Mijn 2 bevallingen vond ik ook meevallen. Afgezien dat ik bij alletwee een aanloop had van een paar dagen, duurden die zware pufweeen maar een uurtje en het persen was zo gebeurd. Mijn tweede was er zelfs binnen 3 keer persen! Ik moet wel zeggen dat het scheelde dat ik geen knip of scheur had. Ik vind wel dat de herinnering aan de pijn (rugweeen) bij de eerste veel sneller weg was dan bij mijn tweede. Ik denk nu af en toe wel eens, goh, dat deed pijn!
Hey hey, dit topic is juist bedoeld voor méévallende verhalen, zware verhalen komen we al vaak genoeg tegen
Ik vond het dus ook echt super meevallen! Ik dacht echt net na de bevalling: Was dat alles? Ik heb echt een makkie gehad hoor! En het is mijn eerste kindje. Om kwart over 8 's avonds had ik mijn eerste wee, om tien voor half 12 was onze kleine meid er. Het had nog sneller gekund, ik bleek al een tijdje persweeen weg te zuchten, het wachten was namelijk nog op de verloskundige. Ook na de bevalling viel me allemaal reuze mee, geen naweeen o.i.d. Het is me 100% meegevallen! Liefs Diana
Ik vond het heel erg meevallen... de eerste regelmatige weeen kreeg ik om 1 uur 's nachts, om drie uur VK gebeld, 4 cm ontsluiting. Daarna naar ziekenhuis, daar aangekomen om kwart over vier al 7 cm ontsluiting, en om half zes mocht ik persen. Persen vond ik minder leuk ivm niet echt aanwezige persdrang, maar de weeen vond ik heel erg goed te doen!
gelukkig vallen de meeste bevallingen ook zo mee. Dit waarschijnlijk omdat we allemaal de gruwelverhalen "opgedrongen" krijgen en dus maar weinig anders horen dan dat. Tsja.. dan ga je natuurlijk ook wel van iets hels uit hè.. dan kan t vaak toch niet anders dan meevallen...hihi Ik zeg altijd tegen iedereen die gaat bevallen. Go with the flow en laat het over je heenkomen.
Oké, het is wel ruim 2 jaar geleden, maar ook meteen na de bevalling heb ik gezegd dat het reuze meeviel. 's Morgens om 6 uur weeën begonnen en wat bloedverlies, om 8.30 uur 2 cm ontsluiting, om 12.30 uur 4 cm ontsluiting in het ziekenhuis (4 weken te vroeg), om 15.30 uur vliezen gebroken en zo'n 8 cm ontsluiting, 16.25 uur volledige ontsluiting, 16.30 uur Ryan geboren. Als het bij een 2e weer zo is...
ik vond het meevallen al de verhalen die ik had gehoord dacht ik het is erg maar ik heb er 3 uur en 15 minuten erover gedaan en hij was eruit en geen nakramp weer gehad niet eens een kleine wil zo nog wel 10 kinderen krijgen
weeen vielen reuze mee, zat gewoon een beetje te zappen en chips te eten.. en ondertussen op het klokje kijken, toen ze om de drie minuten kwamen ging ik nog ff snel mn tasje van boven halen, nog wat spulletjes erin.. maar toen kwam ik beneden, en toen kreeg ik persweeen,vanaf toen vondt ik het pas pijn doen.. (terwijl je altijd andersom hoort) snel in de auto, scheuren naar het zkhs, daar zijn meteen mn vliezen doorgeprikt want ik had al 9 cm.. drie minuten later mocht ik persen.. Dat vondt ik niet erg leuk.. Had goede perstechniek, maar ontzettend sterke bekkenbodemspieren.. en die rekten eig weinig mee, dus die heeft ze met haar vingers moeten oprekken.. dat deed erg auw.. plus dat het hoofdje langer bleef staan dan normaal.. Ik ben bevallen met 34 weken, dus ze dachten dat er een klein baby'tje uit zou komen, toen hij er uiteindelijk uitkwam ben ik van alle kanten ingescheurd want hij was over de zes pond.. Tja dat hadden ze niet voorzien.. Het was allemaal best te doen tot dat dat hoofdje bleef staan en dat inscheuren twee weken daarna kreeg ik last van mijn galblaas, galstenen cadeautje van de zwangerschap.. nou ik kan je zeggen dat die aanvallen erger waren dan weeen!
