Hallo, Bij mijn vaststellingsovereenkomst kreeg ik 4 maanden salaris mee. WW heb ik inmiddels aangevraagd, mijn contract loopt 1 maart a.s af. Volgens de gegevens die ik kan inzien op mijn UWV, weet ik rond 29 maart wat de beslissing is van het UWV. Ik weet dat ik tot die tijd niets uitbetaald krijg van het UWV, en vroeg me eigenlijk af of wanneer ik WW toegekend krijg ik dan nog 3 maanden mijn vergoeding moet opmaken voor ik WW ontvang? Groet MrsDiablo
Beste MrsDiablo, Het is mij uit jouw vraag niet helemaal duidelijk wat de betaling van 4 maanden salaris waar je het over hebt inhoudt. Is dit een opzegtermijn of gaat het om een ontslagvergoeding of transitievergoeding? Ik geef je graag voor alle opties antwoord. Betreft het een opzegtermijn? Dan gaat de WW-uitkering in na de laatste dag van de opzegtermijn. Actuele informatie over opzegtermijn vind je hier. Gaat het om een ontslagvergoeding of een transitievergoeding? Dan heeft dit geen gevolgen voor je WW-uitkering. Dit zijn inkomsten die u niet aan UWV hoeft door te geven. De WW uitkering wordt daardoor niet later gestart. Actuele informatie over een ontslag- of transitievergoeding vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Hallo Yvonne, Het gaat om het laatste, een transitievergoeding/ontslagvergoeding. Ik heb dit bedrag moeten opgeven bij mijn WW aanvraag. Groetjes MrsDiablo
Dag MrsDiablo, We gaan ervan uit dat in ons eerder bericht het antwoord op je vraag al gegeven is. Met vriendelijke groet, ook aan Joey en Nikki, Peter UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare