hoe doen jullie het met 1e kindje als familie ver weg woont?

Discussion in 'De bevalling' started by babet, Dec 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babet

babet Actief lid

Jul 14, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd hoe anderen het geregeld hebben met ouder(e) kindje(s) tijdens de bevalling. Vooral wanneer de familie verder weg woont. Die van ons wonen minstens een uur rijden bij ons vandaan en mijn eigen moeder kan niet rijden, dus dat zou OV moeten worden. Ik weet nog niet zo goed hoe het moet met ons zoontje...

2. miss

miss Fanatiek lid

Mar 20, 2008
    1,647
    0
    0
    mijn familie woont ook een uur rijden bij ons vandaan.
    Ik heb gelukkig hele lieve buren en schoonouders die oppassen. Verder probeer ik zoveel mogelijk naar mijn familie te gaan en zij proberen zo veel mogelijk hier te komen. Mijn zoontje ziet mijn familie niet vaak maar hij weet presies wie ze zijn hoor!! daar as ik namelijk bang voor dat hij ze te weinig zou zien en denken wie is dat nou weer!! Maar dat is toch een instinkt denk ik want hij weet goed dat mijn vader zijn opa is!

groetjes miss

3. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog maar zelden oppas nodig gehad (1x per half jaar ofzo?). De rest doe ik allemaal zelf.
    En naar ze toe: vijf uur met de trein en bus met twee kinderen. Vermoeiend, maar het gaat prima.

4. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Mijn familie woont ook ver weg. Ik zou iets regelen met de buren of een vriendin o.i.d. Dan kan je moeder rustig komen en evt. daar je zoontje ophalen. Maar dan is hij in ieder geval onder de pannnen zeg maar.

Liefs Elea

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Volgens mij ging het niet echt over op bezoek gaan bij opa en oma maar wat doe je met je 1e als de bevalling van de 2e begint?

mijn familie en schoonfamilie woont ook op een uur of meer rijden afstand. Bij een tweede zou ik aan een goede vriendin (die om de hoek woont) of aan de buren vragen of we Inge bij hun mogen brengen als de bevalling begint.

Ik ben de eerste keer ingeleid omdat ik 2 weken overtijd ging. Dus dan is het wel te doen om je ouders of schoonouders te laten komen, maar als het natuurlijk begint dan is het een ander verhaal. Misschien als het 's nachts begint kijken of ze er gewoon door heen slaapt.
    Ik zou het anders ook niet weten. Je kan je 1e moeilijk van de 37e week tot en met de bevalling laten logeren bij opa en oma

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Mijn moeder kwam naar ons toe. Ze woonde ( nu gelukkig niet meer) 1.5 uur bij ons vandaan.

We hebben een hond en daar moet gewoon voor gezorgd worden. Dus ik heb haar gelijk de ochtend gebeld toen ik nog maar net weeën had.

Kon ze rustig naar ons toekomen.

Ze bleef ook slapen. Echt wel fijn voor mijn man toen wij eerst nog even een nacht in het ziekenhuis moesten slapen.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn ouders wonen drie kwartier rijden bij ons vandaan en zouden naar ons toekomen als het begon. Nu ben ik op een zondag ingeleid en we hebben haar zodoende zaterdag kunnen brengen. Zondagavond kon ze gewoon weer met mijn man mee naar huis.

8. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Onze dochter heeft door de bevalling heen geslapen, en werd een half uur na de geboorte van haar zusje wakker. Onze ouders wonen gelukkig wel dichtbij dus dat had verder geen probleem geweest.
    Heb je geen vriendinnen in de buurt wonen die je kindje kunnen opvangen?

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ik heb gebeld zodra ik dacht dat het begonnen was.. ze zijn toen vertrokken van huis en was ook uurtje rijden.. gelukkig was het idd zover maar dat kon ook niet anders

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Dit is echt even een punt wat best moeilijk is..
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar omdat ik bij mn zoon binnen 4 uur ben bevallen ben ik bang dat ik nu nog sneller ga bevallen.
    Mijn moeder wil ik graag bij de bevalling hebben, ze was er ook bij toe mn zoon werd geboren, en dat was voor mij en mn vriend heel prettig!
    Dus dan moeten we iemand anders vinden die kan oppassen, we hebben nog even om dr over na te denken, hihi...

Liefs

11. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, bedoelde je dat? Sorry, misverstand.
    Hier heeft een vriendin opgepast.

12. Female

Female Niet meer actief

Lijkt me lastig als je zelf op de verlosstoel ligt :D

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zijn nog niet zo ver... onze meid is nu 8 maanden oud. Maar ook wij wonen anderhalf uur van onze familie vandaan. Hier zou ik denk ik de buurvrouw vragen om op ons meisje en onze honden te passen. Ik zal zeer waarschijnlijk toch weer in het ziekenhuis bevallen bij een toekomstige zwangerschap. (ivm wonen in Duitsland) Dus zijn dan niet thuis.

Moet ook zeggen dat de buurvrouw en haar dochter wel vaker oppassen inmiddels, dus dat zal vermoedelijk geen problemen gaan geven.

Bij de bevalling van onze dochter heeft mijn vriend smorgens rond 8 a 9 uur de honden nog uitgebreid laten lopen en daarna zijn we naar het ziekenhuis vertrokken.... de honden zijn pas weer uit geweest toen mijn vriend rond half 12 s avonds thuis was. (Nu zitten ze bij ons in kennels dus hebben voldoende ruimte om te bewegen en evt hun behoeften te doen) We woonden toen ook net 3 a 4 weken in ons nieuwe huis... dus kenden nog niemand die onze honden zou kunnen doen.

Share This Page