Eerlijk: hoe lang na de bevalling niet meer vrijen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by tinnecat, May 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Bij de oudste ongeveer na 12 weken na de bevalling weer. Ik was toen geknipt.
    Bij de middelste 3 weken na de bevalling. Had toen een klein scheurtje dat ook gehecht was, maar daar heb ik nooit iets van gevoeld/gemerkt.
    Bij de 3e na 5 weken en dit eigenlijk door mijn man want als het aan mij had gelegen waren we al veel vroeger intiem.

2. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

May 31, 2011
    144
    2
    18
    Female
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Heel eerlijk...

Al 6 mnd niet meer.
    En na mijn vorige bevalling duurde het tot ongeveer 4 mnd.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Door psychische problemen heeft het heel lang geduurd voor ik er klaar voor was. Ik deed het soms meer voor mijn man, maar dan was het vooral handwerk. Na een jaar kan ik zeggen sat mijn libido op peil is. Al is ons libido sowieso nooit hoog geweest.

4. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Pff een jaar vind ik ook echt wel heel lang. Dat zou ik zelf niet eens vol kunnen houden een jaar geen seks. Moet er niet aan denken haha, maar ja dat zal wel per persoon verschillen.
    Hier na 5 weken weer! Moet zeggen dat ik het zelf vooral heel graag wilde, mijn vriend was nog wat terughoudender.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pfoe maanden lang geen seks, ik kan het me niet voorstellen. Lijkt me voor beide partijen niet makkelijk.

Ik heb een keizersnede gehad en na 5 weken durfde ik weer. Al vond ik het alsnog doodeng ivm mijn wond/litteken.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Een week of 5 a 6, knip en hechtingen.

7. jaatje

jaatje Actief lid

Jun 11, 2014
    347
    6
    18
    Wij na mijn eerste bevalling na 5 weken een poging gedaan, maar dat voelde niet echt prettig en dus gestopt. Toen ongeveer anderhalve week later weer een poging en vanaf toen voelde het weer 'normaal'.
    Na deze bevalling, nu 3 weken geleden, ben ik zelf ook benieuwd! Heb nog niet echt behoefte en daarbij weet ik ook dat het er daaronder nog niet als vanouds uitziet...

8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,533
    113
    Female
    Uhm..heel eerlijk.. 3 maanden na der bevalling voelde het weer prettiger. Het is meer een probleem dat ik haast nooit meer zin heb :( hopelijk komt dat met de tijd weer terug.

9. manonniii

manonniii Actief lid

Jun 4, 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik bloedde maar 2 weken en zat vooral te wachten op de 2 hechtingen die maar niet wilde oplossen ;) dat duurde tot een week of 7 geloof ik. Was mij 5 weken te lang hihi.

10. Pasta

Pasta Fanatiek lid

Feb 12, 2010
    1,015
    16
    38
    Noord Holland
    9 weken.
    En het was niet direct prettig.

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Zodra de nacontrole achter de rug was, dus na +- 5 weken beide keren. Duurde echt lang vond ik. :oops: Tweede keer helemaal omdat het toen een groot deel van de zwangerschap niet mocht.

Denk dat het per vrouw heel verschillend is. Vooral pas doen als je je er goed bij voelt.

12. Meisje012

Meisje012 Actief lid

Oct 28, 2016
    214
    1
    18
    Ik denk ook dat een jaar niet heel standaard is, de meeste vrouwen zijn er wel eerder aan toe.

Ik bij de 1e naar 3 weken, 2e kindje naar 2 weken. Ik heb 2x maar kort gevloeid (10 dagen) en weinig schade dus dat was prima. Ons libido is altijd vrij hoog geweest dus dat zal er ook mee te maken hebben.

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    In ieder geval gewacht tot het vloeien over was (heeft bij beide zes weken geduurd). Maar om eerlijk te zijn stond mijn hoofd er het eerste jaar echt niet naar. Beide meiden waren 's nachts nog heel vaak wakker en ik voelde me echt mezelf nog niet. Allebei de keren het eerste jaar daardoor erg weinig intiem geweest... Maar ik denk dat dit heel persoonlijk is. De een zal er na een paar weken weer klaar voor zijn, de ander voorlopig even niet of weinig..

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij de eerste na 4 weken (knip gehad en vacuumbevalling)
    Bij de tweede na 3 weken

15. Kim13891

Kim13891 Lid

Nov 14, 2016
    89
    8
    8
    Heeeeeeul eerlijk..
    Vanaf moment van de positieve test wilde mijn vriend niet meer.. iets met tegen hoofd stoten ofzo:p ik vooral de laatste 3 maanden wel. Maar hij bleef bij zijn standpunt hihi.
    Maar na de bevalling is mijn libido diep de grond in gezakt.. we zijn nu 8.5 maand verder maar nog steeds geen enkele behoefte (en veel vermoeidheid nog steeds) dus ik vind een jaar best realistisch inmiddels haha.;):rolleyes:

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Bij de eerste duurde het een maand of 4/5. Had een subtotaalruptuur, veel hechtingen gehad en erna een superlaag libido. :(

Nu bij de 2e na 2,5 week. Nergens last van gehad na de bevalling. Man was erg blij, die vond het de vorige keer lang duren :D

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

3.5 week ongeveer.
    Ik bloedde allang niet meer en heb nooit last gehad van mijn hechting.

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Bij de eerste na een maand of 8. Maar dat was voornamelijk psychisch. Ik heb vaginisme gehad waarvoor we therapie gehad hebben. En de eerste keer dat penetratie lukte, was ik gelijk zwanger. Daarna een terugval gehad. En de bevalling was redelijk traumatisch vwb de vaginisme.

Bij de 2e en 3e duurde het een week of 7 a 8.

19. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Bij de eerste met 2,5 week weer. Ik bloedde niet meer, had wel nog hechtingen maar daar heb ik nooit last van gehad. Heb zelfs, in overleg met de vk, geweigerd om ze er uit te laten halen omdat ik niets voelde er van. Ach ja.. je moet doen waar je je goed bij voelt.

20. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,043
    17,011
    113
    #60 Sado, Jun 3, 2017
    Last edited: Jun 3, 2017
    Wij na 3 weken. De behoefte was er wel eerder, maar bloedde nog flink.
    Was lichtelijk ingescheurd, had 2 kleine hechtingen, helemaal geen last van gehad :)

Share This Page