Bij ons viel de hele top 20 gelijk af. Hadden we ook nog twee landen waarmee we rekening moesten houden, Ik zat zelf ook altijd met minstens 1 andere Marieke in de klas en ik vond dat nooit leuk. We hadden zowel voor onze jongens als meisjesnaam een naam die niet zelf verzonnen was, maar zeker niet zo vaak voorkomt, zeker niet hier in Zweden. Eind 2007 waren er ongeveer 80 mannen in Zweden met de naam Elian
Ik vind de meeste namen uit de top 20 gewoon mooi. Maar aangezien wij niet willen dat ons kindje straks 4 naamgenoten in de klas heeft hebben wij gekozen voor een klassieke naam. Ik hou helemaal niet van engels-amerikaanse namen of zelfverzonnen namen dus we hebben een naam gekozen die bij onze namen past, bij de achternaam én die iedereen probleemloos uitspreekt. Niks zo erg als je je moet voorstellen en de eerste wedervraag is: HOE heet je? En hoe schrijf je dat? Dat hebben wij beiden ook niet en lijkt ons echt niet leuk....dat hebben wij in ieder geval meegenomen in de keuze! Succes!
Ik houd ook wel van de top20 namen. Ik heb zelf wel getwijfeld over de naam van onze dochter omdat die op nr6 stond, maar ik ben heel blij dat we het gewoon hebben gedaan! In onze woonplaats ben ik nog geen enkel klein meisje met dezelfde naam tegengekomen, terwijl de naam nu nog populairder zou moeten zijn dan destijds. De meisjesnaam die ik nu in gedachten heb staat niet in de top 20, maar heb ik hier juist al wel een paar keer gehoord. Dus: laat je niet teveel leiden door de top20! Oja, persoonlijk is er voor mij wel een verschil tussen de namen in de top 20. Degenen tussen de 10 en 20 zijn echt niet zo mega-populair dat je bang hoeft te zijn voor 5 kinderen met dezelfde naam; kijk maar eens bij de svb of de namenteller hoe vaak ze per jaar in heel nederland gegeven worden, ik geloof 200 keer ofzo over het hele land verspreid. Maar bijvoorbeeld de namen Sem en Sanne zou ook ik mijn kind nooit meer geven (alhoewel ik als kind al riep dat ik Sanne zo'n mooie naam vond...), omdat ze echt heel veel jaar achter elkaar op 1 hebben gestaan. Er zijn dus echt wel heeeel veel kinderen die zo heten. als je twijfelt kan je dus altijd even bij de SVB of de namenteller kijken hoe vaak zo'n naam nou echt gegeven wordt per jaar. En wie weet is het in jouw woonplaats wel heel anders! Ga voor een naam die goed voelt, niet voor een zo origineel mogelijke naam! Succes met kiezen!
Ik vind de namen op zich supermooi, maar ik zou ze zelf niet nemen, omdat ik het dan niet meer echt origineel vind...
Thx meiden voor jullie reacties! Veel verschillen maar merk wel dat vele van jullie ze mooi vinden en dat vond ik belangrijk. Wij hebben afgelopen weekend definitief de knoop doorgehakt en zowel de jongens als meisjesnaam staan in de top 20 maar we vinden de namen prachtig! (noem ze hier niet ivm meelezers ) Daarbij komt kijken dat er vaak staat populaire namen, maar als ik naar mn omgeving kijk ken ik niemand met die naam en ik kom veel op scholen. Ook minipi bedankt voor de tip, als ik op namenteller kijk kan je ook zien in welk gedeelte van nederland de naam voorkomt en gek genoeg bij ons komen de populaire namen niet zo heel veel voor.