Eerder bevallen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ster27, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Afgelopen donderdag had ik weer controle en een groeiecho. Op de groeiecho bleek dat de kleine nog steeds hard groeit, het beentje liep 3,5 week voor, het buikje 4,5 week en het hoofdje 1 week. Hij loopt nog net binnen de curve. Mijn vruchtwater was ook nog steeds ruim, maar nog net binnen de marge.
    Nu vroeg ik aan de gynaecoloog wat er gaat gebeuren als hij zo doorgroeit en ik de 40 weken passeer. Nu gaf ze aan dat ik me daar niet zo'n zorgen over hoefde te maken aangezien ze niet verwacht dat ik de 40 weken ga halen ivm het ruime vruchtwater en ivm dat ik al 2 weken veel harde buiken heb en nu soms al voorweeen. Mocht ik de veertig weken wel gaan halen dan doen ze in eerste instantie nog niets.

Zijn er hier dames die een soortgelijke ervaring hebben en zijn jullie inderdaad eerder bevallen?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Is het je 1e kindje? Bij mij gaven ze toen als antwoord: mevrouw, we weten niet wat u kunt baren!
    Dus lekker laten zitten en bij 40+3 bleek ze te groot voor mijn bekken en werd het uiteindelijk een spoedks. Moet er wel bij zeggen dat ze toen nog geen standaard groeiecho's deden (sept. 2007!)
    Bij mijn jongste wel groeiecho;s gehad en die werd weer te groot en is met ene geplande ks gehaald bij 38+3, maar kondigde zichzelf ook nog niet aan hoor!
    Succes!

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Het is inderdaad ons eerste kindje. Ach ja, denk toch dat het enige wat ik kan doen is hopen dat hij zo rond de 37/38 weken komt en niet blijft wachten tot de 41 weken. Kan er zelf toch weinig aan veranderen. Ben alleen bang dat als hij zo lang blijft zitten het dan op de natuurlijke manier niet meer gaat passen als hij zo door blijft groeien...

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tja, helaas kan dat.....maar ook een keizersnee is geen onoverkomelijk iets! Moet zeggen dat ik er toendertijd erg van baalde, mezelf ook vond falen.....maar bij de 2e, toen weer bleek dat mijn bekken te smal is voor onze grote meiden,toen was ik alleen maar blij dat het mogelijk is om zo een gezond kind op de wereld te zetten!
    Het komt vast wel goed...sterkte!

Deel Deze Pagina