zwaar lichamelijk werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marike, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik werk als interieurbouwer in een werkplaats en op lokatie. Daar moet ik vaak zwaar tillen en soms ook met lijmen en verven werken e.d. Dan komt het ook wel eens voor dat ik met vluchtig organische stoffen staat te werken. Prima als dat een keer gebeurd en je bent niet zwanger, maar ik maak me zorgen over het inademen van die stoffen.
    Ik ben het nog heel pril pas 4 weken. Wanneer zouden jullie aan de bel trekken? Moet ik wachten tot 12 weken of het eerder vertellen zodat ik misschien word ontzien in dat soort werk.
    Moeilijk vind ik het...

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    IK zou gelijk aan de bel trekken. Natuurlijk even kijken of je dat gelijk aan iedereen moet vertellen of alleen je leidinggevende ofzo.......
    Ik werk nl in de zorg waar agressie voorkomt, k heb dan ook bij beide zwangerschappen met 5 wkn zwangerschap het verteld. Ik ging niet gelijk aangepast werk doen, maar hield wel meer rekening met mijn eigen veiligheid en zo dus ook voor de veiligheid van mijn collega's die toch minder op me konden vertrouwen.
    Jou zwangerschap is toch nu even prioriteit, je kan het stil houden maar als er dan iets met je gebeurt of je wil/kan iets echt niet doen dan wordt je in ieder geval gesteund/ontzien door je collega's.
    Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Sherry

Sherry Niet meer actief

4. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb inderdaad op internet gezocht en ben van mening dat het verstandig is het maandag meteen te melden aan mijn leidinggevende. Spannende tijd vind ik het. Niet alleen om te weten dat een mensje groeit in je, maar ook alles eromheen. Wat gaat er allemaal gebeuren. Ik ben ook voor de zekerheid maar lid geworden van een vakbond. Je weet nooit hoe moeilijk ze kunnen zijn. bedankt voor jullie reacties

Deel Deze Pagina