Bij de eerste hele lichte voorkeur voor een jongetje. Ik heb zelf een en oudere broer en vind dat heel fijn. Ik was ook wel trots om een stamhouder te hebben gekregen, mijn man vindt dat wel heel mooi. Maar dat was een geachte achteraf, van tevoren was het gewoon het idee van eerst een stoere knul. Bij de tweede hoopte ik een beetje op een meisje, gewoon van elk een. Omdat de zwangerschap heel anders was dacht ik ook een meisje. Moest daarom even omschakelen, niet dat ik een jongen niet leuk vond, maar omdat ik overtuigd was zwanger te zijn van een meisje. Mijn oudste was erg teleurgesteld dat hij geen zusje kreeg, dat vond ik heel zielig. We hadden eigenlijk besloten het bij 2 te laten en ik was echt volledig jongensmoeder. Heerlijk om geen roze in huis te hebben, veel lego te spelen, lekker te stoeien en gek te kunnen doen, geen gedoe met staartjes (die toch niet blijven zitten) enz. Onverwacht bleek ik zwanger van een derde en nog een jongetje leek me wel zo leuk. Gewoon hetzelfde speelgoed, de jongste is echt een "jongensjongetje" en nog een knul leek me wat beter passen. Maar het wordt een meisje. En aan de ene kant vind ik dat heel leuk, tegelijkertijd, ik zit echt niet te wachten op een meisje dat niet van stoeien houdt. Maar goed, ik vond dat vroeger ook heel leuk en hield tegelijkertijd heel erg van my little pony en clipjes en mijn haar, dus waarschijnlijk komt het wel goed. Mijn oudste is wel dolgelukkig met de gedachte van eindelijk het zusje, ik denk dat hij haar ontzettend gaat verwennen.
Mijn oudste van 8 is een meid en ik sta op zaterdagochtend ook langs de lijnen bij de Fjes. Kan prima hhaha. Ze kan een tuttebel zijn, maar over het algemeen is ze soms een echte bouwvakker haha
Vooropgesteld wilde ik een gezond kindje, vooral met een ernstig ziek nichtje in de familie, maar wel had ik een lichte voorkeur... Alle 3 de keren voor een meisje, een derde meisje is nu onderweg Een jongen zou ook heel erg welkom zijn, ik had dan gewoon even moeten schakelen denk ik!
Hier ook 2 bouwvakker meisjes. Haha. De oudste gaat in het nieuwe seizoen ook op voetbal. Mijn vriend blij, hij hoopte toen hij zijn 2 zoons kreeg op voetbal jongens, helaas. Die hebben echt niets met een bal!
Had bij de eerste een lichte voorkeur voor een meisje, ook vanwege het tutten enzo. Kregen een bijzonder lief zoontje!! En nu bij de 2e neig ik licht naar een jongetje, gewoon omdat de 1ste zo geweldig is! Ik wordt er stiekem wel eens boos om, als anderen zeggen ... als je een 2e krijgt is het te hopen dat je een meisje krijgt... dan heb je het allebei meegemaakt. :x nou dat hoeft helemaal NIET en maakt de ervaring helemaal niet beter of slechter. Of opmerkingen dat je toch een jongens mama bent dus .... zout lekker op
