voorkomen en haar zelf met hulp van de vacuümpomp op de wereld gezet.

5. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Ik kreeg de ballon met 37,3 geplaatst in de avond. Ze vertelde dat je na het plaatsen even een halfuurtje last kon krijgen van wat krampen. Na het plaatsen werd ik gelijk aan de ctg gelegd om te kijken hoe de kleine erop reageerde nou dat half uurtje vond ik best heftig voelde als weeën gewoon en werd ook na dat half uurtje door gebracht naar de verloskamers 3 uurtje later viel de ballon eruit en ja 3cm daarna was het rustig dus koos ervoor om eerst lekker de nacht te slapen en de volgende ochtend verder te gaan. Toen de vliezen gebroken werden en het infuc aanging was hij er super snel binnen 2uur.

6. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hier met 39,1 savonds ballon in gebracht rond 21.00. En om 09.00 had ik 4cm
    11.00 vliezen gebroken, 16.32 geboren.

Ze zeggen dat je er altijd rekening mee moet houden dat het 1 a 2 dagen kan duren.

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bij mij ingebracht met 37+6 (9:00 uur ofzo) en zat nog potdicht. Het inbrengen is geen pretje :( Daarna moest ik vooral veel proberen te lopen. Dat braaf gedaan tot een uur of 16:00, toen kreeg ik toch wel buikpijn en ben ik gaan slapen. 's Nachts de ballon verloren met 1 à 2 cm, volgende ochtend 7:00 uur vliezen geprikt en aan het infuus. 22:00 uur bevallen.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb hem 3 keer gehad zonder resultaat. De laatste avond kreeg ik hem om 23:00. Er was op dat moment niks verstreken, niks verweekt en had al helemaal geen ontsluiting.
    Ik zat er helemaal doorheen, dus ik kreeg om 1:00 een slaappil (Temazepam) van de gynaecoloog.
    2 uur later braken m'n vliezen spontaan en begon het feestje.
    16 uur later is ze geboren met 41.1 weken.

Bij mij heeft die ballon dus niks uitgehaald.

9. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had tot 2x toe ruim 48 uur een ballon. Niets gebeurd... daarna voor de derde x opgenomen en met hormoongel wel snel resultaat. ..

Deel Deze Pagina