Hie hadden we een koningskoppel Nu met de derde ebij voelt het voor mij compleet Maar de buitenwereld vond dat je bij een jongen en meisje welkom stoppen Heb dat zo vaak gehoord Waar bemoeien mensen zich toch mee
Nou hè, alsof 2 kinderen hebben en beide van een ander geslacht het ultieme geluk is. Ik krijg zelf ook al de kriebels van de term koningskoppel.
Hier is twee compleet bij ons, ongeacht geslacht. Een derde zwangerschao zie ik ook gewoon niet meer zitten door bi. 2 meisjes had me overigens ook heel leuk geleken, maar die wens had ik veel harder toen ik zwanger was vorige zomer. Na die miskraam maakte het me echt niet meer uit. Toen we het geslacht bekend maakten, zei bijna iedereen dat het een jongen was, maar volgens mij is dat omdat dat het standaard "ideale plaatje" is.
Voor wij kinderen kregen begreep ik totaal niks van voorkeuren, zeker niet voor een jongen én een meisje. Ik zag mijn gezin altijd voor me met alleen maar jongens, dat leek me zo heerlijk, zeker als ze tieners zijn, supergezellig. Jongens leken me zo veel makkelijker. Uiteindelijk kregen we na onze jongen een meisje, en eerlijk is eerlijk: als moeder vind ik dat geweldig. Komt ook wel doordat ze een écht meisje meisje is, jurken, rokjes, winkelen enzo. maar het heeft ons er totaal niet van weerhouden om voor een derde (en vierde) te gaan hoor. En als ik heel eerlijk ben was het mooi om te horen dat de kans best groot is dat we straks twee koningskoppels hebben, maar dat was absoluut niet de reden om voor een vierde te gaan, we hadden zelf echt het gevoel dat het een jongetje was, en daar was ik dolblij mee. Maar stiekem vind ik het ook ontzettend leuk als de 20 weken echo gaat bevestigen dat het een meisje is, ook voor dochter, zodat ze een medestander heeft
Hier ging dat niet op. Wij hebben 3 jongens en 3 meiden en dan om en om, maar wij hadden na ons eerste koningskoppel niet zoiets nou is het compleet. Nu zijn we compleet want stel je voor dat een volgend kindje een meisje blijkt te zijn, dan klopt het niet meer.
Daar is onderzoek naar gedaan en het klopt. Mensen met 2 verschillende geslachten laten het er daar vaak bij. Mensen met 2 kinderen van hetzelfde geslacht gaan vaker voor een 3e. En dan bij 2 jongens vaker dan bij 2 meisjes... Ik denk overigens dat voor ouders 2 verschillende geslachten leuker is. Maar kinderen meer hebben aan een sibling van hetzelfde geslacht. Die zitten toch beter op 1 lijn, zelfde raakvlakken (niet altijd).
Dat was hier precies hetzelfde. In andere omstandigheden had ik dolgraag een groot gezin gewild, maar nu is het goed zo. Dat besluit stond al vast voordat we wisten dat we een zoontje kregen, dus als hij een meisje was geweest had ik er niet anders ingestaan.
Hier 2 jongens en ze zijn elkaars beste vrienden, hebben dezelfde interesses, geen geruzie over wat we op tv gaan kijken... gaan op dezelfde sport, houden van dezelfde uitjes... lekker met zn allen naar de nieuwe superheldenfilm in de bios. Alle kleding/speelgoed gaat gewoon van de een op de ander over. Het is voor ons heel praktisch ook! Hoewel ik altijd nog wel stiekum fantaseer over een baby, hoeft dat niet perse een meisje te zijn, liever niet zelfs.
Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wil. En toen de eerste een jongen was, hoopte ik bij de tweede ook op een jongen. Leek me veel leuker, samen spelen enzo is dan makkelijker. En ik ben helemaal geen meisjes meisje, hou niet van roze en glitter enzo. Zie dat spelen met Barbies helemaal niet zitten. Maar nu een dochter en zoon. Ben gek op allebei. En wil nog steeds geen derde.
Hier gaat dat niet op We hebben 4 jongens en 1 meisje. Toen de 4e een meisje bleek te zijn hebben we héél veel opmerkingen gehad dat we nu toch wel compleet waren. Niet dus. Daarna kwam er weer een heerlijk jongetje. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat áls er nog een 6e komt, ik wel een lichte voorkeur voor een meisje heb. Een zusje voor onze dochter lijkt me dan toch wel leuk (ik heb idd ook het idee dat de band tussen broers/zussen van hetzelfde geslacht hechter is. Al is dat nergens op gebaseerd )