Gewoon ff van me af typen, 2e kindje op komst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    eindelijk is het zover, we verwachten onze 2e! Onze dochter is net 3 en het is nu gewoon de perfecte timing, want veel eerder was ik er niet aan toe.
    het is nog heel pril, gisteren een test gedaan, terwijl ik 1 dezer dagen ongesteld had moeten worden. Ik word niet snel zwanger, bij de 1e zijn we ook bezig geweest met ov-testen en dus verplicht klussen. Nu lieten het op z'n beloop, komt er een 2e dan komt er een 2e en anders was het ook goed.
    merkte wel dat ik het steeds liever wilde, ik werd jaloers op mensen die een kindje(al dan niet de 2e)kregen en smolt bij het zien van een baby. ook wil ik het graag allemaal nog 1x beleven, maar hopelijk anders dan bij onze dochter, bewuster, vorige keer zat ik vanaf dag 1 in een soort afgesloten wereldje, en na de geboorte duurde het lang voordat ik gehecht was aan onze dochter. gelukkig is dat allemaal goed gekomen!

Nu ben ik er veel bewuster mee bezig, is het niet allemaal zo "vaag", ik weet nu wat ik (hopelijk!!!) over 8 maanden in mijn armen krijg. ik weet wat me te wachten staat bij de verloskundige, welke klachten in kan krijgen. Hoe het idee is om op het punt te staan om te bevallen. ook het feit dat we niet meer achter de hele baby uitzet aan hoeven vind ik heerlijk. Al moeten we nu wel een nieuwe kamer maken voor onze dochter trouwens, maar dat vind ik leuk om te doen(barst vd ideeën:D). kamertje van onze dochter is neutraal, want we wisten toen niet wat we zouden krijgen. kwestie van alle babyspullen weer opzoeken en weer inrichten zoals het 3 jaar geleden was;)

de symptomen die ik bij onze dochter had, heb ik tot nu toe niet, terwijl ik wel rond dezelfde tijd een test heb gedaan. Ik had bij mijn dochter een enorm pijnlijke voorgevel, alsof er een olifant over heen was gedenderd:D, kon vanaf dag 1 geen beugelbh's meer aan, ook mijn buik verdroeg al meteen geen spijkerbroek meer, lang leve de joggingsbroek:p Ook was ik al vrij vlot misselijk(geen overgeven gelukkig), was mijn eetlust ver te zoeken, en was ik futloos en moe. Gelukkig was dat na 2,5 maand allemaal weer over. Daarna verliep het allemaal volgens het boekje, tot ik een te hoge bloeddruk kreeg en in het ZH werd "opgesloten". na 10 dagen is op de 11e dag onze dochter gehaald middels een inleiding. Ondanks de snelle en heftige bevalling was ik letterlijk weer snel op de been en herstelde ik ook snel.

Ik ben benieuwd wat het mij de 2e keer allemaal brengt, ik ga ook heel erg vergelijken nu, zit echt te "wachten" op die vervelende misselijkheid en futloosheid, want dat wil ik echt niet weer meemaken:( Maar goed, het is voor een goed doel! dit kindje is zo welkom, en kan niet wachten tot we het kunnen vertellen aan onze dochter. We gaan dus weer een spannende tijd te gemoed, nu eerst maar eens de weken tot de 1e echo afwachten, dat onze kleine spruit blijft zitten!

Nog meer meiden met een 2e zwangerschap?? en hoe beleef jij het nu??

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.236
    1.891
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Hier ook een 2e zwschap.
    Wb klachten loopt het ongeveer hetzelfde als bij de 1e. Al was ik voordat ik zwanger werd van mn 1e wel fitter dan nu. Lijf heeft het nu ook wel iets zwaarder...
    Ook loopt er al een peuter rond, dus even liggen zit er niet in.

Vooral de beleving is heeeel anders.
    Bij de 1e iedere week een foto van mn buik en nu heb ik er nog maar 1 gemaakt in al die weken.
    Tuurlijk blijft het bijzonder maar sta er veel minder bij stil. Er gaan momenten voorbij waar ik denk: oja.. was ook.nog zwanger! ;)

Geniet er weer van.. tijd gaat zo enorm snel!

