Snappen jullie nou echt niet wat TS bedoelt. Ze wilt dat mensen eerlijk kunnen zeggen dat ze wel iets gedronken hebben zonder dat deze mensen de volle laag krijgen. Nee, het is niet goed maar laat iedereen gewoon haar antwoord geven zonder dat er negatief op gereageerd wordt. Reageer dan gewoon niet of houd je reactie voor je. Dat het slecht is weten we allemaal maar de vraag is eigenlijk: 'Wie heeft er wel gedronken tijdens de zwangerschap terwijl ze zelf wel weet dat het hartstikke slecht is?' Misschien is deze vraag beter te beantwoorden? Ja, ik heb paar wijntjes gedronken tijdens mijn zwangerschap. Maar ik heb er spijt van. Mocht ik ooit nog zwanger raken dan zou ik dit niet weer doen.
Het gaat mij er ook niet om om mensen op het matje te roepen.. Maar het feit dat iemand zegt dat het geen kwaad kan, daar kan ik mij boos over maken. En tuurlijk kan het zijn dat je een prima "gezond" kind krijgt. Maar dat zegt nog niks over de cognitieve ontwikkeling op latere leeftijd. Dus tjah als je een wijntje (of ander soort alcohol) drinkt, moet je helemaal zelf weten, dat is je eigen verantwoording. Maar ga niet zeggen dat het geen kwaad kan. Daar kan ik mij namelijk wel kwaad over maken. Punt.
Dat ben ik met je eens! Daarom moeten we zoals ik hierboven zei de vraag veranderen in: 'Wie heeft er wel eens gedronken tijdens de zwangerschap terwijl ze zelf wel weet dat het hartstikke slecht is?'. Dan vind ik dat we elkaar niet hoeven te beoordelen en te veroordelen!
Dan kun je ook topics gaan maken als: wie heeft er wel eens een zachtgekookt eitje gegeten? Wie wast haar groenten niet goed? Wie heeft er wel eens een kattenbak verschoond? Wie heeft er wel eens rood vlees gegeten, gerookte zalm, 4 bakken koffie per dag, rauwe melk, rauwe vis, veel zout etc etc. Live and let live.
Ik heb tot nu toe geen wijn gedronken tijdens de zwangerschap. Ik drink sowieso al geen alcohol, dus zal ook nooit in mij opkomen om is gezellig een glas wijn te drinken .
Waar het mij omgaat is dat andere dames. Die nog niet zwanger zijn of zwanger zijn en nog niet hebben gedronken er door dit soort antwoorden, zoals "mij dokter zegt dat het geen kwaad kan" toch de stap maken om te drinken. Dat vind IK een kwalijke zaak en ik vind dat er gezegd mag worden dat het wel kwaad kan.
Daar heb je een punt cooksie. Ik weet dat het wel degelijk kwaad kan en dat mag gezegd worden! Ik was zelf namelijk ook in de war omdat er zoveel verschillende meningen zijn over het hele internet! Daarom kunnen we elkaar inderdaad beter gewoon aansporen niets te drinken en elkaar inlichten waarom dan wel niet en daarbij proberen niet te veroordelen als het wel gebeurt/is gebeurd (zoals, jeetje ik zou me schamen, ik zou dat nooiiitt doen)
TS vraagt er toch om iemand dat iemand zijn antwoord kan geven zonder dat er mensen gelijk weer gaan wijzen met dat vingertje. Maar nee... Dat kan helaas niet omdat er altijd mensen zijn die hier te bijdehand voor zijn. Heb nou eens respect voor een andermans keuze. Als iedereen zich nou eens met zichzelf bezig houdt!! Succes met dit topic, ben bang dat dit op een slotje uit gaat draaien!!
De meest recente overheidscampagnes richten zich juist op deze doelgroep om niet te drinken tijdens zwangerschap. âBijna de helft van Nederlandse zwangere vrouwen drinktâ - nrc.nl Ik vind het niet bevorderlijk. Gelukkig doen mijn - eveneens 30 en hoogopgeleide - vriendinnen dit niet.
Dus het blijkt maar weer dat de helft hier gewoon zit te liegen bijna iedereen zegt hier doodleuk nee hoor geen druppel gedronken
Ik heb bij allebei m'n zwangerschappen met kerst (beide keren 6 maanden zwanger) bij elke gang 1 slok wijn gedronken. In totaal misschien 1 glaasje. Echt super veel van genoten! En 1 glaasje verdeeld over de hele avond lijkt me echt heeeeeel weinig kwaad kunnen, mits je dat niet elke avond doet natuurlijk. Mocht ik nog een keer zwanger raken, dan doe ik het precies zo!
Hier geen druppel alcohol! Moet er niet aan denken om m'n kleintje iets aan te doen! En hoe lang is het nou? 9 maanden zijn zo voorbij! En als ik weer bv kan geven, drink ik ook niet. Terwijl ik normaal gek ben op een biertje of wijntje! Maar ik heb totaal geen moeite om eraf te blijven. Vond het bij vriendinnen die het wel deden, moeilijk om toe te kijken en er niets van te zeggen...
Ik niet hoor waarom zou ik... Sta er toch wel van te kijken hoeveel vrouwen wel alcohol drinken .. Ik zou het niet durven
Gezellig met al je mede zwangere vriendinnen aan een wijntje of 2 ... Mygosh! En dan ook nog praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is en dat zelfs de arts zegt dat het oké is?? Sure !
Ik heb deze zwangerschap een keer een half glaasje wijn genomen, maar daarna nooit meer behoefte aan gehad. Mijn andere zwangerschappen heb ik ook wel eens een slokje genomen, maar heel sporadisch en zeker geen hele glazen. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat er nu eindelijk keuze is in echte alcoholvrije bieren. Thee, water, sap en fris komt op den duur echt mijn neus uit!
Ik was zwanger tijdens mij verjaardag... (maar had nog geen test gedaan, maar ik had het idee al dat ik zwanger was, aangezien ik niet ongesteld werd, en al 2 weken overtijd was. Maar was te schijterig om een test te doen.) Dus heb de gedachte daaraan verdrongen. En heb me heeeerlijk vermaakt met de champagne. En met kerst heb ik een glas rose op. Heeerlijk.. vind dat het wel kan... in de oertijd aten en dronken ze ook alles wat ze zagen... rauw vlees en weet ik het wat. Af en toe neem ik ook nog stiekem een slokje van de redbull.. als me vriend dat drinkt en naar de wc gaat... grijp ik me kans.