Misschien een beetje een raar onderwerp: kussen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie gaat:

als ik op familiebezoek ga en er zijn ook andere familieleden (bijvoorbeeld met verjaardagvisite of Kerst), dan is het altijd de gewoonte bij ons dat we elkaar allemaal 3 zoenen geven. (Behalve de mannen bij de mannen natuurlijk, die geven elkaar een hand).

Maar eigenlijk ben ik zelf bij anderen helemaal niet zo kusserig en knuffelig. Voor mij hoeft het dus eigenlijk niet.

Als ik daarentegen met mijn man naar schoonfamilie ga en er is er één jarig, dan word alleen de jarige gezoend (3 zoenen op de wangen) en de partner. En naar de rest steek ik altijd een hand op of ik geef ze een hand en zeg: "Gefeliciteerd". En op die manier vind ik het eigenlijk veel prettiger.

Ik heb geen zin in al dat gekus en toen mijn man bij ons in de familie kwam vond hij het ook maar een vreemde gewoonte en hij heeft eigenlijk ook helemaal geen zin om iedereen zoenen te geven.

Zijn jullie in je familie wel heel kusserig of knuffelig, als je bij elkaar op visite gaat?

(oja.... vanwaar dit topic: vrijdag heb ik weer een verjaardag, van mijn vader, en ga ik weer een aantal familieleden zien. Eigenlijk zie ik iedereen alleen maar op verjaardagen, beetje vreemd, en zie dus nu al op tegen dat vele gekus, omdat ik daar geen trek in heb. Het komt niet echt uit mijzelf;).)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo ja ik vind het ook verschrikkelijk.. in mijn familie is dat ook een gewoonte om 3 zoenen op de wang te geven... ik doe dat niet meer en houd mn arm recht vooruit als ik ze een hand geef zodat ze um wel snappen.....

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat de rest doet moeten ze zelf weten, maar ik geef iedereen een hand en kussen doe ik zelden, alleen hele goede vrienden of familie die ik graag zie geef ik 3 zoenen. Bij mij zoenen ze wel altijd in de familie, maar iedereen weet ook dat ik nogal selectief ben haha :)

4. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Uuuuh ja ik eigenlijk wel, bij sommigen zelfs eentje op de mond :$8) (dan wel bij vrouwen hoor..!)

Ja iedereen is daar anders in. Gelukkig maar, anders zou het ook zo saai worden he :p

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    zoenuh zoenuh zoenuh maak me gekkkkkk lol
    mn man zoent zn pa en mijn pa ook gewoon op de wang hoor.
    Bij familie vind ik het nooit er maar bij nieuwjaarswensen op het werk, omg..

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik kus de jarige en zeg tegen de rest gefeliciteerd met een hand omhoog.

Als ze wat dichter bij mij staan geef ik ze wel 3 kussen.

Mijn NL familie heeft er zelfs een gewoonte van gemaakt op de mond te kussen bij kleine kinderen, dat vind ik pas echt goor!!!

7. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Dit overigens bij hele hechte familie en vrienden hoor..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik begrijp je helemaal! Ik vind dat gezoen ook helemaal niets. Mijn schoonfamilie heeft zelfs nog wel eens de neiging zelfs op de mond te zoenen. Dat hebben ze 1 keer bij mij gedaan, maar mijn geschrokken gezicht sprak denk ik boekdelen en daarna hebben ze dat gelukkig niet meer gedaan. Maar helaas zijn toch nog veel mensen van de zoenerige, ik geef liever een hand.
    Heb wel eens gezegd op een familiefeestje dat ik verkouden was, maar toen zeiden ze 'ach, dat risico nemen we dan maar' om me vervolgens weer 3 dikke smakkerds op mijn wangen te geven ;).

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Bij mijn schoonfamilie in Frankrijk doen ze het de hele dag door, ook de mannen.Bij mijn schoonfamilie in Nederland ook eigenlijk altijd.
    Heb er niet zo'n problemen mee.