Bij mij viel het UITEINDELIJK ook mee... Ik heb wel een prikje tegen de pijn gehad. Ik heb maar 3 keer hoeven persen en Iman was eruit (10 minuten), dus dat stelde niets voor. Ik vond de weeen vreselijk pijnlijk (ben wel ingeleidt, dus dan komen de weeen sowieso sneller en feller), maar na het prikje was het goed te doen. Daarnaast heb ik me 9 maanden vreselijk ziek gevoeld, dus de bevalling kon bijna niet erger zijn dan de zwangerschap
Ik heb een hele goede, korte bevalling gehad, waarvan de pijn 100% meeviel, goed weg te zuchten was, en waarvan de heftigheid ook goed te doen was (ondanks een weeenstorm!). Mij is het al met al zo ontzettend meegevallen, dat het ergste aan de bevalling de 2(!) hechtingen waren. Ik riep meteen: dit doe ik morgen zo weer!
Bij mij viel het ook erruug mee.. je moet je gewoon geestelijk voorbereiden.. en gewoon weten dat je het kan! en als je op wilt geven moet je gewoon ff denken ik ben dr bijna!
Eerste bevalling viel niet mee, 26 uur geduurd, eecht niet leeuk, ernstig getwijfeld of ik wel een tweede wilde. Maar bij de tweede....eitje! oM 11.00 dacht ik dat ik wat last had van buikramp, was gewoon boodschappen gaan doen. In d rij bij de kassa ging ik maar eens op mijn horloge kijken..de krampen kwamen wel regelmatig! Om 13.00U verloskundige, had 3 cm ontsluiting. Man gebeld, om 15,00 naar kraamkliniek gereden, om 16.00U werd Lucas geboren.Viel mij dus heel erg mee, ik zie er nu niet tegenop.Pijn? Vond het wel meevallen, goed weg te puffen.
Ik vond het reuze meevallen! Toen ik er midden in zat dacht ik er wel anders over, maar ik zou zo tekenen voor nog zo'n bevalling!
selam mijn bevalling duurde maar 2 uur. maar ik had het niet makkelijk. had veel pijn en kon de weeen niet opvangen. ik had echt een weeenstorm. ik had ook geen pijstilling gekregen want het ging te snel. maar toen ik eenmaal bevallen was vond ik het toch wel meevallen. doe het zo weer.
Hier ging het ook heel snel. Heb van zaterdags +/- 20.00 uur tot de verloskundige er was (zondags 01.30 uur) een grote weeënstorm gehad en toen de verloskundige er was kon ik dus ook echt niet meer! Maar: ik had na een paar controles nog steeds maar 2 cm ontsluiting (net als de donderdag ervoor tijdens de controle bij de gyn.) Mijn VK zag dat het echt heel zwaar was (ze waren met zijn tweeën) en ze hebben in overleg besloten om toen toch maar m'n vliezen te breken. Toen ging het ineens heel snel. Binnen 20 minuten had ik 8 / 9 cm ontsluiting . En toen mocht ik gaan persen (dit vond ik absoluut niet leuk!), dat duurde uiteindelijk nog een uur en toen is - na 2 knippen én een flinke scheur - onze zoon Rick ter wereld gekomen om 03.33 uur, na een zwangerschap van 41 weken en 6 dagen. Vanwege de scheur zijn we alsnog naar het ziekenhuis gemoeten voor het hechten (meer dan 30 stuks maar liefst......... ) maar om +/- 07.00 uur waren wij weer lekker thuis! Op zich dus een heel voorspoedige bevalling en we willen graag nog een 2e kindje, maar als ik de bevalling over kon slaan....... (komt denk ik door de weeënstorm die zo lang duurde)