eerlijk zeggen. echt geen wijntje gedronken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmaa, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb de witte van de Albert Heijn...best wel te doen ;)

2. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik heb wel gedronken vóór ik t wist,
    en ik kijk er stiekem ook wel weer naar uit om een glaasje te mogen drinken straks met t mooie weer

( dronk nooit echt veel - is puur dat ik het mis omdat ik het niet mag van mezelf :p )

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik lust geen alcohol en ook al zou ik het lusten, dan zou ik het echt niet drinken tijdens de zwangerschap.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nee, maar ik dronk al eerder niet meer in de hoop dat dat net t zetje zou zijn wel zwanger te worden. Ik heb het eigenlijk nooit gemist, alleen 1x op vakantie toen we met een groepje gingen proosten met een likeurtje en ik niet mee kon doen.

Met O&N alcoholvrije "wijn" gedronken en wel eens paar 0% witbiertjes gehad.

5. julia79

julia79 Lid

4 feb 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

De witte wijn van de albert heijn waarop staat 'alcohol vrij' blijkt toch niet zo alcohol vrij te zijn als dat het etiket doet vermoeden. Pas dus op!

Doordat de wijn wordt gedealcholiseerd kan er door gisting toch nog een bepaald alcoholpercentage terugkomen in de wijn. Het is minder dan 0.5% maar toch... Ik heb hierover al een klacht ingediend bij Albert Heijn en die zeggen dat ze aan de wettelijke eis voldoen om de wijn alcohol vrij te mogen noemen maar ik baal dat ik een glaasje gedronken heb. Ik weet dat het geen kwaad kan maar het gaat om het principe...

Pas dus op voordat je de hele fles leegdrinkt :)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar goed, dat is te verwaarlozen dus.

7. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een wijntje op z'n tijd heerlijk, maar nu in mijn zwangerschap laat ik het echt staan. Geen alcohol voor mij.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Geen lekkere alcoholvrije wijn gevonden. De 0% biertjes (wieckse rose of zo) vond ik nog wel te doen. Lekker bij warm weer. Maar verder gewoon sapjes of water gedronken. Zo belangrijk is het nou ook allemaal weer niet.

9. rums

rums Niet meer actief

Nee, lust geen wijn :D

10. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Nop ook aan de 0.0% wit bier. Ik zou het niet kunnen handelen als mijn kindje door mijn wijntje het alcohol syndroom zou oplopen.

XXXX

11. Username

Username Niet meer actief

+1

Kleine moeite voor het goede doel wat mij betreft :)

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    nee, ook niet van plan

13. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ben jaloers! Is ook mijn favo druif!!! Ik moet helaas wat langer wachten voordat ik weer een wijntje mag...

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Een glaasje toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ... rest van de zwangerschap geen druppel ... en ook nu met bv nog niet.

15. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Ben nog maar net zwanger maar nee, geen druppel gedronken en ga dat ook niet doen tot ik gestopt ben met borstvoeding.

16. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik ben pas net zwanger, maar ik heb 't tot nu toe niet gedaan, en ben 't ook niet van plan. Een vriendinnetje van mij heeft wel regelmatig 1 of 2 glazen gedronken, en ik vind een witte wijn heerlijk, maar voor de baby doe ik dat echt niet. Ben ook gestopt met roken, dat was ik trouwens al 1,5 maand voordat ik zwanger raakte.

17. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me toch ook geen moeite om het 9 mnd te late staan! Alles over voor een gezonde zs neem ik aan.
    zelf niks aan alcohol gedronken!

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik houd heel erg van een lekker wijntje en krijg er al helemaal zin in na al deze wijnpraat, hihi. Maar ik ga bij deze zwangerschap, net zoals bij de vorige, ook gewoon braaf wachten tot na de bevalling. Klein offer voor het allerbelangrijkste doel.

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Vond t mijn vorige zwangerschap in de winter wel 'makkelijker' haha
    Nu zou zo'n koude rose wel heeeerlijk zijn
    Maar doe het niet haha

20. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Nope, niets. Straks BV en dan dus ook niet.

In de winter had ik er weinig 'problemen' mee niet te drinken, denk dat ik aankomende zomer vaker 'trek' ga hebben in een glaasje... maar javdat kan ook wel na de BV :)

Deel Deze Pagina