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    #3 Esmyralda, 6 sep 2016
    Laatst bewerkt: 6 sep 2016
    Hier ook een tweede zwangerschap die inmiddels op z'n einde loopt.
    Wat ik vooral bij deze zwangerschap heb wat ik eerst niet had is dat ik echt aan het coconnen ben. Ik wil het liefst helemaal niks doen en dat gaat moeilijk met een peutertje.
    Verder is mijn hele zwangerschap hetzelfde gegaan. Helemaal geen klachten bij beide. Ik hoop alleen dat de bevalling wat soepeler gaat dit x

4. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

Je schrijft ongeveer wat ik ook had/heb.
    Ik vergelijk deze zwangerschap (nu 23 weken) ook met de vorige, logisch ook, maar het verloopt echt anders!
    Ik ben nu iets minder misselijk geweest, meer moe en vanaf vorige week enorm last van mijn bekken. Dat ken ik niet van de vorige keer.
    Verder hoop ik ook op een andere bevalling en kraamtijd.
    Ik ben ook ingeleid ivm hoge bloeddruk.

Wat het ook anders maakt is dat je grotendeels al weet wat er kan komen. Ik voel me er iets zekerder door.
    En ja, met een kleintje rondlopen is rusten niet altijd mogelijk.
    Maar bij mij is het te doen. Denk zeker als je kind al 3 is (die van mij is bijna 2).

Succes de komende weken! Wie weet valt het mee.

5. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier ook voor de tweede keer zwanger. Vind het deze keer pittiger meer misselijk enzo. Slaap overdag soms even mer mijn zoontje mee.
    Verder is deze zwangerschap veel gecompenseerder ivm bliedverlies.
    Plus de tijd vliegt voorbij dat was bij de eerste ook anders.
    Mijn eerste was te vroeg geboren dus hoop dat deze langer blijft zitten.
    Gefeliciteerd trouwens!

6. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Gefeliciteerd!!
    Iedere zwangerschap is anders.. Waar ik bij de eerste "fluitend" doorliep op vocht vasthouden en uiteindelijk 26 kg bij was waarvan 11 kg er nog aanzaten.. Nu omgekeerd, geen vocht, voel me een stuk fitter en mobieler niet zo een dikke buik als de vorige keer in de weg.. Was met 25 weken 6 kg bijgekomen.. Nu ineens zwangerschapssuiker (bij de vorige niet) en door aangepast eetpatroon afgevallen en pas 3 kg bij.. Last van mijn bekken bij de eerste niet.. Maar nu loopt ook een dreumes rond die nog niet zelf loopt of kruipt en veel gedragen moet worden.. Echt dag en nacht verschil hier in de zwangerschappen!
    Merk ook bij de eerste veel meer ermee bezig.. Nu een stuk minder.. Geen maandelijkse foto's, kamertje is al compleet alleen bijkopen van nieuwe kleertjes.. Deze is wel even gewenst als de eerste en zelfs voor gevoel nog een groter wondertje..

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi, gefeliciteerd! Ik ben ook net zwanger van de 2e. Ik ben net zo beroerd als bij de eerste, dat valt dus een beetje tegen. Ik slaap wel echt gigantisch veel en goed, bij de eerste was dit vanaf dag 1 drama. Verder sta ik dit keer onder toezicht van het ziekenhuis en krijg ik bloedverdunners, ben bestempeld als hoog risico geval en dat vind ik toch wel erg spannend allemaal. Bij de eerste ging het allemaal als vanzelf en nu voelt het toch anders. De bevalling van de eerste was een drama, dit keer ga ik er wel beter voorbereid in. Nou ja, ben wel blij als straks alles goed en veilig achter de rug is eigenlijk.

8. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Van harte! Hier ook een tweede, mijn zoontje is straks 2 als ze komt (we weten sinds gisteren via nipt dat het een zusje wordt!). Vergelijkbare ervaringen alsmede rest: ik ben meer moe, voel me ook beroerder, en vind het met een dreumes best pittig. Bij de eerste vertroetelt iedereen je meer, is het meer bijzonder, ook op werk bijv. Nu neemt iedereen meer aan dat je het toch wel redt...
    Ook mij maakt het zekerder dat je iets beter weet wat er komen gaat... Anderzijds zijn natuurlijk geen 2 baby's hetzelfde!
    Fijne zwangerschap gewenst en hoop op gezonde baby!!

9. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wauw spannend! Ben je bang dat jullie kindje weer eerder komt? Of krijg je ook medicatie?
    Is alles goed met je kindje ondanks de vroeggeboorte?
    Wij ook vroeggeboorte en gaan voor een tweede (april bevallen 2 maanden te vroeg) maar ik ben wel bang dat (mocht het ons gegund zijn) het weer vroeggeboorte gaat worden..

Meiden, van harte allemaal! Geniet ervan 😊 Hopelijk nemen alle kwaaltjes snel af 😅

Deel Deze Pagina