eerlijk zeggen. echt geen wijntje gedronken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmaa, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Nee! Ik drink sowieso geen alcohol omdat ik het gewoonweg niet te drinken vind haha!

2. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Nee, geen druppel!

3. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Nopes, geen druppel..
    Wat anderen doen, moeten ze zelf weten.. Maar persoonlijk zing ik het wel even 9 maanden uit en dan neem ik weer een lekker glaasje bacardi cola

4. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Nee en ik vind het ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het wel doen aangezien er gewoon risico's aan zitten. Maar goed, ieder zn ding ;)

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Nee,maar ik mis het soms wel;)
    En dan met name de heerlijke choya met een schijfje citroen:)
    Dat is het eerste wijntje wat ik ga drinken na de bevalling :D

6. unknowable

unknowable Niet meer actief

Absoluut een no-go vind ik. Desalniettemin verheug ik mij ontzettend op mijn eerste borrels ;) Ligt al koud in de koelkast!

7. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Nope geen druppel. Ik mis het ook niet moet ik zeggen, was niet echt een drinker. ;)

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Oh even OT
    Ik mis de zacht gekookte eitjes of gebakken eitjes met een hele dooier echt enorm daar zou ik nu een moord voor doen :D

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee geen druppel alcohol! Maar ik drink sowieso geen alcohol, blugh vind het zo vies.

10. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik hou normaal echt wel regelmatig van een goed wijntje, maar tijdens mijn zwangerschappen drink ik geen druppel... Mis het af en toe wel, maar weet waarvoor ik het doe.❤️

11. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele zwangerschap niet gedronken tot vandaag!
    In overleg met VK vandaag na 4de strippoging in bad geweest met een rood wijntje... Krijg mijn hoofd niet op rust dus hou waarschijnlijk zelf de bevalling tegen... Mogelijk hielp wijn mij ontspannen... Nou 2 slokken en ik sliep als een roos! En moet zeggen denk dat het heeft gewerkt! Begin me toch een harde buiken te krijgen!!

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik had voor dat ik ontdekte dat ik zwanger was die maand in december wel gedronken, zeg maar 5 tot 7 dagen voor ik ongesteld moest worden dat maand, toen ik me daarna toch wat anders begon te voelen ben ik gestopt met drinken, was best lastig, want met eerste kerstdag zou ik dus ongesteld moet worden en normaal houd ik wel van een drankje, maar heb toch mooi vol gehouden en nog steeds geen alcohol voor mij, ik drink wel op zijn tijd een lekker JILZZ (apple cider 0.0 biertje) ik vind dit smaak trouwens zonder alchohol lekkerder smaken dan met alchohol. soms als ik de geur van mijn vriend zijn biertje ruik mis ik het wel en ik ga zeker rond de warme peroide in de zomer missen, maar ik houd het wel vol, deed ik bij mij zoontje ook :D:D, heb vanavond trouwens de radler van Wieckse Wit geprobeerd (0.0) natuurlijk en die is ook best lekker :D

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hier helemaal niks. Ik lust graag een wijntje maar heb er tijdens de eerste zw en nu ook geen moment aan gedacht.
    al wist ik bij de eerste pas na carnaval dat ik zwanger was.. zondag nog een negatieve test dus volop gefeest. Woensdag nog geen ongi, toen een positieve test! Best wat vreemde gezichten gekregen bij dat verhaal. Alsof je 3 dagen volop gaat drinken als je net weet dat je zwanger bent..pff!

14. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    In tiramisu zit zo'n kleine inhoud alcohol in... niet te vergelijken met een glas alcohol.

Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen behoefte aan gehad om alcohol te drinken. Als ik mijn man een wijntje of port zie drinken doet het mij weinig. Wel drink ik nu 0,0% bier, of Radler (aanrader!) of Jilz. Dan heb ik in het weekend wel het gevoel dat ik wat mee kan borrelen zonder schuldgevoel.

Al denk ik dat ik wel weer eens een glaasje drink na de bevalling, net na de borstvoeding.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik houd enorm van wijn en champagne. Zo vaak op zondag een flesje bubbels samen, heerlijk! En toen belandden we in de MMM, een van de dingen die stopten was alcohol. Als zwanger worden niet je sterkste sport is moet je er zo veel mogelijk voor laten.

Dus ik gleed er een beetje geleidelijk in en nu ik eindelijk zwanger ben zing ik het wel uit. Alcoholvrij wijntje/ biertje/ prosecco en rond oud en nieuw pak ik wel weer een keer een borrel :D

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Tot nu toe nog niet gedaan en ga het ook niet doen. Ben eigenlijk elke keer dat het raak kon zijn niks meer gaan drinken en ook qua eten meteen opgelet. Ben veels te bang dat die kleine er wat aan overhoud en zou daar meteen over gaan stressen :(
    wat dat betreft hou ik ook niet van wijn en zit ik meteen aan de whisky cola :)
    mijn man heeft me wel een borreltje en een bloederige steak beloofd voor het eerste moment dat ik weer alles kan/mag eten (of het nou 10 uur in de ochtend is of midden in de nacht :D)

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Niks noppes nada! Ik kijk wel uit! Vorige zw at ik paaseitjes waar drank in zat nou daar kwam ik pas later achter heb me zo rot gevoeld erdoor.

Naar eten wat wel en niet mag ben ik stuk makkelijker. Geen rood rauw vlees en groenten wassen , verder kijk ik nergens naar.

18. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Nee ook nooit behoefte aan gehad

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg rond Oud & Nieuw enorme pms-klachten, dus nam toen aan dat ik ieder moment ongesteld zou gaan worden en heb lekker een glaasje wijn gedronken. Ik ben geen enorme drinker, eigenlijk alleen bij speciale gelegenheden een glaasje, zoals O&N dus ;) Maar die pms-klachten bleken dus zwangerschapssymptomen!

Sindsdien geen wijn meer voor mij. Gisteren wel een 0,0% cidertje :D

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

off topic, grappig ik had echt exact hetzelfde rond o&n. Alleen hou ik meestal wel van meer dan één wijntje maar op de één of andere manier nam ik er toen maar één en smaakt hij niet echt lekker. Alsof ik het toch ''wist''. 6 dagen later was de test positief! Nu zoals gezegd geen behoefte al wil ik wel lekker een plateau sushi en een wijntje na de bevalling!

Deel Deze Pagina