Zo'n voorgevoel...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mikarun, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Nog een paar weken en ik ben uitgerekend! Ontzettend spannend, zeker nu het steeds dichterbij komt. Toch heb ik continu het gevoel dat ik het niet ga redden tot de uitgerekende datum en eerder ga bevallen. Het is compleet nergens op gebaseerd en totaal geen reden aan te geven waarom ik dat denk, maar dat idee is er gewoon;)

Wie herkent dit ook van zichzelf en klopte het uiteindelijk ook dat je kindje eerder dan verwacht (of later natuurlijk) geboren is?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik was er heilig van overtuigd dat ik met 38.5 weken zou bevallen.
    Geen idee waarom hahaha! Het werd uiteindelijk 41.2

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Yes ik wist zeker dat ik eerder zou bevallen.
    En de avond voor de nacht dat mijn vliezen braken (37wkn) heb ik als een gek nog staan poetsen en de commode ingericht en maxicosi vastgemaakt in de auto. Toch ergens dat onderbuikgevoel denk ik.
    Nu word ik ingeleid met 37wkn en heb tot nu toe het gevoel dat ik dat ook wel ga halen en dat ze lkkr blijven zitten tot die tijd :)

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik had precies hetzelfde en ook al vanaf week 34 elke nacht voorweeen maar mijn zoontje werd 3 dagen voor de uitgerekende datum geboren dus het zegt helemaal niks...was er echt van overtuigd dat ik met 37-38 weken zou bevallen maar niet dus

5. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ja, ik herken het van mijn tweede zwangerschap,ik wist het gewoon zeker dat hij eerder zou komen,dag ervoor alles netjes gepoetst,opgeruimd,alles startklaar zeg maar, en die nacht braken mijn vliezen en om 08:27 is onze tweede zoon geboren, met 38.5 wkn dus bij mij klopte mijn voorgevoel wel!

Liefs taart.

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Haha, ik was ervan overtuigd dat ik minstens een week zou overlopen, maar beviel uiteindelijk bij 36+0. Dit was dan wel een inleiding, maar ik had al wel ontsluiting dus het had sws niet lang meer geduurd, dachten ze.

7. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik was er ook heilig van overtuigd dat de kleine veel te laat zou komen, niets was minder waar....

Stom dat je die gevoelens hebt eigenlijk hé?!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik denk steeds dat de baby rond de 40 weken komt of later, ik weet niet waarom maar misschien omdat je vaak hoort dat de eerste wat langer duurt? Maar nu ik 38 weken ben begin ik soms al wel het gevoel te krijgen van oeeehhh misschien over een paar dagen al wel..?!

9. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Herkenbaar! Ik heb vanaf het begin gedacht dat ie eerder zou komen en mijn voorspelling was rond 38 weken. Dat klopte ook! De nacht voordat mijn vliezen braken heb ik ook gedroomd dat het was begonnen :)

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Bij mij was iedereen ervan overtuigd dat hij vroeger zou komen maar uiteindelijk toch een week overtijd gegaan.
    Nu heb ik het gevoel dat de bevalling gaat beginnen met het breken van mijn vliezen... ben benieuwd of het zo gaat zijn of niet

11. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik had het gevoel rond de uitgerekende datum te bevallen, hij kwam vijf dagen daarvoor. Vond ik wel prima!

Nu heb ik vooral het rare gevoel dat deze baby gepland gaat komen, dus ofwel ingeleid of met een keizersnee. Geen idee waarom maar dat idee heb ik. Maak me dan ook totaal niet druk om opvang voor de oudste want dat is dan mooi vooraf te regelen :p

Slaat nergens op, weet ik, maar ja. Gevoel he.

12. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik had het idee dat hij niet uit zichzelf zou komen:). Moest sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar heb met 40+5 pas me ziekenhuistas ingepakt. Uiteindelijk met 42 weken ingeleid en het werd alsnog een keizersnee, hij kwam dus echt niet vanzelf:):)

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik wist zeker dat ik echt niet eerder dan met 42 weken zou bevallen. Dochter kwam tot onze grote schok al met 36.6 ;)
    Deze keer hoop ik vooral niet overtijd te gaan maar ik heb in m'n achterhoofd dat dat wel kan gebeuren.

14. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bij de eerste riep ik dat hij tussen kerst en oud en nieuw zou komen, en dat klopte, beviel met 38 weken.

Bij deze riep ik al maanden van te voren dat ik die 40 weken ECHT NIET ga halen. Ik 'voelde' dat het weer met 38 weken of iets eerder kwam... Ben morgen 40 weken en nog geen baby te bekennen :)

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de eerste was ik ervan overtuigd dat ik 1 of 2 weken overtijd ging lopen.
    De verrassing was dan ook op zijn zachtst gezegd groot toen onze zoon zich al met 36+6 aandiende :$
    Bij de tweede had ik wel al rekening gehouden met een wat vroegere geboorte, dat klopte toen wel.
    Maar dat telt niet, haha

16. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik was bij de eerste overtuigd dat ze eerder kwam, uiteindelijk tot 41,1 gelopen, de 2de dacht ik juist dat nooit uit zichzelf zou komen met 38,6 braken savonds de vliezen en met 39 geboren. Nu heb ik ook een sterk gevoel dat ze eerder komt, heb veel last van voorweeën zit al een aantal avonden op het randje, maar wie weet voor hetzelfde geld ga ik weer overtijd

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de eerste spontaan met 38.0 bevallen. Dit keer wordt het een geplande keizersnee met ongeveer 39 weken. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik die datum niet ga halen. Pfff ik zie er enorm tegenop om met weeen in de auto naar het ziekenhuis te moeten rijden voor een keizersnee. Ben benieuwd.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb vanaf het begin gezegd ik beval de 21ste. Ik zei ook steeds tegen iedereen ben 21 augustus uitgerekend. Werd me vriend kwaad nee je bent de 22ste uitgerekend haha.
    Nou ik ben dus mooi op 21 augustus bevallen ;)

19. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Toen ik 20 weken zwanger was bekroop bij mij het gevoel 'hij gaat eerder komen, hoeveel eerder, geen idee, maar seker eerder!'...
    Met 26 weken opgenomen ivm weeën en al 2cm ontsluiting.. Wist ik veel wat weeën waren, is gelukkig afgeremd en dmv meerdere zkh opnames en meerdere kuren weeënremmers nebben we t weten te rekken tot 36.1 weken..
    En voor alsnog, ik was enorm in shock toen ik werd opgenomen met 26 weken, zoveel erder had ik ook niet gedacht....

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb ook z'n voorgevoel dat ik zeker tot week 40/41 zal lopen dus ben benieuwd, ga van t langste uit dan kan het altijd meevallen hihi

Bij mijn dochter eigenlijk nooit echt een voor gevoel gehad, maar dacht dat ik ook later zou bevallen.
    met 39+2 braken mijn vliezen en ze is uit eindelijk met 39+4 geboren

Deel Deze Pagina