Waar laten jullie je peuter als je bijv gaat douchen wanneer je alleen met hem thuis bent? Mijn zoontje (20 maanden) is nogal ondernemend dus ik durf hem niet alleen in de woonkamer te laten. In zijn ledikant vind ik ook geen optie, want ik wil graag dat hij in bed alleen maar slaapt en niet dat hij daar speelt. Meenemen in de douche is niet zo handig, want hij vindt dit natuurlijk ontzettend interessant allemaal, maar van douchen komt dan niet veel terecht voor mama Ik vroeg me af waar jullie je ondernemende peuter laten wanneer je een klusje moet doen of gaat douchen o.i.d. De box zou eigenlijk zo gek nog niet zijn, maar die is een jaar geleden al de deur uit gegaan en ik vind het zo stom om die weer tevoorschijn te halen - dit is toch echt iets voor baby's. Wie zet zijn peuter nog in een box?
Ik ga dan dus niet douchen. Ik plan het douchen en dingen waarbij je niet goed op je kinderen kunt letten gewoon als mijn man thuis is.
Of wat ik ook weleens deed was douchen als ze sliep. Maar dan sta je toch niet heel lekker vind ik en moet ik steeds even luisteren of ze niet aan het roepen/gillen/huilen is..
Ik liet Quinn in zijn ledikantje toen hij nog wat kleiner was en nu laat ik hem ook op zn kamer of neem ik hem mee de badkamer in. Vind hij ook leuk! En anders inderdaad eerder opstaan en voor dat hij wakker is douchen.
Ik zet Tijn dus wel gewoon in zijn bedje! Samen speelgoed pakken en in zijn bedje lekkeg, K3 aan en dan zegt Tijn zelf al: mama douche? Ik kan dan gewoon rustig aan douchen, aankleden etc. Hij vind het heerlijk, is lekker aan het keuvelen, praten en roept af en toe "mama"? Even kijken of ik er nog ben... Ik doen het traphekje wel altijd voor de zekerheid dicht, want ooit komt er een dag dat hij eruit klimt, en dan wil ik wel voorbereid zijn! Ik kan hem echt niet los laten lopen, hij trekt alles overhoop! hahaha En douchen als mijn man eris of voor hij wakker is?: man heeft ploegendiensten en douche graag voor ik naar mijn werk ga. Tijn is om 6 uur al wakker, ga er toch echt niet eerder uit! hahahahah kus miek
Ik douche als hij slaapt (meestal 's avonds) en heel soms gaan we gezellig samen. Klusjes doe ik gewoon waar hij bij is, stofzuigen, afwassen, opruimen, strijken etc. Als ik de was opvouw mag hij alle sokken op een grote stapel gooien en net doen alsof hij die opvouwt. Als ik afstof mag hij ook een doekje. Als ik gestofzuigd heb mag hij het knopje indrukken om het snoer weer in te rollen. Bij het koken zit ie vaak op het aanrecht mee te kijken en soms mag hij helpen, bijv. met het stampen van stamppot of zo. En heel vaak is hij ook gewoon lekker zelf aan het rommelen, terwijl ik bezig ben. Dat gaat hier heel goed. Soms mag ik zelfs even rustig de krant lezen met een kopje koffie, terwijl hij zelf speelt, haha, maar meestal wil hij tegen die tijd ook wel weer wat aandacht uiteraard. 't Is misschien ook gewoon een kwestie van oefenen. In het begin kon ik net even snel iets kleins doen, voor hij weer aandacht wilde, maar nu redt hij zich al veel langer in zijn uppie.
hoi hoi, ik zet mijn Tijn dus ook gewoon in zijn bedje met een boekje enzo en kan lekker mijn gang gaan. anders zet ik hem ook boven neer en ga boven wat rommelen. traphekje diht en hij kan lekker mee helpen zeg maar.
hier staat de box ook nog en dat werkt prima. Soms word ie al heeeeeeeeeeeeeeel vroeg wakker en dan zit hij rustig nog 3 kwartier! in de box te spelen en te keuvelen, heerlijk. Ook als ik de was moet ophangen in de 'schuur' dan zeg ik dat ik dat ga doen en dan loopt hij zelf al naar de box Douchen doen wij vaak samen, hij vind dat ook heel erg leuk daar doe ik hem echt een plezier mee en het gaat eigenlijk prima zo.
