eerder bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessica84, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    Hoi dames

even een vraagje, ik ben met 28 weken in het ziekenhuis geweest omdat de vk dacht dat de beeb te klein was maar hij loopt dus 2 weken voor en wordt geschat boven het gemiddelde dus zwaarder als 8 pond nu zegt de gyn dat ik waarschijnlijk met 36 of 37 weken al moet bevallen anders wordt het te zwaar voor een eerste.
    heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes jessica

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Bij mij zeiden ze ook rond de 28 weken dat hij 2 weken voorlag op de groei,maar rond 34 weken zat hij weer op schema.

3. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    den haag
    ja maar die kleine loopt vanaf de 20 weken echo al 2 weken voor en nu moet ik volgende week weer naar de gyn voor een echo maar ik weet verder niet echt wat ik ervqan moet denken heb al wel een dag of 5 last van me buik een soort krampen die gepaard gaan met harde buiken en behoorlijk last van me rug weet niet waar het op duid heb er totaal geen ervaring mee.

groetjes jessica

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Oh ik snap het ;) nee Youri heeft het maar een paar weekjes gehad,ben je wel geprikt op suiker ?

5. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    den haag
    yep daar ben ik voor geprikt maar die is 4.7 dus uitstekend zei de gyn
    dus ja eigenlijk is het maar afwachten wat er gaat gebeuren

6. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord dat iemand bij voorbaat al te horen kreeg dat ze eerder moest bevallen ivm grote beeb.

Merijn werd ook geschat als grote baby. Hij liep ook vanaf de pretecho met 20 weken (toen was er nog geen standaard 20w echo) al steeds 2 weken voor in de groei. Maar mocht gewoon thuis bevallen. Uiteindelijk woog hij 4060 gram.

Ik ken meerdere mensen met grote knullen, van meer dan 8/9 pond en die zijn ook gewoon thuis bevallen. Was voor hun ook de eerste.

Maar als je gyn het zegt, dan zal hij daar wel reden voor hebben. Hopelijk trekt het gewicht nog bij!

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    waarom moet je dan eerder bevallen? er zijn toch wel meer mensen die van een kindje van 9 pond of meer bevallen? Ook al is het de eerste?

Je zou misschien hoogstens de kans hebben dat het wat eerder komt.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tegen mij hebben ze dat ook een keer gezegt! Zo 5 weekjes geleden zei 1 van mijn Vk dat ze de groei goed in de gaten moesten houden anders moesten ze die kleine halen vanwege de grootte!
    Nou heb 4 verschillende VK, en de week erna zeiden ze al gelijk(een andere VK), dat dat helemaal niet de bedoeling was, en dat het nergens voor nodig was!
    Uk wordt geschat op ruim 8 pond, en tja, ik ben 180, dus zo gek is dat niet!
    Volgens mij doen ze dat pas als het extreem uit de hand loopt, zo 9, 10 pond!

kus miek

9. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    den haag
    ja vind het ook een beetje vreemd want ik mag dus ook niet thuis bevallen want de gyn zegt dat als de beeb groot is en zwaar weegt dan kan je zo vermoeid raken dat de weeen stoppen enzo en de vk waarvan ik er zes heb zijn het er allemaal mee eens en ten tweede ligt ie al heel ver ingedaald de beeb zal dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet mee draaien dus ik heb echt geen idee

groetjes jessica

10. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    vreemd hoor.. Als je graag thuis wilt bevallen, zou ik het toch nog eens aankaarten, want ik vind het echt een heel vreemd verhaal.
    Zoals eerder gezegd, ik ken meerdere meiden met een flink eerste kindje (die van mij was ook flink) en die zijn gewoon normaal bevallen thuis of in ieder geval uit zichzelf en niet opgewekt of iets..

11. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    den haag
    het maakt niet uit dat ik in het ziekenhuis moet bevallen dat wilde ik toch al maar ik wacht volgende week wel even af wat er dan wordt gezegd,

maar heb iemand van jullie misschien een idee waar ik die pijnlijke krampen en harde buiken misselijkheid en rugpijn vandaan komen of zijn dit al voorweeen he4b er verder in me zwangerschap geen last van gehad.

alvast bedankt Kussies Jessica

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    het zullen best voorweeen kunnen zijn. Of een teken dat je iets rustiger aan moet doen.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    ehhhh nee hoor dat deden ze dus in mijn geval niet.

Heel raar al die verschillende meningen van artsen.

Mijn kleine liep ook steeds voor op de groei en werd met iets van 35 weken geschat op een ruime 8 pond.
    Er werd niets gezegd van voor die tijd halen ivm met de grootte van de baby. Alleen mijn verloskundigen hebben toen gezegd dat ze liever hadden dat ik in het ziekenhuis (poliklinisch) zou bevallen omdat ze je op die bedden beter kunnen helpen als de bevalling wat moeilijker zou gaan.

