Eerder compleet bij kinderen met verschillend geslacht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Emsy, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Ik heb een dochter en een zoon en bij mij totaal niet afhankelijk van het geslacht.
    Hier altijd een wens voor 3 kinderen gehad en dat is altijd gebleven. Alleen door de omstandigheden die we hebben gehad, is het nog de vraag of het nog gaat gebeuren.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier 2 meiden en we voelen ons (deels gedwongen) compleet.
    Stiekem hoopten wij beiden op een 2e meisje.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik was juist verbaasd dat na de geboorte van mijn zoon iemand zei dat ik nu wel klaar was, omdat ik nu een jongen en een meisje heb. Het was niet bij me opgekomen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Natuurlijk kregen we een derde omdat we ook nog een meisje nodig hadden!

Maar zonder geinen, we wilden heel graag een derde, maar dat lukte niet en uiteindelijk besloten niet verder te proberen. Ik werd te verdrietig elke keer als ik ongesteld werd. Spiraaltje laten zetten en die verzakte en toen 1 keer onveilig gevreeën. En daar kwam mini.
    En toen hoopte ik heel erg op nog een jongetje. Leek me heerlijk, drie van die knullen!
    Ik heb erg moeten wennen aan een meisje krijgen, maar inmiddels vind ik het super! En we zijn compleet, maar dat waren we ook geweest met een derde jongetje!

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik dacht altijd dat mocht ik 2 kinderen krijgen, ik compleet zou zijn met 2 meisjes. De eerste liet 7 jaar op zich wachten en werd een meisje. De tweede werd een jongen. Heel verwarrend vond ik dat. En soms nog steeds. Vooral ook omdat onze zoon een stuk lastiger is, niet doorslaapt en veel huilt. Soms heb ik wel eens het idee dat als hij een meisje was geweest, hij anders was of zo. Makkelijker. Onzin natuurlijk. Toch ben ik ook gelukkig en als ik naar hem kijk word ik zo blij. Ik voel me ‘anders’ compleet maar wel compleet!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Die opmerking heb ik echt heel vaak gekregen toen ik zwanger was van de 3e. Heel apart vond ik dat.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja hier was ik ook na een jongen en een meisje wel klaar, want een koningskoppel, wat wil je nog meer?!
    Aldus de omgeving..:rolleyes:

Ik ben superblij en trots dat ik vier kinderen heb mogen krijgen, vier unieke persoontjes. :)
    Of er nou een piemeltje aan zit of niet heeft mij nooit zo beziggehouden eigenlijk.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    persoonlijk.. had ik de wens voor een 3e dochter. Ik kom zelf ook uit een gezin van 3 overigens. Man vind 2 echt genoeg. En nu vind ik het ook prima inmiddels. Het is nu al zoveel om te plannen ;) laat staan met 3. Verder zou ik fysiek een 3e niet aangekunt hebben waarschijnlijk (niet zonder m'n oudste tekort te doen).

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wil er eigenlijk nog een kindje bij dus nee, het is niet zo dat ik na beide geslachten 'klaar' ben. Helaas wil mijn man niet, hij vindt 2 genoeg. Niet omdat we beide geslachten hebben maar omdat het er 2 zijn. Volgens mij hoopte hij bij de 2e stiekem op nog een meisje want dat was zo makkelijk met de spulletjes doorschuiven. Ik heb een praktisch ingestelde man :rolleyes:

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Zouden wij compleet zijn geweest als onze 2e een jongen was? Nee
    Zouden wij compleet zijn geweest als onze 3e een jongen was? Ja, waarschijnlijk wel.

