Geen contact tijdens ziekte?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Kiekies, Jul 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Goedemiddag,

Ik ben in mei ziek uit dienst gemeld ivm zwangerschaps klachten. Hiervoor ben ik ook opgeroepen bij de arts. Mede doordat het een tweeling zwangerschap is en de klachten gaf zij aan dat dit ziekte is door zwangerschap. Ik zou nog een brief krijgen en er zou telefonisch contact gehouden worden.

Brief heb ik gekregen maar telefoontje nog niks gehoord, ook al is de afspraak al weer 2 maanden geleden.

2 weken geleden heb ik zelf gebeld omdat het e.e.a. was veranderd in mijn medische situatie. Arts gaf aan dat ik het niet hoef door te geven en er ook geen contact meer is tot mijn verlof. Dat ik dus een ziekte uitkering ontvang tot aan mijn verlof.

Klopt dit wel? Dus dat ik niks hoef door te geven en er ook geen contact meer is tot aan mijn verlof?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Kiekies,

Je wilt weten of het wel klopt dat je tot start van je zwangerschapsverlof Ziektewet ontvangt en verder niks meer hoeft door te geven.

Wat je medische situatie betreft maak je met je re-integratiebegeleider of arts afspraken. Dat kan betekenen dat je wijzigingen in je medische situatie niet hoeft door te geven aan UWV. Wanneer je ziek bent door je zwangerschap en (tot start van je verlof) blijft, is het voor je recht op Ziektewet niet van belang wanneer er iets wijzigt in je medische situatie, ziek is ziek.

Ben je beter of ga je (gedeeltelijk) weer aan het werk? Dit is een wijziging die wel altijd moet worden doorgegeven. Ook andere wijzigingen (adres, wijziging in de leefvorm, rekeningnummer etc.) moeten worden doorgegeven.

Denk er wel aan dat je Ziektewet-uitkering zes weken voor je uitgerekende datum stopt omdat dan je zwangerschapsverlof start. De aanvraag voor je zwangerschapsuitkering moet je zelf doen. Dit kun je acht weken voor je uitgerekende datum doen door te bellen met UWV Telefoon op 0900-9294.

Actuele informatie over de wijzigingen die je moet doorgeven aan UWV vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG