Gisteren klei gegeten! Nu ziek? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gisterenmiddag rond 14.00 uur heeft onze zoon een potje klei te pakken gekregen (het stond op het dressoir en ik was in de veronderstelling dat hij er niet bij kon). Toen mijn man het ontdekte was zijn mond een beetje rood. Waarschijnlijk heeft hij er aan gelikt en misschien een heel klein stukje gegeten. De hele dag, nacht en vandaag was er niets aan de hand. Vanavond slaapt onze zoon onrustig, is wat warm, en was net overstuur. Als ik mijn gezonde verstand gebruik, denk ik aan een griepje of zo. Maar toch blijft die klei in mijn achterhoofd zitten. Wat denken jullie? Wat zou het kunnen zijn?

Zijn de grootste gevaren van het inslikken van klei, het verstikkingsgevaar?

Op de verpakking staat namelijk het volgende: Niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar vanwege kleine stukjes die door de uitharding van de boetseermassa ontstaan en die ingeslikt kunnen worden. (de volgende zin begrijp ik niet zo goed, wat bedoelen ze ermee?). Er bestaat gevaar voor letsel door kleine onderdelen die ingeslikt kunnen worden.

Alvast bedankt!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    neej hoor lijkt me echt onwaarschijnlijk; kinderklei hoort van aardappelzetmeel gemaakt te zijn...en zou dus geen kwaad moeten kunnen....
    dat laatste zinnetje dat staat er eigenlijk gewoon standaard op omdat het niet voor kinderen onder de 3 jaar is (lees maar eens op andere producten staat t ook vaak...)

beterschap voor je zoontje; het heerst trouwens wel he; buikgriep...:s

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord. Ik dacht al wel dat kinderklei aan een aantal regels moet voldoen, maar was er toch niet helemaal gerust op.
    We kijken het maar aan. Hij heeft net een zetpil gehad, en hopen dat het dan maar overwaait.

4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik heb dit voor je gevonden; het gaat over play dough!
    dus je hoeft je zeker weten geen zorgen te maken dat je zoontje daardoor niet lekker is...

Play dough is een mengsel van water, zout en tarwemeel. Het bevat geen pinda's, pindaolie of melkproducten. Het bevat WEL tarwe. PLAY-DOH klei is niet-giftig, niet-irriterend & niet-allergeen behalve zoals aangegeven: kinderen die allergisch zijn voor tarwegluten kunnen allergisch reageren op dit product.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lief dat je hebt gezocht het is alleen van een ander merk. Art & fun van simba toys.

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    denk dat t wel allemaal op t zelfde neer komt hoor....

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk het eigenlijk ook wel. Thx!

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier ook een kleier en eerst stak ze het ook nog wel eens in haar mond. Nooit iets van gekregen! Ik denk een griepje of zo.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kindje waar ik weleens op gepast heb schijnt ook wel vaker klei gegeten te hebben die at alles was ie te pakken kreeg. Heeft er ook nooit wat aan overgehouden;)

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk ook een griep, want van klei krijg je vast geen hoge koorts. Toen ik thuis kwam zat hij op 40.4. *schrik* Dat vind ik dan toch best een beetje eng. Voor de zekerheid de huisarts gebeld, we moeten het nog even aanzien.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sterkte met je kleine! Is inderdaad erg hoog die koorts, zou ik ook van schrikken. Is toch je kleine mannetje... Hoop dat ie snel opknapt.

12. Skye

Skye Niet meer actief

De griep heerst. Hebben we hier ook alweer overwonnen. Dus zal het bij jou ook wel zijn.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hier zijn we inderdaad ook allemaal verkouden. Ik hoor het meer dus volgens mij heerst het inderdaad.

Deel Deze Pagina