Beetje overdreven om jeugdzorg tewillen bellen ik roep ook zo vaak nee niet doen stop daar mee omdat ze niet luisteren. Mijn dochter huilt al als ik streng kijkt Niet iedereen heeft goed luisterende kinderen
kan je het consultatiebureau hier niet van op de hoogte brengen? dan kunnen ze daar moeder de tip geven positief te zijn
PFOEH ik snap dat je hier niet blij van wordt hoor in je achtertuin..... Maar ja, ik ben dan wel zo'n type die eens vraagt of ze een bakkie komt drinken of zo, kunnen de kindjes lekker spelen. Misschien vind ze dat wel heel leuk! Anders merk je het snel genoeg.. Je weet natuurlijk niet wat er aan deze verhuizing vooraf is gegaan hè, je zegt een samengesteld gezin....mmm misschien ligt ze nog wel in scheiding of zijn er andere spanningen.. Ik zou ze iig niet te snel veroordelen hoor. Ik zou zeggen: maak eens een praatje, misschien valt het reuze mee, en je hebt een goede zet gedaan richting je buren!
Tja mijn buren horen mij ook weleens roepen tegen de kinderen dat ze blij moeten zijn dat mama geen behang heeft want anders had ik ze er achter geplakt! Je hebt van die dagen er tussen zitten dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen. Wellicht hebben de buren op dit moment veel stress? Zoek toenadering wellicht kan je ze ergens mee helpen. Dat schiet meer op dan zo'n topic hier te openen. Succes ermee.
ooo vreselijk! ik zou idd helemaal gek worden. Misschien idd eens aankarten dat ze wel erg veel herrie maken. Het zijn natuurlijk kids.... maar goed misschien dat ze er dan iets meer rekening mee houden in de zin van hun kinderen eerder corrigeren oid?
Bij verdenking ADHD werkt duidelijk zijn, korte lijntjes, ingrijpen voor het escaleert het beste. Maar dan nog werkt alles het beste als je zelf rustig blijft.
Dan begrijp jij niet wat ik bedoel. Het gaat helemaal niet om poeslief blijven, en het gaat ook niet om alleen maar een toon. Je maakt veel meer indruk op een kind als je doodkoel en rustig blijft en op die manier corrigeert dan wanneer je jezelf laat meeslepen in je emoties. Boze mama's vinden de meeste kinderen eerder grappig dan angstaanjagend. Voorbeeld: Kind pakt ding wat het niet pakken mag. Ene moeder zal kind aandringend aankijken en rustig zeggen 'we leggen het NU terug', andere moeder zal tig keer roepen 'Jailovenye, nee!' en Jailoveney blijft het doen. Moeder raakt steeds verhitter en Jailoveney gaat het een steeds leuker spelletje vinden. Je ziet ook meteen het verschil bij kind vastpakken: moeders die aan kind rukken en moeders die koel blijven en gewoon hand van kind pakken. Vul zelf even reactie van kind in. Ik verlies ook wel eens mijn geduld, en ik praat ook wel eens hard, maar ik ben blij dat ik ook handvatten gekregen heb om zelf het hoofd koel te houden. Je voelt je toch zelf ook helemaal niet lekker na zo'n winkelsafari met losbrekend kind?
Oei ik ga nu bij mezelf nadenken wat mijn buren van mij zullen vinden . Ik roep vaak zat NEE en NIET DOEN en HOU OP en LAAT DE HONDJES MET RUST en DAT MAG NIET, NIET RENNEN EN SPRINGEN IN HUIS. JE MAG GEEN SNOEPJE (als hij het voor de 11e keer in een uur vraagt) en EET NU EERST JE BROOD OP etc. etc. En nee dat zeg ik niet echt zachtjes ik kan best wel schreeuwen als meneertje niet luistert. Vooral met dit weer staat de deur meestal open vanwege de warmte. Inderdaad positieve en lieve dingen zeg je meestal op een rustige toon en dat hoor je buiten niet. Wauw ik voel me ineens wel heel slecht haha Misschien krijg ik nu ook wel jeugdzorg op de stoep eerdaags En met een beetje pech heeft 'ie dan ook nog wel blauwe plekken her en der. Weet JZ veel dat meneer 20x per dag valt of zich stoot want ja ik schreeuw ook dus zal ik ook wel meppen Ah fijn wat ik ermee wil zeggen... probeer niet een te eenzijdig beeld te hebben. Je weet niet wat er verder speelt en het is makkelijk oordelen. Heb zelf ook het beste voor met mijn kindjes maar helaas schreeuw ik ook weleens (onmacht) vooral met een eigenwijze 4-jarige is het soms best weleens lastig..
In de afgelopen Margriet staat een heel interessant artikel over opvoeden.. of eigenlijk over "niet" opvoeden.
Ow maar ik bedoelde met vriendelijke toon, ipv positief. Verwoordde het weer eens even verkeerd. En op een vriendelijk toon zeggen, werkt hier absoluut niet. Ik zeg direct waar het op staat, als ze bijvoorbeeld ergens aankomen wat niet mag, zeg ik Marvin, mama wil dat je dat NU terug legt, op een strenge toon! Als ik het op een vriendelijke manier zou zeggen, bijvoorbeeld, ow Marvin leg maar even terug hoor, juist dan gaat hij er een spel van maken. Wat voor jouw kinderen werkt, wil niet zeggen dat het voor andermans kinderen ook zo is.
