hoe de tekst op gebortekaart zetten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door girl21, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

hoop dat ik het hier goed plaats, anders excuses..

wij hebben een geboorte kaartje uitgezocht, zoiets als deze:

Geboortekaartjes - Kaartinformatie - Kennemer Geboorte - 18178

nu vind ik als je de kaart opendoet, het er een beetje vreemd uitzien, want de indeling is dan zoiets als dit:

.........................een broertje of een zusje,...............................
    ...........................kevin wou het allebei...................................
    ........................hoewel, een broertje alleen..............................
    .............................maakt hem dolblij!.....................................
    ........milan...........
    ...............................20 mei 2010...........................................

......milan is geboren om 12:16 uur en weegt 3456 gram................

............................jan en marieytje.........................................
    ..............................havikslaan 7............................................
    ...........................9468 kj dromeland.......................................
    .........wilt u milan zien, draai dan eerst deze tien:........................
    .............................0689-458261............................................

.........................milan......

nu vind ik het er dus een beetje raar uitzien dat er 2 x de naam staan als je hem openvouwt.. 1 x van de tekst, en 1 x van de voorkant..

wat vinden jullie? of hebben jullie een idee hoe dit anders kan?

2. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    ja zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen maar dat kunnen ze toch wel aan passen ???

3. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik kan de binnenkant niet zien maar als het hetzelfde lettertype is voor alle tekst zou ik dat storend vinden. Maar als Milan aan de onderkant een ander lettertype is dan de rest van de kaart vind ik het juist wel leuk.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik sluit me bij Noralie aan, en ik neem aan dat je het lettertype aan de binnenkant zelf kan bepalen. Vraag ze anders een foto te sturen van de binnenkant, dan heb je misschien een beter beeld en het is wel een leuke kaart..

5. girl21

girl21 Niet meer actief

zou het een optie zijn om de naam onderaan te vervangen door de datum?

dan krijg je zoiets...:

.........................een broertje of een zusje,...............................
    ...........................kevin wou het allebei...................................
    ........................hoewel, een broertje alleen..............................
    .............................maakt hem dolblij!.....................................
    ........milan...........
    ...............................20 mei 2010...........................................

............................jan en marieytje.........................................
    ..............................havikslaan 7............................................
    ...........................9468 kj dromeland.......................................
    .............................0689-458261............................................
    .........20-05-2010.............

6. girl21

girl21 Niet meer actief

dan zie je als het kaartje dicht is dus niet de naam, maar de geboorte datum..

en als hij open is, lijkt het mij minder storend dat de datum er 2x staat..

wat vinden jullie?

7. girl21

girl21 Niet meer actief

dit is de standaard binnen kant, denk niet dat het probleem weg is als je een ander lettertype neemt voor de onderste naam..

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik heb eventjes voor je in mijn verzameling geboortekaartjes
    gekeken en vond daar het zelfde kaartje voor baby Fabio..

Zij hebben ook gewoon de 2 namen gelaten..
    alleen een rechter lettertype, dus niet zo met die krullen..

De onderste naam die je dus op de voorkant ziet,
    staat bij hen helemaal rechts..

Krijgt jullie kindje een naam?
    Je zou anders ook in de kaart voor volledige naam kunnen gaan
    en dan onderaan alleen de roepnaam..

9. girl21

girl21 Niet meer actief

wij hebben maar 1 naam, dus helaas das ook geen optie..

anders leek het idd heeel anders.

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    En als je kiest om in de kaart gewoon te zetten..:
    Wij zijn dolbij en gelukkig met de geboorte van onze zoon Milan
    Hij is geboren op..

Dus dan zeg maar bovenin de naam niet groter doen
    dan de rest van de tekst en onderaan wel, zoals op voorbeeld..

11. girl21

girl21 Niet meer actief

tjah.. das het voorbeeld idd ook, maar eigenwijs als wij zijn willen we heel graag een klein gedichtje..

en ik vind t persoonlijk ook mooier als je de bovenste naam, die eigenlijk meer betekenis heeft dan de onderste(die lijkt me meer voor opvullin'/sier van de voorkant), dik gedrukt, en aanwezig is..

toch bedankt voor je idee, ga t ff met manlief overleggen..

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Je zou ook nog met de drukker kunnen overleggen
    dat het een soort van zelfontwerp wordt,
    en dat dan niet onderaan de naam zichtbaar is,
    maar echt op de voorkant..

dan kan er ook gewoon nog een gedichtje bij..

13. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Ik vind het wel een leuk idee om de datum onderin te zetten,maar dan zou ik wel weer de datum in de tekst weglaten.

Ik vind 2x de naam ook niet zo erg hoor.

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    kan je de onderste naam niet gewoon weglaten?

15. girl21

girl21 Niet meer actief

TIP VAN MANLIEF...

EN MISSCHIEN WEL EEN SUPER IDEE?

ipv de onderste naam gewoon de tekst (in zelfde grootte en lettertype als de naam) :

GEBOREN

16. girl21

girl21 Niet meer actief

dan krijg je zoiets...:

........milan...........

...........geboren...............

17. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Vind je laatste optie het leukste! Ik zal die zeker doen!

18. ipad

ipad Niet meer actief

ik zou kiezen voor de datum in schrijfwijze.....
    bv:

10 Januari 2010

succes!

19. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Wij hebben hetzelfde "probleem" bij ons geboorte kaartje, alleen dan aan de zijkant. Wij hebben er voor gekozen om de tekst zo aan te passen dat in het info gedeelte (dus waar ook gedicht staat), de naam in kleine letters staat en aan de zijkant in het groot.

Deel Deze Pagina