Alleen dat bij schoonfamilie in Nederland op een feestje iedereen elkaar afgaat.Maakt niet uit of er 10 ef 40 mensen zitten.. dat vind ik iets teveel van het goede, soms ben je er de halve avond mee bezig ;).

Bij mijn eigen familie alleen op verjaardagen etc. degene die jarig is en hun partner.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik moest heel erg aan mijn schoonfamilie wennen. Die zijn ontzettend kusserig. Als je daar komt (dus ook als er geen verjaardag is), moet je elkaar standaard 3 zoenen geven. Idem bij het weggaan. Het heeft ruim een jaar geduurd voordat ik daar een beetje aan gewend was. Inmiddels weet ik niet beter dan dat dit bij schoonfamilie hoort.

In onze familie zijn we niet zo kusserig aangelegd. Wij weten ook zonder elkaar te kussen wel dat we van elkaar houden. Wij kussen dus ook nooit bij binnenkomst of bij het weggaan.
    Op verjaardagen is dit wel anders. Dan krijgt iedereen wel een hand en 3 zoenen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik ben ook absoluut niet kusserig.

Ik doe net als jij. De jarige een zoen en de partner inderdaad en de rest krijgt een gefeliciteerd van afstand. :D

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik weet inmiddels ook dat je 2 soorten families hebt. de kleffe en de normale zoals ik ze noem. voor mij hoeft het ook allemaal niet. inmiddels ben ik 40 en doe ik wat ik zelf wil en ga dus niet iedereen meer af of die gemaakte verplichte zoenen te geven. ik doe dat nu alleen nog bij mensen waarvan ik dat zelf wil. en ik verplicht mijn kinderen dat ook niet.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha dat is wel een goed excuus inderdaad.... maar bij jou heeft het niet gewerkt, helaas....;)

Ik heb een keer in het jaar weleens een koortslip. En dat is wel een goed excuus om geen kussen te hoeven geven.... Een koortslip is niet leuk, maar hier is het wel goed voor, hihi...:D

14. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    En bij vriendinnen trouwens eigenlijk ook altijd.
    En mijn schoonzusje krijgt er ook eentje op haar mond, maar dat is mijn lieffie!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het ook niks... en dan wil mijn schoonmoeder ook nog eens 2 kussen doen en dan hang ik elke keer met de derde in de lucht... pfff zou ongemakkelijk. Liefst zwaai ik gewoon naar iedereen, maar ja, elke keer als je bij een ander groepje zit dan vraag je je toch af wat de anderen doen ;)

16. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Ik hou er ook totaal niet van om gekust te worden door familie of vrienden en geef ooit niet altijd alleen de jarige 3 zoenen.
    Bij mijn vriend zijn ouders, als we daar op bezoek gaan of ze komen hier op bezoek geven ze ook atlijd 3 zoenen :( Ik vind het gewoon echt niet prettig!

Wie heeft dat toch verzonnen dat zoenen bij familie en vrienden :$

17. MissT

MissT Niet meer actief

Bij mij echt precies hetzelfde!! ;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :D ja dat vraag ik me ook af.

In Amerika geven ze een snelle hug. Veel prettiger. Mijn zwanger heeft een Amerikaanse vriendin en ik vind dat dus echt veel fijner.

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha bij ons net zo. En het is zelfs zo dat als je sommige familieleden een cadeautje geeft, dat ze je dan door middel van 3 zoenen ook bedanken voor het cadeautje.

Soms zitten mijn man en ik op de terugweg in de auto te tellen hoeveel kussen we in totaal hebben gehad en per persoon... En bij sommige tellen we dus 9. :$

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij zoenen hier in Frankrijk idd de hele dag.:D Het was even wennen maar ach het hoort er nu eenmaal bij. Ik kom net bij school vandaag en heb alweer drie mensen mogen zoenen.

Zelfs de mannen zoenen elkaar maar niet altijd.

Deel Deze Pagina