Na vele echo’s meting termijnecho ineens week terug

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door geneeke, 19 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Lieve dames,

    Na even gerustgesteld te zijn geweest ben ik weer erg bezorgd na onze laatste termijnecho.

    hier mijn verhaal (zo kort als mogelijk).
    Zwanger geworden dmv ovulatie inductie in zkh, tweede ronde zwanger geraakt dmv chlomid. Zkh dacht eisprong te hebben vastgesteld op 1 oktober (klopt niet!) toen meteen 1 week terug gezet bij eerste echo.

    Omdat ze het vruchtje “te klein” vond en erna het vruchtzakje te klein erna nog 2 echo’s bij de gyn gehad, en toen alles er goed uit zag door naar de verloskundige. Hier weer een echo gehad, en omdat ik bloedverlies kreeg ook weer een echo plus termijnecho. Tot nu toe kwamen de datums telkens overeen (2-3 dagen speling) met wat de gynaecoloog berekend had, dus met die week terug gezet.

    Nou vol goede moed gingen we naar de termijnecho bij de echoscopiste in het zkh en daar moest ik inmiddels 11+3-5 zijn. De baby lag er niet zo gunstig voor en de meting kwam uit op 10+5, we dachten beide dat het kwam omdat de baby opgevouwen lag dus mocht 5 dagen later terugkomen, echter hier meette ze ook weer 11+3.. ze heeft echt meerdere malen gemeten en het bleef echt op 11+3, hier is dus mijn uitgerekende datum op berekend.

    hoe is het mogelijk dat ik 6-7 echo’s heb met allemaal dezelfde meting en bij de termijnecho ik ineens 5-7 dagen achteruit gezet wordt? Ik maak mij weer zoveel zorgen! Ik heb haar gevraagd of er reden tot zorg was, of iets er niet goed uitzag zoals ze kon zien en of ze iets afwijkends aan de nekplooi zag.. dit zag er allemaal prima uit! Ze gaf ook aan dat de baby gewoon gegroeid is in de 5 dagen die tussen de echo’s zaten. We wilden eerst geen nipt doen maar diezelfde dag nog halsoverkop de nipt laten doen omdat ik mij zoveel zorgen maak?

    sorry voor mijn mega lange verhaal, ik hoop echt dat iemand hier ervaring of tips over heeft.

    Liefs
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb er geen ervaring mee (wel terugzetten bij 1e echo) en snap heel goed dat je bezorgd bent. Al kan het natuurlijk gewoon prima zijn, toch geen fijn idee zo! Mag je nog terugkomen voor n extra echo?
     
    geneeke vindt dit leuk.
  3. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wanneer was volgens jou de eisprong en wanneer had je een positieve test?
     
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    De eisprong was volgens de gynaecoloog 1 Oktober, maar dit klopt volgens mij niet. Had een positieve test op 14 Oktober maar wel heel licht, té licht voor 14dpo.
     
  5. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn late antwoord. Had gisteren controle bij de vk en alweer aangegeven dat ik er niet gerust op ben, ze heeft weer ff gespiekt en alles zag er prima uit. Goede beweeglijke baby en harttonen klonken ook zoals het zou moeten.
     
    sarah28 en Loveischocola vinden dit leuk.
  6. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Het kan zo zijn dat het vruchtje een dia pauze heeft gehad. Google maar eens.

    Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis hierover? Mogelijk kunnen zij even overleggen met je verloskundige. Voor de 20 weken echo en de bevalling is het wel belangrijk dat je uitgerekende datum zou nauwkeurig mogelijk is. Stel bij de 20 weken echo wordt het kindje extreem groot gemeten, dan komt dit vermoedelijk doordat je al langer zwanger bent.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nee contact met het zkh niet meer, ze bleef vasthouden aan die 1 Oktober. Heb gisteren wel met de verloskundige besproken dat we het in de gaten gaan houden, omdat het mogelijk toch zo is dat ik langer zwanger zou kunnen zijn. 20 weken echo heb ik sowieso ook in het ziekenhuis dus even afwachten hoe ze de baby daar opmeten.
     
  8. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Inderdaad zelf alert blijven. Je hebt kans dat het ziekenhuis zelfs rekent met de zwangerschapsduur die hoort bij eisprong op 1 oktober als ze de 20 weken echo maken. Dan heb je weer het risico dat ze de baby te klein vinden, wat dan komt doordat je korter zwanger bent. Even goed navragen met welke datum er is gerekend dus, als er bij de 20 weken echo uitkomt dat de baby te groot is of te klein.
     
    geneeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina