Wie is bekend met huis kopen met koopsubsidie?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bl0nd, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hee dames!

Nou goed nieuws! Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht:D! Onder verbehoud van financiering wel, maar hopelijk gaat dit helemaal rondkomen!

Maar nu komt het volgende. Mijn vriend en ik komen in aanmerking voor koopsubsidie. Maar we zijn hier niet helemaal bekend mee (wordt wel via de makelaar geregeld, en we hebben wel het een en ander gelezen), maar omdat er op internet best wel wat tegenstrijdige verhalen hierover staan. Was ik benieuwd of er toevallig hier meiden zijn die dit al eerder hebben gedaan? Want wij hadden eerst namelijk gelezen dat we die 35%korting alleen moesten terugbetalen als we binnen 10jaar het huis verkochten. Maar nu hadden we weer ergens anders gehoord dat we naar 3jaar die 35% hypotheekkosten ineens moesten gaan betalen:$! Dus dat zou ineens een torenhoge last voor ons zijn! De makelaar hebben we van de week een afspraak mee om het te gaan bekijken en de aanvragen in te gaan vullen! Alleen, zoals ik al zei, we waren benieuwd of er hier stellen zijn die hiermee ervaring hebben?

Alvast bedank ladies!

Kuss &liefs.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat je na 3 jaar gaat betalen is bij een gemeentelijke starterslening

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb nog nooit van een koopsubsidie gehoord en ik heb toch echt een koophuis.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb nooit iets over 35% gehoord ofzo.
    Je hoeft iig niks terug te betalen. Je krijgt een x-bedrag uitgekeerd (per maand denk ik) als bijdrage in de hypotheekkosten. De hoogt is afhankelijk van je inkomen. Elke 5 jaar wordt je financiele situatie opnieuw bekeken en dus evt het subsidiebedrag aangepast.

Op deze website staat eigenlijk alles duidelijk uitgelegd:
    SenterNovem - Koopsubsidie

Dit is de officiele website van de instantie.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Die drie jaar is idd een starterlening. Een koopsubsidie is kun je krijgen als je een huis koopt van max 167.300 en een max hypotheek van ongever 180.000.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik werk met hypotheken maar denk dat je het inderdaad over de starterslening hebt...

7. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Okaay! Dankje dames!

Heb inderdaad ook gisteren al het een en ander van de hypotheekadviseur gehoord! Maar om toch niet helemala blanco daar aan te komen!

Die 35% korting op een woning gaat middels een loting! Dat is weer wat anders!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
  9. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Jaa dat hadden we ook al gehoord:(!

We zijn ermee bezig, maar op dit moment wil het nog niet helemaal vlotten!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij verdienden 10 euro teveel om in aanmerking te komen voor koopsubsidie.. Je hoeft elk geval niks terug te betalen daarvan hoor..

Succes elk geval, hoop dat het allemaal gaat lukken meid..

Deel Deze Pagina