ziekte in verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door werveltje, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. werveltje

werveltje Niet meer actief

Hallo,

Ik vroeg me af waar ik recht op heb. Ik ben op 8 mei bevallen en heb officieel tot 31 juli zwangerschapsverlof. Ik had hier oorspronkelijk wat vakantiedagen aan vastgeplakt, zodat ik de laatste week van aug. weer aan het werk zou gaan.
    Helaas heb ik een postnatale depressie gekregen 2 weken na de bevalling. Ik ben hiervan herstellende en inmiddels gaat het best goed met mij. Het lijkt er dan ook op dat ik gewoon aan het werk kan eind aug. Ik vraag me af wanneer je jezelf "beter" mag noemen, of bepaalt de Arbo-arts dat?

Wat belangrijk is om te weten, is dat mijn werkgever op de hoogte is van mijn situatie. Ik heb elke week contact om te vertellen hoe het gaat. Het is wel zo dat mijn verlofperiode natuurlijk nog niet voorbij is. Waar heb ik nu recht op? Kan ik extra verlof krijgen of heb ik gewoon pech? Ik weet dat er andere regels gelden als je na je verlof nog ziek bent, dan ga je de ziektewet in. Dat is waarschijnlijk niet het geval.
    Wat zou ik met de Arbo-arts moeten bespreken?

Bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Werveltje,

Fijn dat het inmiddels best goed met je gaat en je aan het herstellen bent.

Zoals je zelf al aangeeft kan de werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV als je na je verlof ziek bent vanwege je zwangerschap en/of bevalling.
    Het lijkt erop dat dit niet nodig zal zijn omdat je na het verlof waarschijnlijk gewoon aan het werk kan.
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]De duur van je zwangerschapsverlof wordt niet verlengd vanwege je ziek zijn.[/FONT]

Het is goed dat je regelmatig contact met je werkgever hebt over hoe het met je gaat.
    Ik kan jouw gezondheid en de mogelijkheden na je verlof bij je werkgever niet beoordelen.
    De vragen die je hier stelt kun je ook het beste bespreken en overleggen met je werkgever en/of arboarts.

[FONT=&quot]Fijne voortzetting van je verlof.[/FONT]
    [FONT=&quot]
    [/FONT]

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina