Eerder ingrijpen late bevallingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agatha, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    #1 Agatha, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vanaf 40 weken overdracht naar de gyn lijkt me een prima oplossing.. Die kunnen dan kijken naar de conditie van moeder en kind dmv. ctg en echo's..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou dat lijkt mij ook goed! Ik heb een paar helse uren gehad toen bleek dat onze beeb het bij 42 weken niet zo goed meer had...

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.603
    1.062
    113
    Hier
    van de week was er bij zembla ook aandacht aan besteed. in andere landen is het normaal om vanaf 41 weken in tegrijpen. het was wel een intressant programma, want ze hadden wel meer intressanten onderwerpen.
    het hoofd onderwerp was waarom we in nederland koploper zijn in kindersterfte bij de geboorte.

het is vast terug te zien bij uitzending gemist

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    en daar komen ze nu pas mee??? als ik sommige verhalen hier hoor kunnen ze blij zijn dat het goed gegaan is!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het valt me op dat er ineens heel veel over dit onderwerp wordt gediscussieerd. Zou het kwartje dan toch eindelijk gaan vallen?
    Ik ben het er helemaal mee eens! Hopelijk komt er snel verandering in de werkwijze van nu!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou in belgië is dat al veel langer.
    Zit op een ander soort forum en daar is zo'n groot verschil tussen de belgische en nederlandse schrijfsters.
    In belgië laten ze je echt niet zolang lopen.

8. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Helemaal mee eens, schandalig dat ze je tot 42 weken laten doorlopen.

Ik ben vanaf 40 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ze wilden niet ingrijpen met inleiden. Ze wilden wachten tot het natuurlijk zou beginnen. Ik voelde mij met een zeer hoge bloeddruk helemaal niet lekker. Echter de kleine had het naar haar zin dus niet ingrijpen.

Met 42 weken en 1 dag hebben ze (na een woede uitbarsting) uiteindelijk ingeleid (ze wilden nog langer wachten) De inleiding is niet gelukt, ik bleef hangen op 3 cm ontsluiting. Uiteindelijk 's-avonds een keizersnede omdat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog was.

De kleine meid leek gezond, echter na een week kreeg zij stuipjes. 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. "gelukkig" was het geen stofwisselingsziekte. De professor vertelde mij "zonder wetenschappelijk bewijs" dat het heel goed mogelijk was dat de kleine meid het niet naar haar zin meer had in mijn buik (stres) en dat de stuipjes daarmee samen kunnen hangen.

Uiteindelijk wel goed gekomen, geen stuipjes / epilepsie meer.

Mama daarintegen heeft zenuwpijn overgehouden aan de keizersnede/ruggenprik wat ze niet kunnen behandelen.

Ik ben dus zeker "voor" eerder ingrijpen!

(zou er bijna voor gaan verhuizen naar een ander land:()

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina