Hoi allemaal! Maandag is het zover, dan moet ik weer aan de slag. Werk als filiaalmanager van het Kruidvat hier in het dorp. Voor verlof werkte ik al 37 uur, en zo ga ik verder. Mocht ik het werkelijk niet trekken, dan ga ik terug naar 32 uur. Oppas is allemaal prima geregeld, 3 dgn gastouder die zelf al 4 dochtertjes heeft, 1 dag naar overbuurvrouw (geen kinderen, dus 1 op 1 aandacht), 1 dag ben ik er alleen, 1 dag m'n man en zondag samen. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik geef borstvoeding en ga kolven op het werk. Komt ook helemaal goed. Maar ik hoor van niemand die 37 uur pw werkt. Is dat omdat het werkelijk niet te doen is? En als je ook 37 pw werkt, heb je dan nog tips voor me? Hoe je het huishouden runt bijv. Er is topic al geopend met bovenstaande vragen, maar daar wordt alleen maar op gereageerd door meiden die (veel) minder werken dan 37 uur. Ik voel me er een beetje alleen in staan...
Voel je niet alleen, ik werk op papier 32 uur maar het is ook vaak zo rond de 37. Ik doe het alleen in 4 dagen. Gaat prima! Het engine waar je aan moet denken is dat je niet alles helemaal perfect moet willen doen. Mijn huishouden is dan ook het eerste wat er bij inschiet Gewoon zorgen dat je hulp hebt, dat je man ook zijn portie doet, en verder het nemen zoals het komt. Een vriendin van me werkt meer dan 40 uur en haar man ook, ze hebben 2 kleine inderen en het lukt hun ook. Je moet gewoon flexibel zijn en een redelijk zonnig optimistisch humeur hebben, en dan komt het helemaal goed
Nee nee, je bent niet alleen... bekijk even het topic in de lounge: ja ik dump mijn kinderen Ik werk ook 40 uur per week dus 5 dagen en het weekend vrij. Ookal is het bij mij niet mijn persoonlijke wens, maar praktisch minder werken, minder haalbaar. Het is te doen, maar alles hangt van je instelling af. Daar heb ik het bij mezelf toch moeilijk gemaakt. Ik wou alles te perfect. Werk en kind gaat prima samen (toch voor mij), maar dat wil zeggen dat na je werk, eerst je kind op de voorgrond moet staan en de rest opzij leggen. M.a.w zolang je kindje nog niet gaat slapen, de 100% aandacht geven. Zo gaat mijn dochter om 19 uur op bed. Dat betekent dat mijn man mijn dochter bedklaar maakt en ik ondertussen het avondeten voorbereid. En na het eten huishoudelijk werk. De dagen (bij ons het weekend) doe ik niks huishoudelijk. Het werd toch zwaar en hebben poetshulp ingeroepen. Mijn weekend wou ik niet invullen met huishoudelijk werk, dat is quality time! Ik raad je aan om toch hulp van buitenaf te zoeken. Waarschijnlijk zullen we onze poetshulp niet lang meer nodig hebben. Ondertussen hebben ik en mijn partner de mogelijkheid een kantine ´s middags te gebruiken waardoor ik ´s avonds niet meer moet koken. Iets moet je best uit handen geven. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Ik werk 36 uur pw. Werk ook vaak avonden en weekenden waardoor ik 1 dag thuis kan zijn doordeweek Mijn man is ook 1 dag thuis, hij werkt 4x9, omdat ik nu verlof heb in de vakantieperiode en ook geen vakantie heb opgenomen kan ik een jaar lang iig nog een doordeweeksedag extra thuisblijven. Vind mijn werk zelfs zo leuk dat ik volgende week nog thuis ben maar daarna weer ga beginnen (jongste is dan vijf weken). Heb mijn mijn werkgever afgesproken dat ik mijn verlofuren tm het einde van dit jaar mag opmaken. Vorige keer vond ik het nog al cold turkey om na zo'n lange tijd thuis weer full time aan de slag te gaan. Iedereen kan nu wat rustiger wennen (oppas (zijn beide opas en omas), de kids, mijn man en ikzelf. Huishouden is vrij pittig om erbij te doen. Voor de grotere dingen en goede beurten krijg ik veel hulp van mijn schoonmoeder, maar de rest is echt aanpoten. Zit echt na te denken over drie uurtjes hulp per week. Je koopt dan wat vrije tijd, maar er blijft natuurlijk genoeg over iedere dag. Denk wel dat het pittig voor je wordt hoor vijf dagen werken en je kind, man huishouden en niet te vergeten jezelf! Grootste nadeel vind ik van zoveel werken dat je in het weekend bijv. voor een feestje moeilijker je kind wegbrengt omdat je al zoveel van huis bent, laat staan om iets leuks alleen met je partner te gaan doen. Denk dat het best even zoeken is, maar je vindt vast een weg om alles goed te combineren! Veel succes straks!