Maar...onze 4e is weer een meisje en dit is echt de laatste. Ja, ik vind het jammer dat er geen jongetje bij zit, maar ben ook super blij met 4 meiden.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Mijn man wil geen derde meer en ik denk dat ik daar meer moeite mee zou hebben als ik twee kinderen van hetzelfde geslacht zou hebben.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb een meisje en een jongen en we zijn klaar. Ik denk dat als we 2 jongens hadden gehad, de wens voor een derde (in de hoop op een meisje) groter was geweest dan nu of dan wanneer we 2 meisjes hadden gehad. Voor mij dan. Ik denk voor mijn man andersom. Dat hij na 2 meisjes eerder geneigd zou zijn voor een derde te gaan dan na 2 jongens.
    Ik weet niet of we dan ook uiteindelijk echt voor een derde gegaan zouden zijn hoor, want uiteindelijk moet je kiezen voor een kindje, en niet zozeer voor een meisje of een jongen want dat is niet te bepalen vooraf. Gelukkig maar! Ben nu superblij met die 2 apies die me gegeven zijn

DQueen vindt dit leuk.
  13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Toen ik zwanger was van mijn 3de hoopte ik stiekem op weer een meisje. En dat werd ze.
    Dus ik weet het niet. Ik ben compleet met mijn 3 meisjes!

14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb een jongen en een meisje en heb echt het gevoel compleet te zijn. Ik kan me wel voorstellen als de 2e een jongen was geweest ik nog had gehoopt op een meisje en door was gegaan voor nummer 3. Nu denk ik we hebben van elk geslacht 1, ze zijn beide gezond het is goed zo! Ik zou er alleen nog een keer aan beginnen als ik de garantie zou krijgen dat het een jongen/meisje tweeling word. Maar niemand kan me dat garanderen dus het is klaar nu!

De oude buren van mijn opa en oma hadden 18 kinderen. 17 zoons en 1 dochter. Die zijn echt doorgegaan tot er een meisje kwam.

15. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik heb 2 jongens en ben compleet.
    Mijn man voelt dat ook zo.

Ik vind het alleen maar leuk dat ik 2 jongens heb. Daar had ik wel een lichte voorkeur voor. Laat ik het zo zeggen; het was een beeld wat ik altijd in mijn hoofd had. Een voorkeur kan je het niet noemen dan, maar het leek mij wel erg leuk.

16. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik had altijd voorkeur voor een groot gezin met 5 kinderen en 2 jongens en 3 meiden ofzo.

Toen ik na een eerste huilbaby en bij de tweede een PND kreeg, hebben we besloten dat het voorlopig erg onverstandig is om nog een kind te krijgen. Het klinkt gek, maar ik ben stiekem wel blij dat het een jongen en een meisje zijn. Mocht het nooit meer zover komen dat we een baby weer zien zitten dan heb ik het allebei al.
    Al had ik een broertje voor m’n oudste zoon ook ontzettend leuk gevonden!

17. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij hebben 2 jongens. Ik had heel graag een meisje gehad, maar met 2 jongens zijn we ook echt compleet. Een 3e kindje komt er niet meer bij.

Ze zijn overigens elkaars beste vrienden (schelen ook niet veel in leeftijd).
    Dat heb ik als kind wel gemist. Ik heb een broertje, maar heb daar vroeger nooit echt iets mee gehad. Dat kwam veel later pas.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hebben een meisje en een jongen en de 3e is onderweg.
    Ik voelde me absoluut niet compleet nadat de 2e geboren was.
    Dus hier gaat die vlieger niet op.

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Wij hebben een zoon. Ik zou denk ik 3 jongens willen.
    Een meisje zou ik leuk vinden voor de kleertjes haha, maar als ik naar het grotere plaatje kijk dan heb ik liever zonen denk ik.

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen klopt. Er zijn volgens mij best veel mensen die diep in hun hart graag in ieder geval 1 kindje van beiden geslachten zouden willen.

Voor ons ging dit niet op. Toen mn tweede ook een meisje bleek was ik nog steeds dolgelukkig en vastberaden om de tweede de laatste te laten zijn. In de jaren daarna heb ik heel soms nog wel eens getwijfeld over een derde, maar dat had niets met het geslacht te maken. In mn hoofd was een derde meestal ook weer een meisje. Gelukkig toch bij twee gelaten, want ik vind het wel prima zo!

Deel Deze Pagina