Ik had bij de eerste niet echt een voorkeur. Toch zag ik mij meer als meisjes mama. Ik ben zelf ook nogal meisje meisje en heb altijd gedacht dat ik meiden zou krijgen 'later als ik groot ben'. Wat ook niet alles wil zeggen , stiefdochter is nooit echt een meisje meisje geweest. Vanaf dat ze een jaar of 5 is wil ze geen roze , rokjes , jurkjes , strikjes noem maar op meer. Ze heeft nooit met poppen gespeeld of barbies etc. En toen was ik eindelijk zwanger en ging het goed. En ik kreeg een jongen. Was even omschakelen omdat ik écht er van overtuigd was een meisje te krijgen. Bij de tweede moet ik eerlijk zeggen dat ik wel voorkeur had. Mijn zoon is geweldig maar ik zou zo graag nog een meisje krijgen. Daarbij is dit (waarschijnlijk) mijn laatste kindje dus had nog 1 kans haha. En ja hoor weer een jongen! Stiekem dacht ik het al hoor dit keer maar ja een meisje had ik errrrrrg leuk gevonden. Toch was ik er snel "overheen". En nu ligt hier een heel lekker jongentje in de box te slapen. En ben ik enorm trots op mijn 2 mannen. Een derde zou hier denk ik niet meer komen. Zou heel graag willen maar na 2 helse bevallingen vind ik het denk ik goed zo. Sowieso vind mijn man het wel goed zo , al weet ik zeker dat als ik het echt wil , er nog wel een kindje kan komen mocht het gegund zijn. Maar voor nu , na deze hel van een tweede bevalling denk ik zelf wet doe ik mij zelf aan. En nu is dit meisje meisje dus een jongens mama en eerlijk ik vind het heerlijk
Bij mijn eerste kindje leek het me heel leuk om een dochter te krijgen. Ik heb zelf nooit een moeder gehad maar de moeder-dochter band die ik vaak zag leek mij zo speciaal! De eerste werd inderdaad een meisje Bij de tweede leek het me heel leuk om een jongen te krijgen. Ik ben zo benieuwd hoe een zoon van ons samen eruit zou zien. Ook omdat alles dan zo nieuw zou zijn en anders... De tweede is ook een meisje geworden en we zijn helemaal verliefd op ons kleine meisje! Ik vind het toch wel jammer dat wij waarschijnlijk nooit meer een zoontje zullen krijgen aangezien mijn man maar 2 kinderen wilt...
Ik had altijd het gevoel dat ik een echte meisjesmama zou zijn en hoopte elke zs (incl deze) op n meisje. Maar t zijn 5 jochies en 1 meisje en ondanks dat ik op m'n jongens net zo dol ben als op m'n dochter, hoop ik ook deze x op n meisje 😄
Ja ik had zeker bij de eerste een hele sterke voorkeur. Ik moest persé een meisje haha. Bleek gelukkig ook een meisje. Heb mijzelf altijd als meisjesmoeder gezien en vind het heerlijk om lekker te tutten en ze de mooiste jurkjes en kleertjes aan te trekken. T zijn een soort levende poppen haha. De laatste zwangerschap had ik ineens toch een lichte voorkeur voor een jongetje. Leek mij zo leuk om ook te weten hoe dat is en hoe hij er dan uit zou zien. Bleek weer een meisje te zijn en had er gelijk vrede mee. Nu intens gelukkig met m'n drie dametjes.
Ik ben niet zwanger maar mijn stiekeme voorkeur voor 'eindresultaat' zou zijn 3 kindjes en dan eerst een meisje, dan een jongen en dan weer een meisje. Geen idee waarom, maar dat is gewoon een soort fantasietje of droombeeld Ook omdat we meisjesnamen zoveel makkelijker vinden dan jongensnamen. Leuk om over te dromen, zolang het maar geen teleurstelling wordt als het anders blijkt te gaan.
Nee. Mijn man wel, hij wilde zo graag meisjes. Daar herinner ik hem graag aan wanneer mijn oudste weer eens zo'n dramaqueenbui heeft, haha!
Ik heb altijd een jongen gewilt... maar dat is teveel gevraagd.... voor straf heb ik zo 3 meiden. Hahaha en ik vind ze geweldig!!
