Wanneer over naar zw.schaps ondergoed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MiMully, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Goedemorgen. Sorry als dit een zeur/klaag berichtje wordt.

De titel is niet helemaal zoals ik het bedoel, want ik snap dat niet elke vrouw op dezelfde manier groeit qua buik.
    Ik bedoel meer waaraan merkte je dat het tijd was voor ander ondergoed. En dan vooral je onderbroeken/strings.

Ik draag nu sinds een week toch echt wel de zwangerschapsbroeken omdat mijn eigen broeken niet meer lekker zitten.
    Overdag draag ik strings en 's nachts "gewone" onderbroeken. Zeker die van de nacht knellen nu wel wat, maar nog niet zo erg dat ik er wakker door wordt.

Ik heb wel al een kleine twee weken vaak flinke scherpe steken in mijn onderbuik. Meestal links. Is dit bandenpijn of kan dit door mijn obstipatie komen? Ik dacht dat het misschien ook wel door het ondergoed kwam.

Ik zit gewoon best in de stress door 5 mk. Vragen als: "Leeft het kindje nog wel?", "Is het geen ma die niet op gang komt die deze steken veroorzaakt?". Maandag weer een echo... Dat duurt nog lang!

En waar kopen jullie je zwangerschapsondergoed? Wat zit een beetje lekker en is goed geprijsd?

2. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    De pijn herken ik en komt bij mij door last van mijn darmen.
    Wat betreft ondergoed; ik heb alleen twee nieuwe bh's gekocht, omdat mijn cup met een volle maat gegroeid is. Verder draag ik nog gewoon mijn oude onderbroeken/boxers/strings. Ik vind het wel fijn als ze wat lager zijn. Zwangerschapsondergoed is voor mij dus nog niet nodig (22 weken zwanger). Wel draag ik sinds week 14 zwangerschapskleding en meerekkende jurkjes!

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Wat vreselijk voor je dat je al zoveel miskramen hebt gehad, kan me je onzekerheid goed voorstellen.

Zwangerschapsonderbroeken kun je bv bijbedoeling Hema kopen, je heb ze met hoge en lage band, in het begin zijn die lage fijner. Ik koop niet echt zw onderbroeken koop gewone onderbroeken maar extra groot. Strings zaten hier snel ook niet meer lekker.

Het kan bandenpijn zijn wat je voelt maar ook verstopping, daar kun je eventueel mama vijgensap voor kopen.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Ik drink al roosvicee laxo en heb sinds vandaag die vieze zakjes erbij.

Ik gebruik ook nog utrogestan bolletjes, dus de verstopping is niet gek hoor. Dat is nog een extra 400mg progesteron per dag bovenop hetgeen mijn lichaam zelf aanmaakt. Daar moet ik nog een week mee doorgaan dus hopelijk wordt het dan ook al minder.

Ik zal even bij de Hema kijken of ik daar wat kan vinden. Anders de strings voorlopig maar aan de kant.

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Meis, je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, die onzekerheid is heel logisch! Het klinkt mij inderdaad als darmklachten. Ik had in het begin ook obstipatie en had af en toe het gevoel alsof er een glasscherf door mn darm geperst werd! Dat bleef dan ook even op dezelfde plek hangen zeg maar.

Ik draag sinds een week of 16 wel zwangerschapsondergoed. Van prenatal, noppies vind ik erg duur en de Hema had wel fijne, maar die kan ik hier nergens meer krijgen helaas. Ze hebben nu alleen nog van die losse; als ik die een uur aan heb zakt 'ie van m'n kont:D Gewoon ondergoed zit mij niet lekker. Ook niet een maat of wat groter. Ik vind het fijn om de band om mijn buik te hebben van het ondergoed, geeft een steviger en ook een soort van beschermend gevoel:)

6. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit over zwangerschapsondergoed had nagedacht en nog steeds in mijn "oude"ondergoed rondloop. Dat gaat helemaal prima. En oh ja,... ik heb echt wel een supertoeter inmiddels ;)

En wat betreft je onzekerheid, niet verontschuldigen hoor! Is helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt. Ik hoop dat je met nog een aantal goede echo's je zekerheid weer terugkrijgt en een heerlijke zwangerschap tegemoet gaat. Het klinkt mij overigens ook in de oren als obstipatie/darmklachten....

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb nooit speciale zwangerschapsonderbroeken gekocht, ik heb een stapeltje goedkope gewone onderbroeken gekocht in maat XL (normaal heb ik M). Van die lekkere zachte stof. Niks mis mee, en wel zo goedkoop :)
    Ik had trouwens geen verstopping door de utrogestan. Maar wel fijn dat je er bijna mee mag stoppen. 't Is toch een beetje vieze zooi.
    Sterkte met je zwangerschap. Snap dat je onzeker bent. Toch ben je nu al de meest kritieke MK-fase voorbij, toch?

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb ook gewoon nog mijn normale ondergoed. Strings droeg ik sowieso al nooit, heb daar nooit aan kunnen wennen. Ik heb gewoon onderbroeken van de Hema, gaat prima. Bh's heb ik 2 een maat groter gekocht, maar wel gewone van Zeeman, geen speciale zwangerschapsbh's, alleen 1 voedings.

