Lachgas tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Druffia, 30 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi allemaal,

    Zijn er moeders die ervaring hebben met gebruik van lachgas tijdens de bevalling?
    Ik ben wel voorstander van pijnbestrijding tijdens de bevalling :cool:, maar de ruggenprik was na 4 prikpogingen bij mijn 2de bevalling niet goed gelukt.
    Lachgas staat ook tussen de opties, was benieuwd naar ervaringen...

    Groetjes!
     
  2. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Heel goede ervaringen mee. Hier toegepast van 7-10 cm ontsluiting. Ik wilde ook geen ruggenprik of morfine. Maar dit wel.
    Haalt een beetje de pieken er af. Maar de pijn blijft wel hoor. Maar meer een soort roes.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  3. Tido90

    Tido90 Actief lid

    8 apr 2020
    106
    126
    43
    Vrouw
    Mijn ervaring met lachgas is niet zo positief. Ik vond de pijn tijdens de (rug)weeën niet significant minder, en de tijd tussen de weeën (dan had ik geen lachgas) leek op de een of andere manier héél kort. Wellicht waren mijn verwachtingen van lachgas te hooggespannen, maar voor mij bood het echt geen enkele verlichting. Ik raakte wel in een soort roes, maar dat vond ik helemaal niet fijn. Het voelde alsof ik er niet helemaal bij was terwijl om mij heen van alles gebeurde, niet fijn als je graag controle hebt over wat er om je heen gebeurt. Uiteindelijk heb ik een ruggenprik gekregen en pas toen kon ik echt ontspannen,vorderde de ontsluiting heel snel, en kon ik alle ontwikkelingen goed volgen. Maar die ruggenprik werd dan ook in één keer helemaal goed gezet.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  4. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Bedankt voor jullie ervaringen!
    Vandaag een afspraak gehad bij de gynaecoloog, zij vertelde inderdaad ook nog wel wat nadelen van het lachgas.
    Ik laat het maar op mij afkomen tijdens de bevalling zelf
     
  5. IsabelD

    IsabelD Fanatiek lid

    1 sep 2019
    1.429
    1.073
    113
    Vrouw
    Ik zou ook maar goed navragen of ze wel lachgas tot de beschikking hebben in het ziekenhuis waar je wilt gaan bevallen.

    Het ziekenhuis waar ik wilde bevallen zat vol (1 in amsterdam) dus moest naar een ander ziekenhuis, waar ze dus geen lachgas hadden.

    Uiteindelijk had ik gelukkig geen pijnbestrijding nodig.
     
    Druffia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina