Hallo allemaal Dit is allemaal heel nieuw voor mij, maar ik heb een vraagje. Hopelijk kan iemand mijn vraag een beetje beantwoorden. Mijn vriend en ik hebben ook besloten te stoppen met de pil. Ik ben midden in een strip geeindigd. Heb de 1ste en de 2de week van de strip keurig geslikt en toen gestopt. 25 juni laatste pil. Was zo blij dat mijn vriend ja zei, en ja.. Misschien niet handig. Nu ben ik 3 dagen daarna, op 28 juni gewoon ongesteld geworden. Net als anders. (Donderdags laatste pil, zondags ongi) Alleen een week eerder. We wilden gelijk gaan proberen en heb op de calculator gekeken van hoe en wat. Ook gaan "klussen" op die dagen. Nou is mijn vraag eigenlijk: vanaf welk moment moet ik nu eigenlijk gaan rekenen? vanaf de eerste dag van die menstruatie, of van je eigen cyclus? Ik ben nu 1 week eerder gestopt en 1 week eerder ongi geworden... Hoor en lees dat het allemaal niet veel uitmaakt, ontpillen enzo, en als je stopt je daarna "gelijk" vruchtbaar kan zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties! En iedereen heel veel succes!!
Sommige mensen moeten ontpillen, dus je cyclus kan in de war zijn en soms is je ovulatie ook niet te peilen, maar je cyclus moet je zo rekenen: ( stel je ben 7 dagen ongesteld ) dag 1 van je cyclus = menstruatie dag dag 7 van je cyclus = einde van je menstruatie dag 14 van je cyclus = ovulatie dag 28 van je cyclus = einde van je cyclus en begint weer bij dag 1. Nu snap je denk ik wel dat bij iedereen de cyclus dagen kan verschillen en de ovulatie dus ook kan verschuiven. Maar ik hoop dat je het nu een beetje snapt. In de eerste maand kun je natuurlijk wat gokken, en gewoon wat bij klussen en maar hopen dat je niet hoeft te ontpillen. Wel moet je niet vergeten alles bij te gaan houden, zoals hoe lang je cyclus duurd enz.
Hoi Mariska, Je kunt gewoon rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie... Ze zeggen wel dat je beter eerst kunt ontpillen om zo een goed beeld te kunnen krijgen van je eigen cyclus en om beter te kunnen berekenen hoelang je dan ongeveer zwanger bent... Maar ik ben ook meteen begonnen hoor... Gewoon lekker klussen en dan merk je het wel of het meteen raak is. Gemiddeld staat er een half jaar tot een jaar voor voordat je zwanger bent... Succes in ieder geval... en veel klus plezier
Hallo Bedankt voor jullie reactie. We wachten rustig af en "klussen" mooi verder. Ik had zondag ongesteld moeten worden, maar ben dit nog niet geworden. Groetjes Mariska
Ja, dat wordt dan even afwachten. Soms kan je cyclus ook heel verschillend zijn in dagen vooral op het begin. Succes