Hmmm, die topic in de lounge was meer gevuld met verwijten dan met tips en ervaringen. Ik maak me inderdaad zorgen dat ik enorm mijn dochtertje ga missen! Heel erg ga missen. Ik wilde al zolang kinderen, m'n man deed er iets langer over hihi, en nu hebben we haar, en dan ga ik fulltime werken! Het liefst zou ik twee/drie dagen willen werken. (Laat het m'n man, werkgever en collega's niet horen) Helaas is dit nog niet haalbaar. Man heeft eigen zaak (accountant) en het inkomen is toch redelijk onvoorspelbaar (wanbetalers, ed). Hoewel zijn zaak de laatste jaren erg goed loopt, zijn we toch voorzichtig geworden. Wanneer het aflossingsvrije deel is afgelost van de hypotheek , gaan we behoorlijk op de maandelijkse lasten besparen. Dan zal ik terug gaan naar 32 uur. Dat compenseert elkaar dan weer. Het is dubbel: vandaag was ik op het werk en dan begint het helemaal te kriebelen. Het liefst was ik meteen aan de slag gegaan. Maar ik keek op de klok en zag dat het bijna 13.00 uur was. Ik wilde heel graag naar huis omdat ze rond 13.30 weer mocht eten (ze was thuis bij papa). En ik kon ook gewoon weg! Heerlijk gevoel. Ik kreeg meteen een naar gevoel over komende periode. Maar goed, het is nu eenmaal zo. Het zijn onzekere tijden. Rekeningen moeten toch betaald worden. Het huishouden gaat inderdaad een struikelblok worden. Dat ga ik goed in kaart brengen. Ik wil gaan werken met een schemaatje wat er per dag in huis moet gebeuren. Een soort dagplanner zeg maar. Gelukkig is m'n man erg behulpzaam. Niet in alles. Maar veel dingen gaat hij doen. Dus het komt niet alleen op mij neer. Maar ik wil er voor hoeden dat ik alleen maar bezig ben met huishouden als ik eindelijk thuis ben met de kleine. (Nu is het ook wel een beetje te combineren, ze vind het ontzettend leuk om vanuit haar wipstoeltje naar me te kijken terwijl ik bezig ben met bijv afwassen, koken, was ophangen, strijken, stofzuigen, dweilen, enzo. Ik ga proberen zoveel mogelijk knuffeltijd en liefde uit de ochtenden te halen. Lekker saampjes beneden en bv geven. Ze komt altijd rond 6.30. En als ik thuis ben, moet ik leren om direct het werk uit m'n hoofd te zetten en omschakelen en er voor m'n dochtertje zijn. Lekker voeden, knuffelen. En dan gaat ze helaas al rond 20.00 uur alweer naar bed. Nou ja, ik zie wel hoe het gaat. Voorlopig heeft m'n man geen project op locatie bij klant zodat hij alle dagen thuis is. Wat inhoudt dat de kleine lekker thuis kan blijven bij papa. En dat het huishouden ook voor een groot deel voor zijn rekening komt. Ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die 5 dagen fulltime werken?
