Eerder een positieve test bij zwangerschap meisje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lotuss, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Even benieuwd.....Volgens onderstaand onderzoek is de concentratie HCG hoger bij de zwangerschap van een meisje. Wie testte eerder positief bij hun dochter dan bij hun zoon? Denk niet dat je het aan de hand van een test kan meten, zal met een bloedtest moeten gebeuren denk ik, maar ben toch benieuwd! ;)

De vooruitgang van de geneeskunde
    Sinds februari 2002 ontwikkelen Israëlische onderzoekers een nieuwe methode die het geslacht van de foetus al 16 dagen na de bevruchting van de eicel kan bepalen. Een analyse van het bloed van de moeder achterhaalt de concentratie van het zwangerschapshormoon HCG. Is de foetus een meisje, dan is de concentratie van dat hormoon 20% hoger. Momenteel volstaat het bepalen van het hormoongehalte niet om een test te ontwikkelen die het geslacht van uw kind met zekerheid kan voorspellen. Meer onderzoek is nodig. Die test is nog niet op de markt.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

Ken meiden die testten bij hun eerste dochter 4 dagen voor NOD en bij hun 2e dochter 7 dagen na NOD.

Ik testte bij mijn zoon trouwens 6 dagen na NOD maar dat kwam omdat ik zelf wilde wachten.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Bij nr 1 testte ik 1 dag overtijd positief = jongen (ook niet eerder geprobeerd)
    Bij nr 2 testte ik 2 dag voor nod positief = meisje
    Bij nr 3 testte ik 6 dagen voor nod positief = jongen
    Bij nr 4 testte ik 5 dagen voor nod positief = meisje

Bij mij maakt het dus helemaal niks uit. Ik test nou eenmaal snel positief !! (mijn lutuale fase is namelijk maar 12 dagen altijd ;) dus testte op zijn vroegst 6 dagen na eisprong al positief).

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier klopte het (toevallig?) wel... ECHTER...

ze spreken in het berichtje van HCG in het bloed...
    en de concentratie in urine kan natuurlijk nogal schelen...

5. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Kan er hier nog niet zoveel over zeggen... Bij de eerste teste ik met een dikke vette streep op nod (meisje)en nu op nod een hele lichte streep. En als dit een jongentje is zou het volgens de theorie kloppen... maar echt daarmee het geslacht bepalen... denk ik niet

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Denk ook niet dat dat op deze manier te meten is hoor. Zou echt in het bloed nagekeken moeten worden. Je hebt zo vroeg natuurlijk ook nog te maken met het moment van innestelen.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik weet het niet hoor........

1ste: 1dag voor NOD heel licht positief en op NOD een HCG van 140.....dus niet echt heel hoog.
    2de: 4dgn voor NOD super licht positief en op NOD een HCG van ruim 600
    Alle twee meisjes.....

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij nr 1 licht posi op 12dpo = meisje
    bij nr 2 posi op 10dpo = jongen...

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik weet het niet hoor.. klinkt grappig (maar geheel overbodig wat mij betreft).

bovendien is de opbouw van hcg ook afhankelijk van de vrouw (er zijn vrouwen die altijd laat of nooit positief testen)
    Dus dan moet je in je onderzoek uitgaan van de individuele vrouw om een uitspraak te doen over het hcg gehalte en het geslacht van de baby.
    Lijkt mij nogal een karwei..

Mocht ik ooit zwanger zijn wacht ik wel rustig af;)

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Mij had het wel wat geleken, zo'n test! Maar ik was/ben dan ook een ongeduldig type wat dat betreft..;)
    Maar zoals ik al dacht is er via urinetesten geen pijl op te trekken.'
    En in de bloedwaarde verschilt het dus ook vaak van zwangerschap tot zwangerschap.

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vandaar dat die test dus nog steeds niet op de markt is, haha!

Deel Deze Pagina