Aan het einde van week 40 moest ik naar het ziekenhuis voor een ecg en een echo omdat ik de kleine een dag heel weinig had gevoeld.
    Alles was goed en ik mocht weer naar huis maar vanaf die tijd moest ik om de dag komen om alles goed in de gaten te houden.

In week 41 heb ik gesmeekt aan de gyn of ze me aub in wilden leiden, ik was giga en trok het gewoon niet meer (ook vanwege de ms) Maar helaas ze keken alleen maar naar het welzijn van de kleine en zolang hij het goed deed was er geen reden om in te grijpen.
    Dit omdat wanneer ze iemand inleiden dit vaak leidde tot het gebruik van hulpmiddelen om de kleine geboren te laten worden (zoals de tang).

Week 42 kwam en nog steeds werd er niets gedaan, uiteindelijk begonnen op 42 + 4 heel langzaam de weeën en uiteindelijk is met 42+6 Kylian geboren (via de ks want ik bleek ook nog eens smalle bekken te hebben). Met een gewicht van precies 5000 gram en een lengte van 55 cm.

Eigenlijk vreemd dat er in 1 land zoveel verschilllende aanpakken zijn.

Groetjes anita

14. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Ja, twee keer meegemaakt. Kennissen hadden te horen gekregen dat ze niet langer dan 38 weken mochten doorlopen i.v.m. het gewicht. Uiteindelijk kindje gehaald met 38,3 week en gewicht van 4400 gram.

Mijn tweede mocht ook niet langer dan 40 weken blijven zitten i.v.m. het gewicht van de 1e (4700 gram). De eerste hadden ze trouwens ingeschat op 7 pond (3500 gram), dit was dus een verrassing bij de thuisbevalling die overigens uitstekend verliep.
    Een groot kind hoeft geen problemen te betekenen.
    Mijn tweede heeft uiteindelijk toch nog tot 40,6 week gezeten en kwam met 4400 gram ter wereld.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Lieve mensen

dit is geen vreemd verhaal ( zoals velen hier vinden ) ik heb precies het zelfde gehad die kleine van mij was rond de 20 weken te klein en heeft daarna een ongelofelijke groeispurt gehad en de Gyn wilde dus ook dat ik niet thuis zou bevallen omdat ze met grote baby's dat liever hebben.. Het kan namelijk zo zijn dat de weeen stoppen en dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet, of als de beeb echt te groot is en ze besluiten alsnog een keizersnede te doen dan ben je al in het ziekenhuis

Ik ben zelf met 38 weken bevallen ik zou in eerste instantie worden ingeleid maar het is bij mij toch uit zichzelf geboren... mijn zoontje was 4660 gram en ik was blij dat ik toen al ben bevallen, niet omdat de bevalling zo slecht was want die was juist fantastische, ben niet ingeknipt of gescheurd en het ging allemaal best snel... maar ik had niet nog langer met die dikke buik kunnen lopen op het laatst kon ik niet eens meer de trap op en of af...

16. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hoi hoi

Mijn luuk liep niet voor op de groei, maar was gewoon een flinke baby volgens de vk met 35 weken. Ze schatte hem op zo'n 8 pond. Het was zeker geen reden om te gaan inleiden, want luuk was al ingedaald en zat vast in mijn bekken. Met 39 weken en 1 dag zijn mijn vliezen spontaan gebroken en ben ik bevallen van Luuk. Hij had in het vruchtwater gepoept dus ik was wat eerder in het ziekenhuis dan ik dacht ( wilde poliklinisch bevallen). Omdat Luuk met zijn gezichtje omhoog lag is hij na 1 uur en 38 minuten persen gehaald met de vacuumpomp.
    Hij is mijn eerste en ik heb nooit iemand gehoord over de eventuele consequenties van mijn grote baby. Het was de normaalste zaak van de wereld dat ik m gewoon ging uitdragen.
    Inderdaad was ik ook heel erg blij dat hij een week te vroeg is geboren, want hij woog 4360 gram ( bijna 9 pond) en ik had een enorme buik. en vooral die buik gaat op het laatst zo in de weg zitten!

Succes met je bevalling straks!

Liefs
    Liselotte en Luuk

17. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    den haag
    ja dat is inderdaad waar ik heb nu al een behoorlijke buik maar krijg ook last van bepaalde dingen zoals me stuitje me rug me buik opgeblazen gezicht en van dat soort dingen ben wel blij dat er meerdere vrouwen zo zijn bevallen

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    onze eerste liep ook altijd voor met de groei maar nooit hebben ze gezegd dat ik niet thuis kon bevallen of dat ik eerder moest bevallen.
    Hij was 4200 gram met 42 weken dus viel uiteindelijk ook wel mee, want ze dachten dat hij zwaarder zou zijn. Maar ze hebben er nooit iets over gezegd.

Deel Deze Pagina