Ik werk 32 uur, vier dagen. Maar ik heb het geluk dat mijn vriend fulltime thuis is voor de meisjes. Dus toch niet een echt vergelijkbare situatie met die van jouw. Wat je wel moet doen is blijven praten en duidelijk aangeven aan je man wanneer het je teveel wordt en hij dus dingen van je moet overnemen. Ik zie het hier thuis ook wel.... mn vriend vindt het maar wat gemakkelijk om mij weer van allerlei werkzaamheden in mn schoenen te schuiven... ja zo werkt dat niet he baas
Ik blijf op papier vijf dagen per week werken, maar neem tot t einde van t jaar elke week een vakantiedag op
Vergeet een planning! Je staat dan elke dag zo onder druk dat het niet meer leefbaar is!!! Heb ik voor mezelf ook gehad, want ik wou natuurlijk dat het huishouden perfect bleef. Dat lukt gewoon niet!!! Ik kijk een beetje door de vingers en doe wat ik kan... maar niet volgens planning, want je weet niet hoe je kindje soms is. Met kind vind ik persoonlijk, loopt die planning uit op niets!
Hier ook sinds vorige maand opnieuw FT aan de slag, met 2 kindjes. Daarbovenop een volledige renovatie van het huis die we grotendeels zelf uitvoeren of tenminste meehelpen (we hebben net een badkamer, keuken wordt volgende week geplaatst) en een nieuwe functie op het werk, dus het is nog even aanpoten en uitzoeken hoe het het best gaat. Plus dat ik een paar dagen per week naar NL moet voor het werk (kom uit BE. Maar alle mama's hier werken FT, dus het is doenbaar Eens het huis klaar is, denk ik toch ook een huishoudhulp in te schakelen, om in het WE wat meer geniet te hebben van de kinderen. @TS: zo te lezen heb je het allemaal goed geregeld - veel succes en enkel tijd brengt raad of dit voor jou de ideale situatie is
Ik werk 32 uur en heb inderdaad een huishoudster sinds hij kan kruipen. Daarvoor vond ik het niet zo'n issue, maar als ze over de grond gaan moet die schoon zijn. Als je het kan missen is dat wel heel fijn. Zij doet in 3 uur wat mij een hele dag kost. Boodschappen maak ik gewoon een uitje van. Ik vind het prettig om te werken en neem het geren op de koop toe. Maar er zijn moeilijke momenten. Hij hangt momenteel heel erg aan mij en ik neem vaak huilend afscheid. Dat blijft moeilijk. Daarnaast, wat je ook al in het andere topic had gezien, mensen hebben snel hun mening klaar. Daar ontkom je niet helemaal aan. Het is logisch dat je zult moeten wennen. Dat hoort erbij. Maar je hebt het goed geregeld en maakt je keuze bewust. Dat maakt je volgens mij een goede moeder!
hallo, Ik werk ook op papier 32 uur. ik moet dit ook blijven werken anders kan ik mijn functie niet behouden. Onze 2 dochters gaan 2 dagen naar gastouder en 2 dagen is mijn moeder hier in huis. Wij hebben er wel voor gekozen om een huishoudelijkhulp tenemen voor 3 uur per week. dus als ik dan vrij ben dan ben ik er ook echt voor mijn kinderen en man ( weekend) en kunnen we leuke dingen doen. Mijn man werk 46 uur per week.
Moet je maar eens even kijken bij 'weer aan het werk'. Daar zijn er ook die in 5 dagen (ma-vr) 40 uur werken. Ikzelf werk 32 uur. Je zult zeker niet de enige zijn, maar houd rekening met onbegrip uit je omgeving. Helaas zijn er mensen, die hier nogal een behoorlijk veroordelende mening over hebben.
Ik werk 36 uur, heb eens in de twee weken een dag vrij. Ik vind het niet leuk, maar doordat ik ook werk kunnen we wel leuke dingen doen, zoals dagje dierentuin of lekker op vakantie. Liefde en aandacht krijgt ze volop van mij want als ik niet werk en ze is wakker is alle aandacht voor haar. Het huishouden doe ik als ze slaapt. Als ze straks naar school gaat wil ik wel minder gaan werken zodat ik haar zelf kan brengen en halen. Ik wil dat ik thuis ben als ze thuiskomt en dat ik haar zelf naar verenigingen kan brengen n vriendinnetjes of ze bij ons kan laten spelen. Daar spaar ik nu ook voor.