Dag dames. Even een vraag, misschien dat iemand het toevallig weet. Ik heb al weken vast staan dat ik over 3 weken met verlof ga (4 weken voor de uitgerekende datum). Ik merk met name de laatste 2 weken dat het toch wel erg zwaar is. De kleine vraagt natuurlijk veel energie en ik slaap vrij slecht. Dat allemaal bij elkaar zorgt ervoor dat ik erg weinig energie heb en me moeilijk tot werken kan zetten. Ik zou liefst toch een week eerder met verlof willen gaan. Dat zou dan dan dus over 2 weken zijn ipv 3. Is dit mogelijk? Of kom je dan automatisch op 6 weken, omdat je aangeeft dat je het niet meer volhoudt?
Je kan gewoon 5 weken van te voren gaan als je dat wilt! Ik zou gewoon aangeven dat je nu merkt dat het zwaarder wordt en je toch een week eerder wil. Zolang je geen medische indicatie hebt kan niemand je verplichten om 6 weken van te voren te gaan.
Dat kan gewoon. Je mag 4,5 of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Het is uiteraard wel netjes als je het nu zo snel mogelijk meldt zodat je werkgever hier rekening mee kan houden. Ik vond overigens 4 weken ook heftig met de eerste. Vooral de laatste 2 weken vielen mij zwaar. Vandaar dat ik nu lekker 6 weken van tevoren ga.
Bij d eeerste 6 weken gedaan. Beste keus ever. Enorm genoten van de vrije tijd en het lekker aanmodderen met van alles (afspreken vrienden, schoonmaken, kleertjes wassen, even nr de babywinkel, etc). Ook het laatste moment dat je echt voor jezelf nog hebt. Nu ga ik weer 6 weken vooraf
Als je zou uitvallen door ziekte gaat het verlof automatisch in bij 6 weken (als je rond die tijd uitvalt dan hè). Maar anders kan je prima met je leidinggevende overleggen of hij/zij akkoord is met een week eerder. Niemand heeft er wat aan als je toch niet tot werken komt. Ik heb bij de eerste voor 5 weken gekozen met 1 week overuren vooraf. Gelukkig maar want ik hield het ook echt niet meer vol, de laatste week heb ik zelfs maar halve dagen gewerkt!
Ik kwam met 32 weken in de ziektewet (thuiszorg, en kwam na mij dienst de auto niet meer uit) Moest dus met 34 weken met verlof, is maar goed ook. Dochter is met 37+5 geboren... als ik tot 36 wk had kunnen werken had ik maar 12 dagen zwangerschapsverlof gehad. Zou dus lekker met verlof gaan als het zwaarder wordt, je weet nooit of je kindje eerder komt