Nee. Nu drink ik sowieso zelden, alleen op verjaardag ofzo. Alleen kwam ik pas na 10 weken achter dat ik zwanger was en in die tijd heb ik wel 1x een glaasje gedronken.
M'n man heeft een heeeerlijke chardonnay in huis gehaald voor over 10 weken . Bij m'n 1e zwangerschap geen wijn en bij deze 2e ook niet.
Met 8wk had ik een miskraam, twee weken daarna een echo laten maken om te kijken of de baarmoeder schoon was. Bleek er nog een baby te zitten! In die twee weken dat ik dus niet wist nog zwanger te zijn heb ik een paar wijntjes en zelfs 1x een likeur 43 gedronken. Het eerste wat ik riep nadat ik huilend naar het hartje luisterde op de echo was dat ik wel had gedronken!! (Ik schrok echt!). Gyni begon te lachen en zei dat het niets uitmaakte (geen vrijbrief hoor want ze raden het niet voor niets af!) Ze wilde me denk ik gewoon geruststellen. Ik zeg altijd zodra ik WEET dat ik zwanger ben (dus pas vanaf de test posi) geen druppel. Vind het wel lekker om een minislokje (nipje) te nemen van een glaasje wijn of biertje van mn vriend. (1x per week ofzo!!)
Nee en nu ook niet ivm borstvoeding..... Drink graag een wijntje of een biertje ... Soms heb ik er best zin in ...gewoon een lekker glaasje. Maar nee als ik zwanger ben of bv geef drink ik gewoon niks en geen moeite mee ook.