Hoi! Ik heb een vraagje. Ik heb in spanje een blaasontsteking gekregen en daar een amoxiline kuurtje voor gehad. Thuis heb ik mijn plas weer laten nakijken omdat ik het vermoeden had dat de blaasontsteking niet verdwenen was. Dat vermoeden was dus juist. Omdat het nogal een brede kuur is hebben ze het op de kweek gezet en moet ik dinsdag bellen over wat voor een kuur ik nu krijg. Als ik koorts zou krijgen moest ik wel meteen bellen. Nou heb ik vandaag al de hele dag verhoging. Moet ik hier voor bellen of is dat niet nodig. Is koorts altijd gevaarlijk met een zwangerschap? En moet ik me zorgen maken dat mijn blaasontsteking nog niet weg is? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Hoi Muppet1604, nee, koorts is meestal niet gevaarlijk in de zwangerschap. Koorst heb je vanaf 38 graden, daaronder heb je verhoging (wel afhankelijk van je nl temp). En in de zwangerschap heb je meer kans op een blaasontsteking en die kan idd hardnekkiger zijn dan anders. Geen zorgen maken, ze zetten wrs je urine op kweek om gerichter AB te kunnen geven bv en om te zien of de oorzaak iets is waar straks bij de bevalling rekening mee moet worden gehouden. Maar eerst maar evne d euitslag afwachten. Groetjes Brigitte