eerder inleiden zonder reden??

Discussie in 'De bevalling' gestart door anja84, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Maar op zich hoor je toch ook best vaak dat inleiden kan leiden tot een snelle bevalling ivm weeenstormen enzo?
    Tenminste, als ik het topic lees, zijn veel meiden die ingeleid zijn binnen een paar uurtje bevallen.

Lijkt me trouwens een heel apart gevoel, zwanger zijn en je hoeft maar te bellen en ze gaan je inleiden...:D
    Ben je niet vaak in de verleiding gekomen om toch eerder te bellen?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Een ingeleide bevalling kan ook heel snel gaan hoor.
    Ik lag bij mijn 3de om 1 uur aan het infuus. Om half 3 zou de vk nog even weggaan omdat er nog niets aan de hand was.
    Ze keek me nog even aan voordat ze de deur uit ging en besloot toch maar te blijven.
    Maar goed ook..... om 5 over 3 was mijn zoon er!:$
    Mijn tweede was er trouwens ook binnen 2,5 uur. (ook ingeleid)
    De eerste en de vierde inleiding duurden wel een stuk langer, maar dat kwam door complicaties.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Een weeenstorm wil niet perse snel ontsluiten geven.
    Inleiden geeft sneller kans op een moeilijke bevalling
    en/of keizersnee.
    Er loopt op het moment nog een topic over.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/285397-hoelang-duurt-bevalling-na-inleiden.html

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier wel een weeenstorm van hier tot tokio maar idd geen snelle bevalling.. dus dat zegt niks..

Ik denk dat dat evengoed per persoon verschilt.. de een bevalt snel de ander niet. denk dat dat met of zonder wee-opwekkers en inleiden een beetje hetzelfde is.

Ik hoor wel om me heen altijd dat bevallen met wee-opwekkers over t algemeen heftiger is..

Ik had ook echt t gevoel dat t teveel gepushed werd zeg maar, dat mn lichaam t zonder veel beter en rustiger had gekund ;)

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben, na het breken van de vliezen, in 5 uurtjes bevallen... máár daarvoor wel anderhalve dag gel gehad om de baarmoedermond te laten verweken.... dus inleiden lijkt soms snel te gaan (in 5 uur bevallen), maar die anderhalve dag in het ziekenhuis was errrugh saai....;)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @giraf, nee klopt. maar mijn lijf zat met 40 weken nog potdicht, en toen braken mijn vliezen en moest ik af wachten. heel raar. Maar mijn eerste bevalling was een lange strijd en ergens heb ik het idee dat mijn 2e zo snel was (7 uurtjes) omdat alles er klaar voor was (vooral de baby, 4840 gr;) haha)

over dat inleiden, ja heel raar. Tijdens de opname zelf kreeg ik de optie, maar toen wilde ik echt niet. Er werd op de eerste dag van opname, via seh, gesproken over een keizersnede. Dat was op dat moment voor mij de enige denkbare optie.
    Na 4 dagen opname en goede gesprekken met de klinische verloskundige durfde zachtjes aan te hopen op een normale bevalling. Echter werd mij sterk aangeraden om die in het ziekenhuis te doen, en dan ook met ruggenprik.
    Omdat ik nog heel graag thuis wilde bevallen heb ik het afgewacht.
    en uiteindelijk puurnatuur, maar wel in het ziekenhuis (gelukkig, want anders had ik tijdens t persen met blauwblauw naar het ziekenhuis gemoeten) en zonder ruggenprik (want het ging te snel) bevallen:)

maar die uitnodiging, ja dat was wel vreemd. Bel maar, dan word je ingeleid.
    Maar wel heel lief van ze, net dat zetje wat ik nodig had om de bevalling toch af te wachten (dat klinkt raar;))

7. giraf

giraf Niet meer actief

Zo hallo! :$ Ik verslikte me gewoon in mijn thee toen ik het gewicht zag :)
    En dan nog natuurlijk bevallen?! Respect! :)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    (zal ik ook nog verklappen dat ze in aangezichtsligging lag? en dat als de gyn dat had geweten ze een keizersnee zou hebben gedaan? omdat het in 99 van de 100 gevallen toch een spoedks wordt. Helaas/ gelukkig kwamen ze er tijdens het persen pas achter en hebben ze mij alles op alles laten zetten om haar toch te laten komen. Ze heeft het wel enorm zwaar gehad tijdens en na de bevalling, het paste eigenlijk ook niet... haha)

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ben wel zonder medische reden ingeleid met 39 weken..

Mijn moeder zou op op de dag dat ik uitgerekend was een hele zware operatie krijgen en de kans dat ze het niet zou overleven was redelijk aanwezig.. Ik heb dus toen ik ong 32 weken zwanger was gevraagd of er een mogelijkheid was dat ik ingeleid zou worden.. Toen is er in het ziekenhuis een gesprek geweest met de oncoloog van mijn moeder om te beoordelen hoe zwaar die operatie zou zijn en toen hebben ze besloten dat ik ingeleid mocht worden..

Ondanks een moeilijke bevalling en uiteindelijk een keizersnede ben ik echt ontzettend blij dat ze mij zonder medische noodzaak hebben ingeleid..

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    MamaR,onder die omstandigheden kan ik me het ook helemaal voorstellen dat je ingeleid wil worden.

11. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    dat is niet zo, als de gezondheid van de moeder in gevaar komt leiden ze ook in, dus als je bloeddruk te hoog wordt, of je lichaam zo ver achteruit gaat dat wachten niet verantwoord is. je hoeft dan niet eens permanent gehandicapt te worden ( beetje rare uitspraak vind je zelf niet) Dus niet alleen als de baby het moeilijk heeft leiden ze in.

Deel Deze Pagina