Ik krijg een jongetje en wilde ook een jongetje. ik heb al een zoon en een dochter en het tutten is idd erg leuk en ze hebben leukere Kleertjes dan jongens maar soms wordt ik er echt krielig van..mama ik wil een roze jurk met glitter en ene strik en m'n haartjes wil ik in een elsa vlecht en omdat het een feestje is mag ik vandaag een beetje lippenstift toch mama? Nee mama ik wil m'n haren vandaag graag een beetje los maar Niet helemaal...ik wil graag hier een vlechtjes en daar zus en zo en..pfffff
Ik wilde een meisje, heb ook altijd het gevoel gehad ooit een dochter te krijgen. Mijn oudste leek een meisje maar bleek met 30 weken toch een jongen en toen een tweede zoon. Ik vind ze heerlijk en jongens zijn veel leuker dan ik vroeger dacht! Maar dat er geen meisje is en ook niet meer komt voelt als een gemis, gek genoeg. Niet als vervanging, maar als aanvulling.
Bij mijn vorige zwangerschap hoopte ik op een meisje. Maar nadat dat is mis gegaan interesseert het me niet meer, zolang het kindje maar gezond is. Klinkt als een enorm cliché haha maar voor mij nu echt zo
Niet echt, al vond ik mezelf altijd meer een jongensmama. Ik hou niet van tutten, poppen en roze spullen dus ik kon me er echt niks bij voorstellen als we een dochter zouden krijgen. Ik had misschien even een lichte voorkeur maar toen we in de wachtkamer zaten voor de 20-wekenecho was ik zo zenuwachtig en bang voor een slechte echo dat de voorkeur verdween als sneeuw voor de zon. Cliché maar waar: als het maar gezond is. We hebben nu een zoon maar als we een tweede mogen krijgen maakt het me toch weer niks uit.
Ik heb vanaf jongs af aan zoooo graag een zusje gewild, helaas kwamen er alleen broertjes. Dus ja, zeker een voorkeur, een meisje lijkt me fantastisch! Toen ik eenmaal zwanger was, wist ik het al vrij vlot: het is een jongen en dat bleek ook zo te zijn. Natuurlijk was er wel even het gevoel ok... Geen meisje... Maar dat ging snel over. Maar ja, de wens gaat niet weg. Ik hoop dat het mij nog gegund is maar ergens vermoed ik dat ik er geen krijg, juist omdat ik het zo graag wil .
Nee, wel een gevoel dat niet klopte. Bij de eerste vanaf het begin een sterk gevoel van een jongen, dat bleek ook te kloppen. Dus ik ging bij de tweede ook weer vol op mijn gevoel. Het zou weer een jongetje zijn, volgens mij dan. Al stiekem aan het fantaseren over de naam en hoe de broertjes dan samen zouden spelen enzo. en toen bleek het een meisje. Hartstikke leuk natuurlijk, maar even zo'n moment van he?? Hoe kan dat nou Toen ik zwanger was van de derde had ik zoiets van, oh dan komt nou ons jongetje. Weer mis Ik ben superblij met mijn gezin en de samenstelling daarvan, het had me ook helemaal niet uitgemaakt alleen jongens of alleen meisjes of 2 jongens en 1 meisje, allemaal leuk. Maar ik moest bij nr 2 en nr 3 wel omschakelen, omdat ik een ander gevoel had tijdens de zwangerschap. Kennelijk voel ik dingen niet zo goed aan
Bij de eerste wilde ik graag een knul en die kregen we ook. Gijs is een lekker mannetje. Nu zwanger van de tweede en had geen voorkeur. Maar toen ik hoorde weer een knul dacht ik wel even " oh geen meisje bij ons in huis" . Maar ik ben superblij met deze gozer in mijn buik. Twee knullen met 16 mnd. Verschil. Heerlijk. Een derde komt er niet. Over anderhalve wk word ik 40 en er zit Down in de familie van mijn man.
Grappig al die verhalen! Hier hoopte ik alleen altijd dat ik ooit een meisje mocht krijgen. Heb zelf zo een fijne band met mijn moeder, dat ik daar bij een dochter ook op hoopte. Nou eerste gelijk een meisje. Nu heb ik geen heel uitgesproken voorkeur, maar zowel man als ik zouden een zusje voor onze dochter wel erg gaaf vinden. Al ben ik ook erg benieuwd naar de jongensvariant van ons samen... We gaan het zien, eerst maar eens blijvend zwanger zien te raken.