Wij hebben echt geluk. Fleur is 20 maanden maar zodanig makkelijk en ideaal dat ik gewoon kan douchen (wel de traphekjes dicht en onze slaapkamerdeur) en dan gaat ze gewoon haar gang in haar kamer terwijl de badkamerdeur open is. Vaak leest ze een boekje of gaat ze bij me in de badkamer zitten spelen met pluche beesten en boekjes. Ze heeft eigenlijk nooit deurtjes van kastjes of zo opengetrokken dus echt super fijn. We mogen niet klagen. Ook in de huiskamer doet ze niet echt stout. Heeft een tekentafeltje en is met een muziekje erbij uren zoet. Vraag me af of het ooit nog anders gaat zijn...hopelijk niet want het is wel lekker om niet altijd zo heeel oplettend te moeten zijn. Als het anders zou zijn zou ik haar ook in haar bedje zetten met wat boekjes en muziek aan inderdaad. De box hebben we ook nog en gaat ze nog wel eens in. Denk wel dat die van de zomer opgeborgen wordt. Groetjes, Marijn
Klimmen jullie kindjes nog niet al uit bed dan? Mijn zoontje klimt als sinds hij nog geen anderhalf was uit ledikantjes/campingbedjes/box en OVER de traphekjes heen, die heb ik dus ook uit veiligheid al weggehaald van de trappen Mijn dochters klommen ook al vrij snel uit hun bedjes.
Wat ik altijd doe ik leg mij kleren op de douche en de handoek voor de kleine, ik ga samen douche met de kleine, en dan laat ik haar eronder staan, en ik kleed me ondertussen aan op de douche, dus ik kan me aan kleden docuhe en ook nog is de kleine in de gaten houden, dat vind ik zelf het fijnst, en als ik dan klaar ben, met aankleden, haal ik de kleine onder de douche uit, en droog ik haar af en kleed haar aan.
Ik plan het douchen/klusjes waar ik Louise niet bij kan 'gebruiken' op het moment dat ze slaapt. Als het op een dag anders loopt dan zet ik haar in haar kamertje met wat speelgoed, traphekje dicht en dan kan ik douchen, zo kan ze mij ook nog zien want haar kamer en de badkamer zitten schuin naast elkaar. Mamadeluxe; Louise is tot nu toe nog nooit ergens uit/overheen geklommen.
Nou wees blij ik moet hem elke avond een paar keer terug in bed leggen, sommige avonden wel tien keer *zucht* staat ie weer "halloooooo mamaaaa" in de woonkamer
Mijn zoontje van 27 maanden is ook nog nooit ergens overheen geklommen. Nou is dat ook wel een bangerik hoor, die durft 't gewoon niet. Wel makkelijk, hoef ik me daar ook niet zo'n zorgen over te maken.
Ik douche altijd 's avonds en dan slaapt mijn dochter. Het is een vrij rustig meisje, ik kan dan ook alle dingen wel doen waar ze bij is. Als ik even naar de schuur ga, dan staat ze voor het raam naar mij te kijken. Uit bed klimmen, volgens mij weet ze niet eens dat dat kan.
Als ik ga douchen dan speelt ze gewoon in haar kamer/badkamer en traphekjes dicht. Ze kan overal bij ook in onze slaapkamer of kledingkamer maar ze zit eigenlijk nergens aan. Ik ben te lui om eerder op te staan dan haar nu kan het nog met nummer 2 niet meer
Kun je geen kinderstoel in de douche zetten? Paar boekjes geven, of gewoon sávonds gaan douchen. Eerder zette ik Steven in de wipper in de douche, later gewoon op de grond hij is heel makkelijk. Nu neem ik hem meestal mee onder de douche, dat vind hij veel leuker! Als ik klaar benm laat ik de douche aan voor hem, droog me af en daarna droog ik hem af, ik blijf naast de douchecel staan dus kan hem gewoon in de gaten houden. De box heb ik weg gedaan toen Steven 1,5 jaar was.