Tja dat heeft mijn man ook wel een beetje. Zo van: nu gaat het toch goed? Toen ik 3 weken geleden even in het zh lag was hij enorm bezorgd en zei toen al: jij mag niks meer doen. Maar nu is het steeds vaker: doe jij dit even, doe jij dat even. En wordt geirriteerd als ik het gelijk doe. Maar ik moet zeggen dat het voor hem ook erg moeilijk is. Werken, voor Niek zorgen, deels voor mij zorgen. Petje af voor hem hoor. Als ik hem toch niet had...
Ja die mannen hebben het ook te voorduren. Is niet niks. Mijn man neemt het gelukkig wel heel serieus. Ik was tot vandaag degene die zei dat ik echt wel even dit of dat kon doen. Maar nu toch teruggeroepen dus nu toch maar echt plat...
Mijn man neemt het ook wel heel serieus, alleen vindt het wel lastig soms ermee om te gaan. Bedoel, hij moet toch alles doen hier in huis. (nouja, veel dan!). Hij vindt het niet erg zegt hij, maar hij is nogal een binnenvetter dus zal ook niet snel toegeven dat hij het moeilijk heeft. Maar ja dat is met meer mannen vaak
Ik krijg inprincipe iedere 2 weken een controleafspraak en cervixmeting momenteel en extra afspraken in een ander ziekenhuis voor de gezondheid van ons kindje en daarbij bekijken ze dan ook gelijk even de cervix.
Das wel prettig ja. Ik krijg elke week een meting en hormoonspuiten, ook elke week. Vanaf week 16 nu. Dat is natuurlijk wel geruststellend. Maar goed, bij Niek begon het ook ineens, en had ik na een paar uurtjes al een erg verkorte baarmoedermond. De 2e keer dat ik werd opgenomen had ik na 1,5 uur 2 cm ontsluiting. Dus ik weet dat het snel kan gaan en dat een moment bij mij niet zoveel hoeft te zeggen.
Lastig he. Bij mij is het toen ook ineens vlug gegaan tot ik aan de remming gelegd werd gelukkig. Maar ben telkens wel gerustgesteld na een cervixmeting maar na 2 dagen ofzo is de onzekerheid alweer terug. Toch vind ik het wel fijn te weten dat het tot nu toe weinig effect heeft gehad op de baarmoederhals. Mijn buik is erg aan het rommelen maar hij is nu pas 1,7 cm verkort vanaf het begin. (en had een erg lange cervix in het begin gelukkig)
Hij is nu 3,3 dus nog prima! Dus vooralsnog geen reden tot opname. Ik heb met 12 weken een eerste cervixmeting gehad als uitgangspunt, toen was hij 5 cm, erg lang dus.
Oh hier nemen ze alle metingen mee als gemiddelde zeg maar... Begin wassie ook 5 hier. Maar ze nemen pas alle metingen mee tm 24 weken. En nu issie al een aantal weken 3,5 a 4 dus dat nemen ze dan als uitgangspunt! Maar bij Niek weet ik niet hoeveel die was. Jij wel bij je 1e zwangerschap?
Mijn baarmoederhals was bij de 1e 3,5 cm. Ik heb nu alleen bij 12 weken een meting gehad en daarna pas weer toen het erg ging rommelen. De meting met 12 weken kreeg ik om te kijken of er eventueel een cerclage oid nodig was. Maar dat was niet het geval.
Die mannen hebben het maar zwaar inderdaad... Ik wil ook niet iedere keer zielig doen als ik een slechte dag heb dus soms krijgt hij nouwelijks mee hoe ik me voel of hoe het echt gaat. Gelukkig neemt hij de laatste 2 weken wel steeds meer uit zichzelf over na een goed gesprek... Het valt voor hun ook niet mee natuurlijk, maar het doel is even het belangrijkste, niets aan te doen... Hier was mijn cervix 3,5. Niet heel lang dus.. Maar goed, als de harde buiken hier niets aan veranderen dan is dat niet zo erg. Woensdag weer een nieuwe meting...