meiden , ik slaap al 3 nachten niet meer van hele heftige ischias klachten het wordt gewoon steeds erger ik kon er mee leven hoor heb het al vanaf 22 weken ,maar is nu niet meer te houden ik kan gewoon niet meer liggen ,als ik dat wel doe dan kan ik niet meer opstaan en lopen ga echt kapot van de pijn ,het breekt me echt op ik ben zo moe ,helaas is er niet veel aan te doen ,maar tot 40 of mischien wel 42 weken ga ik dat echt niet trekken dan ben ik al kapot voor ik aan mijn bevalling ga beginnen .. Ik vraag me nu af of ik eventueel kan regelen dat ik rond 38 weken ingeleid kan worden ,dan kan ik tenminste aftellen is het niet zo lang meer ,heeft iemand hier ervaring mee ? en is het een hele gekke vraag om te stellen aan de vk? liefs michelle
ja dat had ik ook gehoord ,vind het alleen zo moeilijk te bepalen en weet echt niet of het gebruikelijk is .
Ik had het ook bij me jongste. Kon op gegeven moment niet meer lopen. Therapeute kwam thuis bij me, omdat het te zwaar werd. Maar nee. Kindje is geboren met 41 weken en 5 dagen.. Liefs Jeanney
Ze doen het opzich wel maar het is maar net wie je hebt... De ene praktijk doet het wel en de andere niet.... Als je bij de Gyn. loopt is het standaard week 41... de VK week 42... Mij gaan ze nu zaterdag met 41 weken inleiden.. voor de 40 weken doen ze niets maar door laten lopen tot week 42 doen ze ook niet...
Inleiden met 38 weken doen ze eigenlijk niet... Dan moet er echt een medische reden zijn. Anders laten ze de natuur op zijn beloop. Ze hebben het liefst dat een kindje pas geboren wordt, als het daar zelf klaar voor is. Strippen zou misschien wel kunnen, maar dan moet je al een beetje ontsluiting hebben. Ik zou het met je vk overleggen, dat weet je meteen waar je aan toe bent.
Over het algemeen zijn ze geen voorstander van inleiden. Inleiden heeft namelijk echt wel nadelen. Alleen wanneer de gezondheid van het kind of de moeder echt in gevaar komt, willen ze het nog wel eens overwegen. Ik vrees dat je het zult moeten uitzitten maar bespreek het vooral met je VK. Ik had zeer ernstige rugklachten en heb weken nauwelijks geslapen (kon niet zitten of liggen, alleen lopen) en mijn vk wilde het wel bespreken. Gelukkig werd het een heel stuk minder bij 35 weken door indalingsweeën en was het niet meer nodig. Ik was wel heel blij dat ik beviel bij 38 weken en 5 dagen! Oja, ik heb wel een paar dagen pijnstillers mogen nemen (voorgeschreven door de ha in overleg met de vk en een gyn). Dit hielp wel even heel goed voor het slapen. Helaas mocht dit niet zo lang (5 dagen) en daarna had ik nog 5 reserve voor als ik echt er helemaal door heen zat. (Ik heb er nog 3 over!) Veel sterkte!
Ik denk ook niet dat ze het doen. Mijn vriendin kon helemaal niks meer door de BI en had ook nog twee andere kinderen rondlopen. Ze kon echt niks meer van de pijn maar ze hebben haar niet ingeleid.
Yup, doen ze zeker wel! Ik ben met 37 weken en 6 dagen ingeleid wegens ernstige BI. En ik heb er niet om hoeven vragen hoor, de gyn zei zelf met 36 weken: zullen we even snel een datum prikken? Want het was net als bij jou onhoudbaar geworden. Ik sliep niet meer, kon niet meer lopen, slapen etc. En dat is echt wle een medische indicatie hoor, want niemand heeft iets aan een oververmoeide moeder, zeker je baby niet! Maar ja, dan moet je gyn of vk wel meewerken... Trouwens, ik moest 6 paracetamol per dag slikken en dit heb ik vanaf 25 weken zwangerschap gedaan tot de bevalling. En ik kreeg een ruggenprik aangeboden tijdens de inleiding, omdat het weleens op mijn bekken kon slaan. Dat gebeurde ook en binnen een half uur zat de ruggenprik. Sterkte meid!
Ik heb ongeveer elke nacht vanaf een week of 31-32 wakker gelegen met voorweeen (zat ik in mijn uppie in bad ik zie het nog voor me dat ik het nog zo lang heb volgehouden snap ik nu niet maar blijkbaar kan je het toch op zo'n moment) ben met 38 weken ingeleid omdat ik teveel vocht vasthield (niet gewoon een sokje erin) maar alles bewegen deed pijn en was stijf, omdat ik al zo lang voorweeen had maar toch als onze zoon niet zo groot was geweest hadden ze het niet gedaan, hij was al dik 8 pond met 38 weken namelijk. Ze hebben meer naar de baby als mij gekeken en had toevallig ook al 2 cm ontsluiting dus dan willen we het proberen (anders ook niet) Ik heb een chronische ziekte daarnaast waarbij inleiden veel handiger is (daar kijken ze dus ook niet naar) PCM's slikken deed ik ook al wekenlang het maximale vanwege mijn bekken vonden ze ook geen reden. De enige echte reden vonden hun de beeb als die groter was geweest had het niet goed gepast (deed het nu maar net allemaal) dus dat was belangrijk genoeg voor hun. Soms voelde ik me net een lopende baarmoeder, iedereen keek naar de baby maar hoe het met mij ging, ach dat was niet zo belangrijk had ik het idee. Was daar soms best wel eens verdrietig over als je zoveel pijn hebt maar aan de andere kant hebben we wel gelijk, het is onnatuurlijk, er zitten risico's aan vast dus snap wel dat ze dat niet te makkelijk gebruiken... maar leuk is anders zullen we maar zeggen. Ik kreeg tijdens de inleiding wel tot 3 keer toe ruggeprik aangeboden schijnt gebruikelijk te zijn als je ingeleid word en rug, buik en beenweeen non stop hebt maar heb deze afgeslagen. Ik heb met een auto ongeluk mijn ruggewervel gescheurd en hier heel veel last van gehad tijdens de bevalling maar wilde perse geen ruggeprik.
Ik heb ook hele erge BI klachten, maar daarbij heb ik ook een ontsteking in me heup.. Loop hiervoor dus ook bij ene gyn, en die zei zelf dat ze me waarschijnlijk gaan inleiden met 37 weken, en dan met pijnstillers.. Ze wil me namelijk niet langer laten lopen, ivm de pijn.. slaap ook zo goed als niet namelijk.. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik ook in me rechter heup nog een dysplasie heb zitten, en vroeger aan de linkerheup hiervoor ben geopereerd.. het was namelijk eerst de vraag of ik wel op de natuurlijke manier kon bevallen.. (ik was zelf uitgegaan van een keizersnee, maar dat hoeft dus niet volgens de orthopeten )