Ik heb wel gedronken vóór ik t wist, en ik kijk er stiekem ook wel weer naar uit om een glaasje te mogen drinken straks met t mooie weer ( dronk nooit echt veel - is puur dat ik het mis omdat ik het niet mag van mezelf )
Ik lust geen alcohol en ook al zou ik het lusten, dan zou ik het echt niet drinken tijdens de zwangerschap.
Nee, maar ik dronk al eerder niet meer in de hoop dat dat net t zetje zou zijn wel zwanger te worden. Ik heb het eigenlijk nooit gemist, alleen 1x op vakantie toen we met een groepje gingen proosten met een likeurtje en ik niet mee kon doen. Met O&N alcoholvrije "wijn" gedronken en wel eens paar 0% witbiertjes gehad.
Hi Dames, De witte wijn van de albert heijn waarop staat 'alcohol vrij' blijkt toch niet zo alcohol vrij te zijn als dat het etiket doet vermoeden. Pas dus op! Doordat de wijn wordt gedealcholiseerd kan er door gisting toch nog een bepaald alcoholpercentage terugkomen in de wijn. Het is minder dan 0.5% maar toch... Ik heb hierover al een klacht ingediend bij Albert Heijn en die zeggen dat ze aan de wettelijke eis voldoen om de wijn alcohol vrij te mogen noemen maar ik baal dat ik een glaasje gedronken heb. Ik weet dat het geen kwaad kan maar het gaat om het principe... Pas dus op voordat je de hele fles leegdrinkt
Ik vind een wijntje op z'n tijd heerlijk, maar nu in mijn zwangerschap laat ik het echt staan. Geen alcohol voor mij.
Geen lekkere alcoholvrije wijn gevonden. De 0% biertjes (wieckse rose of zo) vond ik nog wel te doen. Lekker bij warm weer. Maar verder gewoon sapjes of water gedronken. Zo belangrijk is het nou ook allemaal weer niet.
Nop ook aan de 0.0% wit bier. Ik zou het niet kunnen handelen als mijn kindje door mijn wijntje het alcohol syndroom zou oplopen. XXXX
Ben jaloers! Is ook mijn favo druif!!! Ik moet helaas wat langer wachten voordat ik weer een wijntje mag...
Een glaasje toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ... rest van de zwangerschap geen druppel ... en ook nu met bv nog niet.
Ben nog maar net zwanger maar nee, geen druppel gedronken en ga dat ook niet doen tot ik gestopt ben met borstvoeding.
Ik ben pas net zwanger, maar ik heb 't tot nu toe niet gedaan, en ben 't ook niet van plan. Een vriendinnetje van mij heeft wel regelmatig 1 of 2 glazen gedronken, en ik vind een witte wijn heerlijk, maar voor de baby doe ik dat echt niet. Ben ook gestopt met roken, dat was ik trouwens al 1,5 maand voordat ik zwanger raakte.
Lijkt me toch ook geen moeite om het 9 mnd te late staan! Alles over voor een gezonde zs neem ik aan. zelf niks aan alcohol gedronken!
Ik houd heel erg van een lekker wijntje en krijg er al helemaal zin in na al deze wijnpraat, hihi. Maar ik ga bij deze zwangerschap, net zoals bij de vorige, ook gewoon braaf wachten tot na de bevalling. Klein offer voor het allerbelangrijkste doel.
Vond t mijn vorige zwangerschap in de winter wel 'makkelijker' haha Nu zou zo'n koude rose wel heeeerlijk zijn Maar doe het niet haha
Nope, niets. Straks BV en dan dus ook niet. In de winter had ik er weinig 'problemen' mee niet te drinken, denk dat ik aankomende zomer vaker 'trek' ga hebben in een glaasje... maar javdat kan ook wel na de BV