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ook jullie bedankt voor de reacties!
    Hebben jullie dan voornamelijk "gewone" onderbroeken? Of meer hipsters/boxers en strings? Ik wip anders wel even bij de zeeman ofzo binnen. Kan ik het sowieso uitproberen.
    Kan dus ook niet wachten tot ik de kleine maandag weer zie (gewoon hoop houden dat het goed zit natuurlijk) en dan snel kan voelen!

@Stiertjes, ik gebruik het nu als sinds halverwege januari, dus ik vind obstipatie niet vreemd. En het is inderdaad een vieze (stinkende) plakkerige bende. Ben nu ook echt aan het aftellen hoor. Ik hoef ze ook niet meer te gebruiken van de gyn, maar maak ze gewoon op. Vandaag het laatste doosje op gemaakt! Jippie!
    En ja, de kritieke mk fase is voorbij. Morgen 14 weken. Ik probeer hier ook zo min mogelijk nare berichten van zwangerschappen die later misgaan te vermijden. Is struisvogelgedrag hoor.

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dat klinkt als obstipatie inderdaad, kan flink pijn doen.

Wat betreft de zwangerschapsonderbroeken, ik had de boxers/hipsters van zeeman.
    Maar ben nu zo dik (overgewicht) dat geen enkele onderbroek meer lekker zit!
    Ik trek/knip nu het bovenelastiek van de onderbroeken af :p. Dat zit al beter.
    Het lubbert maar met een hemdje erin gestopt gaat het wel goed. Plus de band van de broeken zitten comfortabel strak om alles op z'n plek te houden.

11. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik heb nooit zwangerschapsondergoed gedragen, zonde van je geld joh! ;) Ik had alleen voor na de bevalling wat grotere onderbroeken voor het kraamverband gekocht.

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik draag gewoon hipsters. Al merk ik wel dat ze wat gaan knellen en aftekenen nu in bijvoorbeeld een jurk. Dus ik denk dat ik maar gewoon een maat groter moet gaan halen. Ik ga niet speciaal zwangerschapsondergoed halen. Maar je moet kopen wat lekker zit zou ik zeggen.

13. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik draag ook geen speciaal zw ondergoed. Gewoon makkelijke hipsters vd zeeman, lekker in een grote maat zodat ze niet knellen. Sommige strings die ik heb zitten nu niet lekker meer, die rollen af.. Dus ja, die blijven voorlopig in de kast. Succes met uitproberen!

14. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb pas setje hipsters meegenomen bij H&M, die vind ik wel erg lekker zitten zeker 's nachts. Deze hipsters gaan niet over je buik, maar zitten gewoon erg laag aan de voorkant, dat vind ik nu wel lekker en is vast ook nog wel bruikbaar na zwangerschap omdat ze er gewoon uit zien.

Zijn ook online te bestellen!

Succes verder met je zwangerschap! Spannend na zoveel miskramen hoop dat je snel kan en durft te genieten!

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dank dames. Ik ga op zoek naar wat lager ondergoed. En flink duimen voor maandag.

16. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik draag gewoon mijn "oude" strings/hipsters.
    Het zit onder mijn buik wat geen irritaties geeft.
    Vind het zonde van me geld om zwangerschaps lingerie te kopen.
    Heb wel grotere BH's gekocht ivm grotere cupmaat.

17. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noppies is wel erg prettig maar gewoon ondergoed gaat ook prima!

18. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu 34,5 weken en ik draag nog steeds hipsters en strings. Heel soms zit het wat strak, maar meestal gaat het prima. Na de bevalling schijnen hipsters sowieso fijn te zijn, dus als je toch wat wilt kopen, zou ik dat kopen. Die van de Hema vind ik erg fijn.

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik droeg altijd hipsters, en die ben ik mijn hele zwangerschap door blijven dragen. Op het eind had ik écht een hele grote buik, maar daar bleef die hipster gewoon onder zitten. Dus zwangerschapsonderbroeken heb ik nooit gekocht of gedragen. Twee nieuwe BH's heb ik gekocht toen ik ongeveer 15 weken was. Toen waren mijn borsten behoorlijk gegroeid, dus was ik toe aan een nieuwe set. Dit waren geen meegroei- of voedingsbh's, maar gewoon een normale voordeelset (1x wit en 1x zwart). Hier heb ik de hele zwangerschap mee kunnen doen, want daarna zijn mijn borsten niet meer verder gegroeid.

Nu ik bevallen ben draag ik het liefst thuis goedkope "wonder bra's" van de action (een rekbare top). Dan blijven de zoogcompressen goed op hun plek en ik kan er ook lekker in slapen want niks knelt. Als ik naar buiten ga draag ik wel echte voedingsbh's, met beugel, omdat dit gewoon een stuk mooier staat onder (strakke) kleding. Deze bh's heb ik gekocht in de tweede week na mijn bevalling.

20. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb nog steeds mijn gewone lingerie aan. Voor na de bevalling heb ik wat boxers liggen, die ik nu ook 's nachts draag. Mocht het niet uitkomen trek ik wel een boxer van mijn man aan of hij moet maar even wat gaan halen bij de Hema ofzo.

Deel Deze Pagina