eerder inscheuren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jessy25, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Dat je de tweede keer ook KAN scheuren is niet per definitie zo.
    Ik ben zelf geboren in een voorhoofdsligging (?), mijn moeder had dus enorm veel hechtingen en bij mijn zusje had ze geen hechtingen of uberhaupt een scheurtje. Het wil dus niets zeggen en ik vind het een beetje irritant om hier elkaar een beetje op te fokken of je nu weer zal inscheuren of niet. Dat zie je dan wel weer toch? Er is niets wat je er aan kan doen.

En ja, ik had 20+ hechtingen bij m'n bevalling, dus ik snap best jullie 'angst'

2. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik geloof dat dit een site is waar je al je vragen kwijt kunt en over je onzekerheden kunt praten op een serieuze of grappige manier...

Vind het niet zo aardig als hier word gezegd dat een topic irritant is want ik weet zeker dat veel mensen er veel aan hebben! Ik in ieder geval wel ;)

Wat voor sommige logisch en duidelijk is, kan voor anderen een groot vraagteken zijn! Dus laat iedereen aub vragen wat ze willen :x

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij mijn zoontje een totaalruptuur en bij onze meid 1 niet noemenswaardig scheurtje (had eigenlijk geeneens gehecht hoeven worden maar voor de mooiheid gedaan) dus er is hoop, ik was zelf ook best bang om weer zo in te scheuren, bij de eerste had ik het echt wel duidelijk voelen scheuren.. scheelde wel onze zoon had een hoofdje van 37 cm en onze dochter maar 35 cm (gemiddeld is rond 32-34 cm)

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik laat het haar gewoon vragen, maar ik kon er niet zo goed tegen dat iedereen ineens zegt, 'had ik dit maar niet gelezen'... Ik vond het een beetje bangmakerij. Dit is net zo goed een forum waar iedereen iets kan vragen of ergens je mening over kan geven :). Dus m.i. doe ik niets verkeerd! En hoef je ook niet zo aangevallen te reageren.

5. odet

odet Niet meer actief

kijk, dit zijn nog eens goede berichten.
    ik had bj de 1e en sub-totaalruptuur en ben als de dood dat dit nog eens gaat gebeuren.
    dus ik ben blij dat ik dit lees :D

6. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Is inderdaad een domper na de bevalling hahaha... Ik dacht toen mn zoontje eruit was van KLAAAAAAR zo dan ga ik nu douchen en slapen haha... nooit nagedacht dat de navelstreng, placenta, hechtingen en controle nog uitgevoerd moesten worden haha :D

Wel heel apart dat er zo een kindje doorheen 'past' en dat (na heel veel weken ;)) klussen met je man gewoon weer mogelijk is... ongeloofeloos dat het zo teruggaat he :$:( Wij zijn wondervrouwen hahaha....

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik was ook bang hoor dat het weer ging gebeuren elke keer als ik eraan dacht voelde ik het al gebeuren (net als bij mijn eerste ik voelde het dus duidelijk scheuren en moest toen door) maar ik he nog geen 2 keer geperst bij de 2e (nog geen 5 minuten zeg maar) dus was gewoon een PLOP IK BEN ER UIT bevalling :p

8. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    hoeft niet, elke bevalling is weer anders.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mmm nou ja, niets is dus zeker, uitscheuren de 1e keer kan dus ook net zo goed weer bij de 2e keer of helemaal niet! Afwachten dus... ik ben bij mijn zoontje flink uitgescheurd, maar niets van gevoeld en ook het hechten ging pijnloos evenals het herstel! Maar volgens de verloskundige was het toch een een flinke uitscheuring (bestaat dit woord trouwens hahaha). Ik zie het wel straks bij de 2e bevalling, je kunt er niet veel aan doen!

Ook positief: mijn zus bij haar 1e bevalling, flink gescheurd, geknipt en vacuumpomp. 2e bevalling, ietsjes gescheurd, kleine hechting. 3e bevalling: alleen een schaafwondje, geen hechting en totaal geen last van onderen!

En mijn beste vriendin: 1e bevalling ook flink uitgescheurd, 2e bevalling: klein schaafwondje, geen hechting....

dus DIE verhalen onthou ik maar gewoon hahahaha

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Waarom zou je geen 48 hechtingen kunnen hebben? Ik ben ook doorlopend gehecht en weet niet hoeveel hechtingen het zijn, maar het zullen er zeker rond de 50 zijn omdat ik ongeveer 10 cm naar binnen en sub-totaal ben gescheurd. Dus hebben ze van binnenuit naar buiten laag over laag gechecht (en ruim drie kwartier werk mee gehad).

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij mijn zijn ze evenlang bezig geweest (totaalruptuur) maar lang niet zoveel hechtingen maar ligt er misschien aan het aantal lagen, manier van hechten e.d., bij mij telde ze alleen de buitenste hechtingen die eruit gehaald moesten worden, de binnenwaartse telden ze niet dus zou misschien best kunnen, ik wil er niet aan denken...

Deel Deze Pagina