Ingeknipt, genoeg ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ance, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ance

Ance Nieuw lid

18 nov 2007
    2
    0
    0
    Hoe kan dat he ik ben ingeknipt, terwijl ze me vertelden dat ik voldoende ontsluiting had?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Inknippen heeft niks met voldoende ontsluiting te maken maar met het voorkomen van het inscheuren tijdens de bevalling. Als er teveel spanning staat knippen ze in, hier heb je minder last van dat dat je volledig zou uitscheuren...

3. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Als je al een tijd aan het persen bent willen ze je ook nog weleens 'helpen' met een knip :p

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dames willen jullie letten op de hoofdletters?
    Staat zo schreeuwerig.
    Ik heb het eerste bericht plus de titel aangepast.

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik ben ingeknipt omdat me meisje de bocht niet kon maken en iets meer ruimte nodig had.
    Had ook gewoon 10cm ontsluiting.
    En ik was al 45 minuten aan het persen dus wilde ze me een handje helpen.
    Zo zeiden ze het toen ze met de schaar aan kwamen zetten.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb ook een flinke knip gehad maar dat was bij mij ook omdat de vacuumpomp er aan te pas kwam

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Corrigeer me maar als ik het niet goed heb, maar...

Ontsluiting (die 10cm) is de opening van je baarmoeder. En dat je geknipt bent, is waarschijnlijk (tegen het uitscheuren) omdat je kindje niet door je buitenvelletje (weet geen andere omschrijving) heenpast.

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Naar mijn idee klopt het helemaal hoe je het verteld! :)

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat heet uuuuhm, perineum?

Maar idd heeft nix te maken me je ontsluiting ;)

10. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Idd, je perineum is het stuk tussen je vagina en je anus. Als dat erg stug is, kan het zijn dat de baby er niet lekker uitkomt. Dan knippen ze (of scheur je). Ontsluiting is inderdaad het openstaan van je baarmoedermond, dat zit dus een stuk hoger en heeft er niets mee te maken!

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb 2 knippen gehad ondanks dat ik voldoende ontsluiting had. Maar dat is hierboven al uitgelegd. Bij mij was het ook vanwege de vacuumpomp.

Weet iemand waarom ze opzij knippen en niet gewoon recht?

12. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ze knippen naar je bil, links of rechts , omdat ze alles willen behalve dat het uitscheurt richting anus!

richting bil is geen probleem , daar zit alleen spier/vet weefsel.

vandaar!

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ok, dank je. Ik had altijd het idee dat ze gewoon recht naar achteren zouden knippen.

14. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik ben ook ingeknipt (zonder verdoving) met voldoende ontsluiting, dit omdat ze er uit MOEST, hartslag liep terug. Bleek dat d'r navelstreng 3x om d'r nekje zat. En inderdaad opzij geknipt. Nooit last van gehad gelukkig.
    Beter dan uitscheuren inderdaad, is ook moeilijker te hechten dan knipje.

15. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    mijn vroedvrouw heeft me gezegd of wijsgemaakt dat je sneller hersteld van een scheur dan van een knip ..

ik weet niet of het waar is :s volgens een studie ofzoiets ..

16. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    klopt! helemaal!

met een scheur heb je natuurlijke wondranden die vallen vaak heel mooi in elkaar...

met een knip heb je gladde wond randen die niet "natuurlijk" tegen elkaar aanvallen.

neemt niet weg dat beiden vervelend is en of je er last van hebt ligt voor een groot deel aan HOE er gehecht is! en vooral hoe strak! als je het meteen heel strak zet en het gaat in de dagen daarna nog wat zwellen/trekken/genezen, dan heb je wel iets speling nodig. is die er niet , oei....das erg pijnlijk.....

spreek niet uit "lichamelijke" ervaring , maar heb al wel 10 jaar ervaring met kraamvrouwen die soms niet weten hoe ze moeten zitten of liggen door de hechtingen......en dat kan je kraamtijd BEHOORLIJK laten veranderen van roze wolk naar grijze wolk...helaas...

Deel Deze Pagina