Het gaat er vooral om dat je rustig blijft. Overigens, het werkte niet alleen bij mijn kinderen, maar ook bij ruim 200 kleuters die in de afgelopen jaren in mijn klas gehad heb.
Hier was het ook niet altijd gezellig toen wij net verhuisd waren. Heb een dochter die slecht tegen veranderingen kan en een peuterpuber erbij, ik leek wel een politie agent. Nu met het warme weer met ik dat ze elkaar ook meer in de weg zitten. Soms is het gewoon moeilijk om positief te blijven. Praat met je buren en probeer ze te leren kennen , dan begrijp je ze misschien beter en wie weet kan je ze helpen en wordt het een stuk gezelliger. Ik vraag trouwens af en toe aan mn buren of ze last van ons hebben, maar gelukkig hebben ze dat niet (zeggen ze). Blijft altijd lastig dat soort dingen. Liefs doris
En dan is je huis ook een bende omdat je de hele dag druk bent met de kids. Een OTS of UHP is dan snel van toepassing.
Hmpf, inderdaad zeg. Jeugdzorg bellen omdat de moeder meerdere malen zegt dat een kind iets niet mag.. Mijn hemel zeg
Ja, maar dat is logisch. Mijn kinderen luisteren ook gewoon naar hun juf en naar de buurvrouw, net als dat de buurkinderen ook altijd direct naar mij luisteren. Maar mijn eigen kind heeft soms wel eens een rotdag en luistert dan pas na 3 waarschuwingen, waarvan de 3e soms op luide toon gegeven word.
Snap best dat het irritant kan zijn als je in de tuin zit en de buren de hele dag tegen hun kinderen lopen te blehren, maar zou er gewoon niet zo op proberen te letten. Lekker laten gaan, misschien is het gewoon een fase of lopen ze daar op hun tandvlees momenteel door vanalles en nog wat. Misschien zijn die mensen gewoon negatief ingesteld, om daar nou Jeugdzorg voor te bellen Wij irriteren ons soms ook aan onze buren, de kids (bijna 4 en 6 nu) worden "gedrild". Moesten op hele jonge leeftijd al de meest achterlijke woorden leren. Als de jongste vraagt om iets (speelgoed, eten oid), maar het niet goed kan uitspreken, krijgt hij het pas als hij het goed zegt. Nu moet hij weer letters leren, terwijl hij er duidelijk geen zin in heeft. Dan denk ik ook heel vaak, doe eens normaal joh en laat die kinderen gewoon lekker spelen. Maar goed ieder zijn ding! Die van mij spelen (gewoon spelen, niet gillen of zo) veel met vriendjes en vriendinnetjes, ze zullen zich vast wel irriteren aan de herrie hier (jammer dan, gaan ze maar binnen studeren )
Dat is wel herkenbaar, mijn buurvrouw heeft vorige zomer de hele zomer buiten haar kind woorden met de letter R er in laten zeggen, omg... Kind was toen 2, pfff.
Zoooooooooo wat een reacties. Toch allemaal wel goed om te lezen. Even voor de duidelijk: IK heb het nooit over jeugdzorg gehad he! Dat was iemand die reageerde in dit topic, dus steeds de opmerking ik zou jeugdzorg nog niet inschakelen hoor, dat heb ik ook nooit gezegd EN was ik dus ook nooit van plan. Die reactie kwam dus van iemand anders. Maar het gaat mij erom: ik kan mij in dit geval vinden met Dirksmama. Het gaat om de communicatie, manier van omgaan met je kind. Ik ben meer zoals dirksmama zegt, en ik heb het geluk (jaaaaaaa ik weet t hihi!) dat mijn zoon graag mijn hand vasthoudt, ook al is dat ook deels omdat hij een loopprobleem heeft), maar de buuf is dus meer politieagente. Ik WEET ook niet wat er allemaal speelt, misschien heeeeeeeeel veel en misschien is dit wel gewoon het karakter van mama. Geen idee. Weet alleen dat het voor mij wat minder storend zou zijn denk ik als ik ook wat positieve geluiden zou horen uit de tuin naast ons (en ja, ik kan ze binnen ook vaak horen, want de tuindeur staat open) ipv echt ALLEEN maar negativiteit. En dat vindt ik gewoon sneu voor het meisje vooral, het jongetje treft het wat minder wat dat betreft. Maar goed, het topic was bedoeld om gewoon te spuien, op zich hebben we gewoon niet zo'n dringende behoefte om close te worden met de buren. Geen enkele buren hoor, dat heeft niets met hen te maken. Maar soms maak ik me gewoon zo druk om die dingen........dat spookt het door mijn hoofd van: gaat dat meisje alleen nog negatieve aandacht vragen om nog aandacht te krijgen......tja, ik weet t niet. Ik vind t wel zo zielig om haar soms zo te horen huilen. Maar ik blijf gewoon hopen dat het wel meevalt en dat ze in elk geval een gelukkig meisje is. oja, woensdag komt de makelaar!
Maar hoe lang wonen ze er nu dan? Wij hebben hier ook wel eens fases, die duren van een paar weken tot een paar maanden, waarin hij strontvervelend is, de hele dag aan het klieren is en waarin ik dus de hele dag boos moet zijn en moet zeggen dat dit niet mag en dat niet mag en hij dit niet moet doen en dat niet moet doen. Gelukkig gaat het vanzelf weer over