Kan het? Zwanger door spiraal heen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by MoonLove, Nov 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoonLove

MoonLove Lid

Nov 24, 2015
    24
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames,

Ik zit met een vraagje... Nu had ik deze post al in het vak eerste symptomen geplaatst maar voor mijn gevoel past het hier toch beter...

Vorige maand heb ik 1 dag een beetje bloed verloren. Mijn cyclus is ongeveer 28 dagen. Nu zal dat makkelijk toe te wijzen zijn aan het spiraaltje wat ik heb, hoor wel vaker dat een spiraal het bloeden mindert. Deze heb ik nu bijna 2 jaar maar al die tijd bleef ik gewoon bloeden. Ongeveer 2 weken later rond mijn ovulatie had ik het gevoel dat ik ongesteld moest worden en ik voelde een scherpe steek links onderin me buik... Ook verloor ik een beetje roestkleurig bloed. Nu deze week moet ik ongesteld worden maar ik heb geen menstruatiepijnen maar wel pijnlijke borsten, af en toe misselijk, lage rugpijn, hoofdpijn etc. Ben ook erg opstandig tegen me vriend en super emotioneel. Nu heb ik de afgelopen tijd ook wel heel veel dingen naar mijn hoofd gekregen dus vallen de symptomen ook toe te wijzen aan stress. Maar het gevoel dat ik het 1 dezer dagen moet worden heb ik niet.

Ook heb ik wel een vreemd voorgevoel en een heel gek gevoel in mijn buik plus dat mijn broeken strakker zitten maar ik ben als de dood dat ik dat dus verwar want sinds ik dat spiraal heb merk ik wel dat mijn buik gevoeliger is. En ergens durf ik geen test te doen omdat ik van de andere verhalen dan steeds lees dat de test negatief aan kan geven door het spiraaltje?

Ik ben al een keer in de maling genomen door mijn spiraaltje om het zo te zeggen.

Maar zou het misschien kunnen dat ik zwanger ben?
    Eerlijk gezegt is dit bericht ergens ook om moed te verzamelen om een test te doen, ik vind het toch best eng voor de eerste x dat te moeten doen.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Als het zo zou zijn zou ik het absoluut niet erg vinden trouwens ik heb de ruimte in huis en ben 24 jaar :)

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en moeite om mijn berichtje te lezen.

2. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Je kunt van de spiraal heel goed zwangerschapssymptomen krijgen, ik heb ze iedere maand. Maar voor jou lijken deze symptomen vreemd begrijp ik?
    De enige mogelijkheid om een zwangerschap uit te sluiten is toch een test....als deze positief is neem je contact op met de huisarts en vertel je je verhaal.
    Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een test geeft gewoon positief aan als je zwanger bent, ook als het dwars door een spiraal komt! Er is geen hormoon, ook niet van een spiraal, wat HCG doet verdwijnen waardoor de test negatief is.

Dus als de test negatief is, ben je echt niet zwanger.

Kun/wil je de uitslag van de test niet geloven, vraag dan een bloedtest aan je huisarts.
    Dus doe een test en je weet het antwoord. :)

Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG, dus als je klachten daarvan zouden komen, moet dat echt wel zichtbaar zijn op een test.

4. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Je kan zeker zwanger raken tijdens spiraal,
    ruim 1,5 jaar geleden was hij bij ons raak..
    de test gaf direct 2e streep,, helaas zijn wij het vruchtje verloren :(,

ik moet zeggen dat ik regelmatig tijdens spiraal gebruik zwangerschapsklachten heb gehad,..
    de huisarts zij dat het kwam door dat je gewoon een eisprong hebt,

enige wat ik je adviseer is doe een test,
    vertrouw je het niet laat je spiraaltje controleren bij de HA
    :D

succes

5. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Het is mogelijk om zwanger te raken met je spiraal,dus ik zou een testje doen en dan kan je t uitsluiten... ben benieuwd!

6. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    niet testen zal je nog langer gek en onzeker maken... voor duidelijkheid kun je dus het beste een testje doen.. ;)

7. Elisah83

Elisah83 Actief lid

Aug 8, 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Dat kan zeker! Ik heb hier het bewijs rondlopen al 7 jaar!
    Doe een test en dan wordt het vanzelf duidelijk Succes!

8. MoonLove

MoonLove Lid

Nov 24, 2015
    24
    0
    0
    Den Haag
    Dabk jullie wel voor jullie reacties ik heb getest, echt super bedankt voor moed inpraten enzo, en hij was helaas negatief... Maar goed ben blij dat ik nu bevestigd heb gekregen dat alles dus mogelijk is eigenlijk xD

Share This Page