Buiken 3e zwangerschap groter? of zelfde..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robynn, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik maak me echt zorgen..dit is nu mijn 3e zwangerschap..
    Maar mijn buikje begint ineens zo hard te groeien..:$
    Graag ervaring van andere mama's met 3 of meer kids..
    Stopt het uiteindelijk wel weer.. (die voorsprong zeg maar..:()
    Ik snap dat het nu wat makkelijker/sneller gaat omdat het de 3e is..
    Maar moet er niet aan denken, om zo'n hele dikke toeter te krijgen..
    Had ik bij de andere 2 trouwens ook niet..:)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alledrie de keren een vrij gelijke buik. Alleen groeide hij bij de eerste pas later en echt in groeispurten, bij de tweede en derde sneller en eerder dus op zijn grootst. Kindjes waren ook heel gelijk aan grootte trouwens.

3. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ahh gelukkig, dus bleef de grootte zeg maar een hele tijd gelijk tot het laatst..??

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij 3e 'ontplofte' mijn buik al meteen na NOD, moest met 5 (!) wkn al positiekleding aan, ging daarna ook rap verder, maar de 2e helft van de zwangerschap ging het een stuk langzamer.

Op het einde was mijn buik vergelijkbaar met nr 1 en 2, en eigenlijk best bescheiden, al zeg ik het zelf (zeker al je weet dat er kind van bijna 9 pond in zat).

Dus wanhoop niet meteen ;)...

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hier worden de buiken juist kleiner waardoor ik me juist zorgen heb gemaakt.
    Bij de eerste en 2e 30 en 25 kg gegroeid uiteindeijk. bij de 3e maar 9 kilo en nu ook nog maar 7 kilo.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste zwangerschap pas op het laatste moment een bescheiden buik. Dat mensen zeiden gefeliciteerd pas zwanger.. Kwam dysmatuur kindje uit. En 9 kilo aangekomen.

Tweede begon met acht weken te groeien maar tegen het einde groeide de buik niks meer. Was wel dikker als de eerste keer maar een bescheiden buik. 17 kilo aangekomen.

Nu derde zwangerschap begon ook met acht weken een klein verdikking te zien. En nu ruim tweeëntwintig weken zwanger en nu begint het sinds anderhalve week echt hard te groeien, pas drie kilo aangekomen.

We zien het wel.. Voor mij hoeft zo'n megatoeter ook niet maar je kan er toch niks aandoen.

De buik is natuurlijk al een paar keer opgerekt.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier echt wel verschil! Nu zwanger van de derde en ik ben onder de indruk van m'n buik! Raar genoeg is het in kilo's verder vergelijkbaar. Dus waarschijnlijk toch het feit dat het al twee keer eerder is opgerekt en een derde keer nog makkelijker gaat...

8. Mammavanbijna4

19 apr 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier juist niet bij mijn 3de had ik een bescheiden buikje toen ik eenmaal bevallen was vroeg iedereen wanneer ik bevallen was want ze hadden niks gemerkt.
    Nu bij mijn 4de heb ik zelf het idee dat mijn buik heel groot is maar krijg alleen maar te horen dat ik net 5 maanden zwanger lijk terwijl ik al op het einde ben.
    Wel ben ik al 12 kilo aangekomen.

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier werden de buiken steeds, groter bij nr 4 echt mega. En da4 gezeur dat je dan krijgt.weet je zeker dat het er 1 is. Je moet albijna bevallen zeker.nee mensen ben 16 weken.vreselijk bemoei je met je zelf

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hier zijn de buiken gelijk. Nu zwanger van de derde en is qua buik nog kleiner. Ben wel veel meer kilo's aangekomen...dat is dan weer minder;) Maar dat is gewoon verschillend per zwangerschap. Gewoon lekker gaan genieten...je bent zwanger!

11. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Genieten doe ik wel hoor ;)

het is gewoon iets waarvan ik de ervaringen wil weten en delen..
    geen lichaam of zwangerschap is gelijk..

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier 3x ongeveer dezelfde buik op het einde. Alhoewel... Deze beeb is nog steeds niet ingedaald en dat geeft 3 cm extra buik :D
    In het begin groeide hij wel een stuk sneller dan bij nummer 1 en 2. Qua kilo's blijf ik nu het lichtst: bij 1 en 2 ben ik 14 kilo aangekomen, nu zit ik op 10, met nog een paar weken te gaan.
    Je hebt er - behalve vreetbuien ;)- weinig invloed op.

13. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier gaat het nu ook een stuk sneller. Bij de eerste was er pas vanaf week 20 wat zichtbaar, bij de tweede bij 15 weken ofzo en nu heb ik al vanaf week 5 positiebroeken aan, omdat m'n eigen skinny's niet lekker meer zaten.

14. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hier ook de derde en ook al veel buik, in verhouding tot de vorige keren toen ging het toch wat minder snel.
    Kwa kilo's nog maar 1,5 kilo bijgekomen en nu 17+2. bij mijn vorige zwangerschappen in totaal 10 en 14 kilo.
    achja op wat gekke blikken na als ik vertel dat ik nog niet zo ver ben als ze denken overleef ik het wel haha

15. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ditmaal toch wel n grotere buik. Bij de eerste langzame bescheiden groei 16 kg er bij totaal.
    Bij de tweede snellere groei, maar ongeveer even grote buik op het einde. 14 kg er bij.
    Bij de derde latere groei, maar na 20 WK echt n groeispurt en nu al best n flinke zware toeter, maar tot nu toe 7 kg aangekomen. Dus qua kilo's aardig gelijk denk ik zo.

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bij mij de kleinste tot nu toe!

17. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier 2 keer een kleine buik. En de 3e was groot.. Bij de grootste buik was ik het minste aangekomen ( namelijk 7-7-4) 1e woog 3250 gram, 2e woog 3330 en 3e woog 4160 gram hij had ook. Erg veel vruchtwater

Deel Deze Pagina